91 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op kindje

Telt fulltime kolven ook ? 😊
Topper!

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Tandemvoeder hier. De 2 kindjes verschillen wel enorm. De 1e drinkt nu op 3 ...
Oh ja, ik heb nog geen maandstonden. Eigenlijk op 3j7m maar 1x lichte gehad toen de 1e 14maanden was en toen was de 2e al verwekt.

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Tandemvoeder hier. De 2 kindjes verschillen wel enorm. De 1e drinkt nu op 3 ...
Dag mede-tandemvoeder 🤗 We zijn toch wel een zeldzaamheid. Mijn middelste wordt volgende maand 3, ze drinkt 's ochtends en 's avonds nog, soms overdag maar dat is dan een traktatie. De jongste drinkt op verzoek en komt 's nachts vaak. Ik doe het ook met liefde en plezier, geniet er nog steeds van!

3 jaar geleden

Reactie op kindje

Telt fulltime kolven ook ? 😊
Dat telt dubbel! 🤩😉 Bij mijn eerste ook gedaan, totdat ik 5 maanden zwanger van de 2e was, er kwam geen druppel meer uit 😶

3 jaar geleden

Yep! Nora is van 14 april en krijgt nog BV. Ze eet goed en veel daarnaast. Borstvoeding is puur nog op verzoek. Wat meestal neerkomt op totaal 3 a 4 keer (inclusief 2 keer snachts). Ik zelf vind het nog steeds heel fijn om te kunnen doen met haar. Naast bv had ik ook de minipil, ik ben nog niet ongesteld geweest. Nu een maand gestopt met de pil, want we willen voor de tweede gaan. Ben benieuwd hoe het verder met de bv zal verlopen.

3 jaar geleden

Reactie op Flop

Ons zoontje is van Maart en ik geef al bijna een jaar borstvoeding 🙌 niet ...
Ik herken dat ook wel! Sommige zijn echt verbaasd, maar ook wel vaak positieve reacties dat ik het ‘ zo lang ‘ al volhoud.. maar ook wel geregeld de opmerking van miss toch ‘s avonds fles gaan geven zodat hij wellicht wel gaat doorslapen..

3 jaar geleden

Reactie op MamaJenny

Dag mede-tandemvoeder 🤗 We zijn toch wel een zeldzaamheid. Mijn middelste ...
Mijn oudste is de die hard melkies fan. Ze heeft vandaag al 4x gedronken en heb al zeker nog eens 4x geweigerd. Fijn te lezen dat er nog een langvoedster is 🥰

3 jaar geleden

Ja hier ook een borstvoedende mamma!! Mijn dochter is van 4 mei en het gaat nog heel goed! Ik werk fulltime en ik kolf ook nog 1 keer per dag als ik op werk ben!

3 jaar geleden

Onze dochter is van 6 april en geef ook nog steeds bv. Ik ben ongesteld geworden 5 maanden na de bevalling. Ik vind het nog steeds heel fijn om te voeden. Het wordt stapje voor stapje minder. Ze wil steeds meer vaste voeding. Op de opvang krijgt ze nog 1 flesje mee, maar eigenlijk drinkt ze die vaak niet op. Thuis voed ik nog voor de slaapjes en dan minimaal nog 1 x in de avond en nacht.

3 jaar geleden

Reactie op ninama

Hier een zoontje van 21 april en ik geef altijd live borstvoeding. Op dit m ...
Ik dacht dat ik de enige was😅 ik houd niet bij hoevaak ik geef maar sinds een maand/1,5 geef ik de nachten zowat om de 2 uur. Hij huilt gewoon heel erg en wil aan de borst. Hij slaapt in ons bed. Ik denk ook sprongetje en tanden

3 jaar geleden

Reactie op Babyboy 🤰🏻

Ik dacht dat ik de enige was😅 ik houd niet bij hoevaak ik geef maar sinds ...
O wat een opluchting ! Ik zat net nog te denken; moet ik hier nou toch wat mee ? Of gewoon een fase? Maar als ik naar z’n gedrag en mondje kijk dan zegt m’n intuïtie toch een fase. Heb het rond 6 maanden ook gehad en toen ging het ook vanzelf voorbij. Dus we houden nog even vol 😣🥴

3 jaar geleden

Reactie op Babyboy 🤰🏻

Hier bij ons precies hetzelfde! Het gebeurt veel vaker dan je zou denken :)! Ouders met kindjes die doorslapen praten er vaker en sneller over dan ouders met kindjes die dat nog niet doen geloof ik! Het is heel normaal dat baby's het eerste jaar niet doorslapen... Maakt het niet minder zwaar maar misschien helpt de gedachte dat je echt niet de enige bent!

3 jaar geleden

Reactie op Babyboy 🤰🏻

Hier ook al 2 nachten om de 2 uur! Pittig hoor!

3 jaar geleden

Hier ook borstvoeding. Sochtends, tussen de middag, eind vd middag en voor het slapen. Dan nog een laatste voeding en dan snachts vaak nog 2. (of in deze periode 22 x 😂) ze wordt op t moment erg vaak wakker en wil alleen maar tiet 😝 *tis een fase* en fijn om te lezen dat we niet zeldzaam zijn

3 jaar geleden

Mijn dochter is over een week 11 maanden en ook ik geef nog steeds uitsluitend borstvoeding. Inmiddels eigenlijk alleen nog maar 's ochtends en 's avonds en af en toe overdag een paar slokjes, maar daar heeft ze steeds minder behoefte aan. Verder eet ze goed. Drinken overdag vind ik wel eens lastig, ze drinkt niet super veel water namelijk. Ben dan vaak bang dat ze te weinig vocht krijgt. Maar ze heeft wel gewoon veel plasluiers en is vrolijk. Het zal dus wel goed zijn. Ook ben ik nog niet ongesteld. Dat vind ik wel jammer, want ik zou graag gauw weer zwanger worden. Maar we zien wel hoe het loopt. Mevrouw weigert de fles, dus stoppen met borstvoeding vind ik mede daardoor lastig.

3 jaar geleden

Hier ook bv. Mijn dochter is geboren op 23-4-20. Ze eet gewoon brood, avond eten en fruit. Ik voed op verzoek, vooral s´nachts en voor het slapen gaan. Nog geen teken van ongesteldheid.

3 jaar geleden

Reactie op Lmk1990

Hier bij ons precies hetzelfde! Het gebeurt veel vaker dan je zou denken :) ...
Sterker nog ; ik heb een keer gelezen dat 1 op de drie ouders liegt over het doorslapen van hun kindjes 🤭 heel raar, waarom zou je dat doen 😂🙈

3 jaar geleden

Reactie op ninama

Sterker nog ; ik heb een keer gelezen dat 1 op de drie ouders liegt over he ...
Haha dat meen je niet! Oh... Waarom inderdaad! Ach ja, misschien een manier om er mee om te gaan... 'als ik het gewoon ontken hoef ik het niet uit te leggen of er over na te denken'.

3 jaar geleden

Reactie op Lmk1990

Haha dat meen je niet! Oh... Waarom inderdaad! Ach ja, misschien een manier ...
Haha ja ik denk het ☺️🙈 ik ga net naar de wc en heb voor het eerst bloed in al die 11 maanden.. dus denk dat ik ongesteld wordt/ben... heeft toch 11 maanden geduurd.

3 jaar geleden

Ik hoor wel steeds van bekkenfysio en normale fysio dat je door borstvoeding nog relaxine aan blijft maken. Dat zorgt er dan weer voor dat je hele gestel week blijft. Ik heb ook nog steeds wel wat last van bekken en nek/schouders. Anderen ook? Ik vraag me soms wel af of het niet 'beter' zou zijn om nog even een paar maanden niet te voeden en zodoende even aan te kunnen sterken voor een eventuele volgende. Iemand ervaring hierin?