24 Reacties
3 jaar geleden
Wat een onzin van die leidsters op het kdv... Ieder kind heeft andere behoeftes.
Zo at mijn zoontje tot 2,5 jaar geen brood, maar wel pap omdat hij erg overgevoelig was in zijn mond.
Ik heb de luxe dat ons kdv in het pand bij mn werk zit en ik mijm dochtertje van bijna 1 dus altijd rond 12 en 3 live kan gaan voeden.
Kan je kindje de bv uit de fles zelfstandig drinken? Of desnoods uit een beker? Dan kan dat bij de boterham gegeven worden toch?!
Ik zou zeker een gesprek aangaan met de directie.
Zet m op!
Bv-powerrrr!!!😉
3 jaar geleden
Ik volg ook even...
Lijkt mij dat wanneer t kindje zelf aangeeft bv te willen en de moeder nog niet wilt stoppen of minderen dat het kdv daar weinig over te zeggen heeft.. WHO norm is 2 jaar en volgens mij ligt de speenleeftijd tot 7 jaar zelfs wie zijn zij van het kdv om te bepalen wat het kindje te eten krijgt..
3 jaar geleden
Ik neem aan dat de kindjes ook iets drinken tijdens de eetmomenten? Is het dan niet mogelijk om voor te stellen dat hij zijn fles krijgt bij het tussendoortje? En er eventueel mee te oefenen dat hij deze goed zelf kan drinken/vasthouden zodat ze hem alleen maar op temperatuur hoeven te brengen? Ik kan me voorstellen dat het bij een groep met oudere kindjes(Vaak zijn er dan meer kindjes per begeleidster) niet meer werkbaar is om ieder kind op zijn eigen tijd iets te geven. Maar misschien is dit wel te overleggen.
Zelf geef ik al maanden geen bv meer en moet er eerlijk zeggen dat ik er ook echt niet meer aan moet denken en wij zijn zelf ook echt wel van ritme. Het ritme bij de gastouder is altijd net wat anders dan thuis maar zij moet het zien te combineren met de 4 of 5 andere kindjes die rondlopen. Dus logisch dat zij doet wat werkbaar is. En dat ze dan daar de fles een uur eerder krijgt dan thuis is prima!
En anders kijken of een van jullie een uurtje eerder thuis kan zijn in ruil voor s avonds nog een uurtje thuiswerken. Dan kunnen jullie zelf de fles om 17.00 uur doen
3 jaar geleden
Ik zou even met ze praten, zeggen dat het jouw kind is en graag wilt dat hij borstvoednig krijgt....
Ze hebben hierin niet zo veel te willen..hooguit dat het schema iets anders is dan thuis misschien.
Enne.... You go girl ! Een jaar bv 👏
Hier ook over 2 weken (9e) 1 en nog steeds borstvoeding
3 jaar geleden
Ik zou even met ze praten, zeggen dat het jouw kind is en graag wilt dat hi ...
Dankjewel voor je bericht! Doet me erg goed, want ik begon echt even aan mezelf te twijfelen. Je wilt natuurlijk niet direct 'die controling' moeder zijn, maar dit raakte me echt ontzettend. Thanks for the support en ook jij mag trots zijn 😀
3 jaar geleden
Reactie op Ess-25
Wat een onzin van die leidsters op het kdv... Ieder kind heeft andere behoe ...
Hij drinkt inderdaad nog niet zelfstandig dus wellicht is dat een reden waarom ze na een jaar willen stoppen, maar voorstellen om het bij het eten te drinken lijkt me zeker een goede. Hopelijk willen ze die van 17 uur dan ook nog even geven.
3 jaar geleden
Bah! Een reden voor mij om v opvang te veranderen. Er zijn veel crèches die vanaf 1 jaar niet meer geven. Mijn oudste dronk 3 flessen tot ik onvoldoende kolfde, dan 2 flessen tot 2j en 1 fles tot 2,5jaar. Ik zou dit toch bespreken. Jouw aantal voedingen is trouwens niet zoveel hoor. Mijn bijna 1jarige drinkt 6 a 7u, 9u, 12u, 15u, 18u, 19u, 22u30, 5u30.
3 jaar geleden
Reactie op Iahw
Dankjewel voor je bericht. Hij gaat 2 dagen. Inderdaad ook een goede om in ...
Heb je al een rietjesbeker geprobeerd? Mijn dochter kan alleen daar zelf uit drinken, misschien dat dat een oplossing biedt.
3 jaar geleden
Wat vervelend! Ik word er helemaal verdrietig van. Het idee dat jij borstvoeding aan je kindje wilt geven en dat er dan door zo'n partij moeilijk gedaan wordt. Echt onbegrijpelijk. In april geef ik ook een jaar borstvoeding dus ik snap hoe belangrijk je het vind, dat vind ik ook. Ik vind het heel erg dat je nu in deze situatie zit.
Mijn kindje drinkt live bij mij een is 3x per week niet bij mij. Ik kolf dan voordat ik haar wegbreng. Dit is dan tussen de 140-190 cc. En dat drinkt ze dan de hele dag door op kamertemperatuur (niet langer dan 5-6 uurtjes i.v.m. bederfelijkheid, maar het is vaak al eerder op). En als het op is is het op (ze vraagt gelukkig nooit in meer).
Haar ritme is om 's nachts nog een stuk of 4x te komen (wat ik juist fijn vind, alles wat ze 's nachts drinkt hoeft ze overdag niet te drinken). Misschien kun je ook oefenen met borstvoeding op kamertemperatuur geven? Ik weet niet of dit kan met bv die uit de koelkast komt, maar anders ook 's ochtends kolven dat het vers is? En dan dat hij dat te drinken krijgt i.p.v. iets anders? Ik hoop dat je een oplossing vindt met het kdv. Ik vind het echt niet (!!!) oké dat ze zomaar even besluiten dat jouw kind geen bv meer mag!
3 jaar geleden
Op iedere kdv is een pedagogische beleidsplan.. ze zijn je eigenlijk wel soort van verplicht dit voor te houden voordat je beslist je kind daarheen te brengen zodat je ook een keuze maakt die past bij hun visie. Natuurlijk om dit soort situaties te voorkomen en jij je niet overvallen voelt..
3 jaar geleden
Ik geef ook nog borstvoeding, maar kolf niet. Dus als ze op de opvang is krijg ze 2x90 cc kunstvoeding per dag. Dat doen ze op haar verzoek en dat blijven ze ook doen. Soms heb ik wel melk omdat het eruit lekt, dat geef ik mee en dan geven ze dat. Heb wel vooral gekeken of het kdv borstvoedingsvriendelijk is. Maar mag toch ook hopen dat ze dat bijna allemaal zijn. Aangeraden wordt toch 2 jaar borstvoeding?
3 jaar geleden
Ons zoontje wordt over 3 weken 1 jaar en krijgt ook nog steeds BV. Rond 8 uur/ 13.30 en rond 19 uur voor slapen gaan.. meestal ‘s nachts ook nog wel een keer, maar elke nacht verschilt dit tijdstip en heel soms slaapt hij een nacht door.
Ik heb ze hier nog niet gehoord over dat hij vanaf 1 jaar geen flesje meer krijgt, maar ik heb de afgelopen 2 x zelf al iets minder meegegeven.. en afgelopen week liet hij zelf al 20cc staan.. dus uiteindelijk maar ong 120 cc gedronken.. maar ons zoontje wil zelf ook graag ander drinken wel tussendoor.. drinkt dus wel ook vaak water en thee..
Drinkt jouw zoontje alleen nog bv? Of drinkt hij wel ook iets anders naast de BV?
3 jaar geleden
Wauw, wat heftig! Mijn zoontje krijgt ook nog bv ( 1 jaar en 1 mnd oud) en krijgt naar de opvang afhankelijk van de tijdsduur van de opvangdag 1 a 2 flesjes bv mee. Zij plannen het in ongeveer op de tijdstippen waarop ik het zelf ook 'live' geef. De eerste 10:15 na de fruithap en de 2e iets eerder dan ik: 15:15. Soms geven ze het 1e flesje in 2 delen omdat het zo dicht op de fruithap zit en hij anders (sons) geen trek heeft . Zijn bron van zuivel is de borstvoeding dus het lijkt me absoluut gerechtvaardigd dat hij dit krijgt! Zoals eerder geadviseerd; ga het gesprek aan. 💪 fight for your right! (En dat van jouw baby)❤
3 jaar geleden
Ga het gesprek aan, hun bepalen niet het ritme en schema van jullie kind, dat doen jullie. Ze horen zich aan te passen aan de wensen van de ouders. Als het onmogelijke wensen zouden zijn dan snap ik de leidsters, maar wat is dit nou voor moeite? Als je het gesprek netjes aan gaat lijkt me niet dat ze dit kunnen gaan weigeren. Desnoods laten ze hem zelf die fles drinken als hij dat red... en het voor hun zo'n grote opgave is.
3 jaar geleden
Wat een onzin! Ik vind het al vreemd dat ze zonder overleg jouw schema (en nog belangrijker, die van jouw zoon) aanpassen. Maar dat ze zo'n strikt en kindonvriendelijk beleid voeren verbaast me ook. Elke baby ontwikkelt anders, dat zouden ze toch aan de levende lijve moeten ondervinden daar. Ik zou het zeker bespreekbaar maken en goed nadenken over wat jij wil voor je baby. Kunnen ze zich daar niet op aanpassen, dan zou ik (met alle rompslomp van dien) toch naar een andere opvang gaan.
Wat vervelend voor je dat je hierover in gevecht moet overigens! Sterkte!
En om antwoord te geven op je andere vraag: ik heb geen plan en nooit een plan gehad. Ik volg ook mijn kind. Ze drinkt nu alleen in de middag en na het avondeten nog zo'n 120cc, maar als ze een keer minder vast voedsel eet en dus meer melk wil vind ik dat ook helemaal best. Ze lijkt heel goed te weten wat ze nodig heeft.