5 Reacties
3 jaar geleden
Mijn broertje had vroeger ook een 'vriendje' toen hij klein was. Er zijn veel kinderen die meer zien dan wij als volwassenen. Niks ergs en al helemaal niks om bang voor te zijn! Geef bij je kindje ook niet aan dat het niet ok is of eng is. Op https://www.google.com/amp/s/www.nieuwetijdskind.com/waarom-kinderen-vaak-geesten-zien-in-hun-kindertijd-2/%3famp staat een goed geschreven artikel hierover. Kindjes staan vaak gewoon nog open voor alles wat er is en wij volwassenen hebben onszelf daar meestal voor afgesloten.
3 jaar geleden
Slaap? Mijn dochtertje zegt ‘apen’ ze bedoelt dan slapen.
Het kan zijn dat je kindje meer ziet dan jij. Kindjes staan vaak meer in verbinding met hun lichaam en kunnen daardoor meer zien.
Kan ook zijn dat het een fantasie is.
3 jaar geleden
Dit komt me niet bekend voor, maar ik weet wel nog dat zowel een van mijn katten als mijn zoontje (met 6 maanden) met grote ogen naar de deuropening staarden en dat ik toch wat ongemakkelijk werd omdat ik niets kon zien 😅
Zou best kunnen, misschien is het iets anders, maar misschien heb je het goed... wie weet 😊
3 jaar geleden
Onze zoon keek ook maandenlang naar exact dezelfde plek in onze slaapkamer (ongeveer op ooghoogte van een volwassen persoon) en voerde dan ganse gesprekken met veel gelach. Soms wijst hij ook uit het niks naar een plek in onze living en zegt hij enthousiast ‘opa’ (onze vaders zijn allebei overleden). Maar eerlijk gezegd maak ik er niks van.
Sommigen beweren dat kinderen tot een bepaalde leeftijd een zesde zintuig hebben, maar ik ben daar te nuchter en te rationeel voor en geloof daar niet in. Onze zoon moet al iets heel specifiek zeggen dat hij onmogelijk kan weten alvorens ik zou fronsen. 😅
3 jaar geleden
Kan heel goed hoor.. mijn zoon had dit ook altijd, inmiddels is hij 9 en kan vertellen wie of wat hij ziet.
De middelste voelt dingen aan maar heeft het zelf nog niet zo zeer door en onze jongste ziet ook meer dan wij denken.
Probeer het vooral niet te ontkennen en sta er open in. Bij de meeste "sluit" het vanzelf weer. Maar probeer dus niet te roepen dat er niets is, dat ze zich aanstellen of dat het verbeelding is.