17 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt nu al een hele tijd op haar buik. Zodra ze gaan draaien heb je het niet meer in de hand ;) op de buik slapen is volgens mij de meest natuurlijke slaaphouding. Wij hebben geen aerosleep maar maak me er totaal geen zorgen over. Ze slaapt héérlijk zo!

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt nu een paar maanden op haar buik (ze is ook 9,5 maand). Sinds ze zelf kan rollen. Als ze dit zelf doen zijn ze krachtig genoeg om ook zo te slapen. Eerste nachten beetje spannend, weet ik, maar je krijgt er vanzelf vertrouwen in. Ons meisje gaat sowieso haar hele bed door en ligt regelmatig overdwars of met haar hoofd bij het voeteneind. Dat buikslaper maakt dat ze haar hele bedje door tijgert. 😂

3 jaar geleden

Wij laten onze zoon eigenlijk altijd op de buik slapen. Al vanaf de 3mnd. Hij ligt zelf bijna nooit met zijn gezicht in het matras. We hebben verder geen speciaal matras gekocht

3 jaar geleden

Reactie op Milagro

Onze dochter slaapt nu een paar maanden op haar buik (ze is ook 9,5 maand). ...
Hier geen aerosleep trouwens.

3 jaar geleden

Onze dochter slaapt ook het liefst op haar buik. Ik vond dat in het begin ook heel eng maar heb geleerd te vertrouwen op de natuur. Zoals Ellebelv al aangeeft, zodra ze gaan draaien heb je het niet meer in de hand.

3 jaar geleden

Onze zoon ook sinds een paar maanden, eerste paar nachten vond ik het spannend maar daarna niet meer. Ook aerosleep maar dat is meer voor mijn eigen gemoedstoestand 😊

3 jaar geleden

Hier wel aerosleep voor beide babies. Had ik ook voor mijn oudste. Alle 3 buikslapers vanaf dat ze konden rollen. Maar met mijn jongste dochter vind ik het toch ook wel wat spannend af en toe omdat die ook met haar gezicht recht naar beneden gaat liggen. Wel op haar handjes overigens. Als ik het zie draai ik haar meestal ook nog terug of net alleen dr hoofdje. Ook al weet ik dat ze het waarschijnlijk even daarna weer doet.

3 jaar geleden

Bij ons ging de kleine meid ook ineens op haar buik draaien toen ze 8 maanden was. Voorheen sliep ze nooit op haar buik. Terug draaien heeft geen zin, binnen 5 minuten ligt ze weer op haar buik. We hebben een aerosleep maar ze legt vaak haar hoofd ook nog bovenop een knuffel. Dus tja, niets aan te doen 😅

3 jaar geleden

Goed om te weten voor de baby’s die met hun gezichtje in het matras gaan liggen: de neusvleugeltjes zijn bij baby’s erg stevig. Daardoor vouwen ze niet echt dicht als ze erop gaan liggen en kunnen ze dus gewoon blijven ademen. Maar ik herken het wel, dat dat spannend voelt. Onze dochter doet het bijna nooit maar als ze het doet ga ik ook altijd even kijken 🤗

3 jaar geleden

Onze zoon slaapt sinds hij 6 maanden is op zijn buik en nu hij 9,5 maand is nog steeds. Kont omhoog, armen opgeplooid onder zijn romp en zijn hoofd de helft van de tijd half in de matras gedrukt. Snap dat het een beetje eng is als je het niet gewend bent, maar op die leeftijd zijn ze echt wel oud genoeg om hun hoofd te draaien als ze niet goed liggen. Wij hebben ook een aerosleep trouwens.

3 jaar geleden

Hier ook al best een tijdje een buikslaper. Hebben daarom een babyfoon met camera gekocht. Heeft ons wat meer rust gegeven.

3 jaar geleden

Onze man sliep tot 2 weken terug op zijn rug en veroerde zich never nooit. Tot ik hem ineens 1x op zijn buik vond en sindsdien slaapt hij veel op zijn zij of buik. Hij was er vast aan toe. Ik stop hem nu niet meer zo strak in als eerst, kan hij gewoon lekker bewegen. Het is een dun dekentje dus die laat ik er nog wel lekker in...en het is even wennen maar op deze leeftijd zijn ze sterk genoeg om lekker te slapen zoals ze willen en anders draaien ze wel 👌🏼

3 jaar geleden

Hier ook bijna altijd op buik en hele tijd draaien. Draait normaal hoofd zelf opzij. Ook een aerosleep topper en matras. Camera aangekocht omdat hij zoveel beweegt, echt een aanrader. Kost bijna niks en goede kwaliteit. Zo kunnen we checken of we moeten binnen gaan.

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Hier ook bijna altijd op buik en hele tijd draaien. Draait normaal hoofd ze ...
Mag ik vragen wat voor camera jullie hebben?

3 jaar geleden

Hier ook een buikslaper! Al vanaf dat ze zo’n 3 maandjes oud was. Geen aerosleep, geen babyfoon, volledig vertrouwen! Nou kruipt ze tegenwoordig sowieso het hele bed door, ondersteboven en op de kop het liefst, dus terug leggen heeft geen nut. Lekker laten dutten, ze zijn zelf sterk genoeg om hun koppie op te tillen hoor! Ik vond haar laatst zo in bed (foto). Ze ademde netjes, niks aan de hand 😄

3 jaar geleden

Mijn dochter van 9 maanden doet dit nu ook sinds een tijdje. Doodeng vond ik het! De ene keer lag ze met haar hoofdje gedraaid maar ze ligt ook vaak zat met dr neus in het matras. Telkens als ik ging kijken hoorde ik haar gewoon ademen..in het begin draaide ik haar maar na een paar minuten draaide ze zichzelf weer terug. Wanneer ik wakker ben hou ik haar in de gaten maar wanneer ik slaap zal ze dit vast ook doen..

3 jaar geleden

Reactie op Baby Versteynen

Hier ook bijna altijd op buik en hele tijd draaien. Draait normaal hoofd ze ...
Dit had ik dus ook..en zo tref ik de mijne soms ook aan wanneer ik de slaapzak van onder niet instop. heb hier ook speciaal een camera voor aangeschaft haha.