73 Reacties

3 jaar geleden

Vandaag toevallig mijn zoon op de weegschaal gehad. Hij is nu 11450 gram en ongeveer 78cm. Helemaal niet te zwaar. Dit zelfde hebben mijn zus en ik ook meegemaakt. We hebben alle 2 een zoon van maart 2005 verschil 2 weken. Mijn zoon was perfect op gewicht en lengte kreeg ik steeds te horen en mijn zus kreeg steeds te horen dat ze er wel op moest blijven letten want haar zoon was wel aan de zware kant. De twee jongens waren zelfde lengte en mijn zoon was zelfs zwaarder dan haar zoon. Zelfde cb, zelfde verpleegkundige enz enz. We hebben ze er op aan gesproken en we hoefde geen van tweeën weer te komen. De prikken konden we wel bij de huisarts halen of alleen op afspraken komen van de cb arts.

3 jaar geleden

Met een korreltje zout nemen wat ze zeggen. Hier zl van 10.9kg 2 weken terug en 74.5cm. Zeiden niets over overgewicht. Wel vonden ze dat hij wat traag is. (Niet rollen, wel tijgeren,etc) ze wilde me adviseren na de fysio te gaan, waar we al sinds dat hij 8wkn was lopen... En toen ook maar even duidelijk gemaakt dat hij sinds augustus alleen maar ziek is geweest met af en toe een goede dag. Ze zaten toen met een mond vol tanden 🤣

3 jaar geleden

Oei mijn 10maander is 10kg voor haar (ik vermoed) 74 cm. Mijn nichtje moest zogezegd op dieet als baby. Heeft mijn zus nooit gedaan en nu op 5jaar is ze een magere meid. Wel groot voor haar leeftijd. Je kindje ziet er niet dik uit dus ik zou het over me laten gaan. Stapt hij al? Dan heeft hij sowieso wat reserve nodig voor de extra energie.

3 jaar geleden

Nou t is een mooi ventje hoor! Hier is de ervaring met de oudste net zo. Zelfs zo erg dat ik die jele vrouw een keer heb staan it kafferen toen ze zei dat het met me geweten zou spelen als mijn dochter op latere leeftijd met strugles van overgewicht te kampen kreeg.. kan je zeggen ze is nu 8 en een super knappe volslanke meid. Bij de 2e was het omgedraaid kind was met 1 jaar maar 11 kilo.. je raad het al veeeeel te licht en opletten dat ze niet ondervoed raakt?.. toen had ik zoiets van ondervoeden? Ze doet alles prima alles goed loopt eet speelt danst alles wat een kind van 1 moet doen.. Nu bij de derde gaat alles op de middenlijn dus voor het cb volgens het boekje gewicht net onder de blauwe lijn lengte er net boven en hoofdje erop.. niks op aam te merken dus.. ik hwb wel geleerd van de eerste dat je veel moet verzwijgen qua voeding/extra voeding om het grote gezeur niet te hoeven horen.. dus mijn jongste krijgt netjes wat ze volgens hun moet krijgen.. met een lekker papflesje voor de nacht em tussendoor een lekker koekje af en toe.. ik denk dsst als ik die laatste 2 vermeld op de bureau dat hun nekharen omhoog gaan en mij gaam waarschuwen dat ze wel eens teveel kon krijgen en dik kon worden.. dus dit verzwijgen we lekker..

3 jaar geleden

Lieve mama’s Wat een suuuuper lieve reacties allemaal!! Dat doet mij en Moosie goed. Vanavond krijgt hij lekker een danoontje, om de spekkies aan te vullen 😉

3 jaar geleden

Lieve mama’s Wat een suuuuper lieve reacties allemaal!! Dat doet mij en Mo ...
Groot gelijk en geniet! Voor je het weet zijn de babyspekkies weg en had je gewild dat ze er nog opzaten🥰

3 jaar geleden

Niets mis mee hoor! Hier een dame 11 maanden 78cm en 12kg. En gelukkig zegt hier het cb gewoon, ze volgt haar eigen lijntje. Zolang ze maar hun eigen lijn blijven volgen en niet ineens stijl omhoog of omlaag gaan is er niets aan de hand 👍

3 jaar geleden

Wat een onzin zeg, elk kindje doet het op zijn/haar manier. Ik ben geen fan van het CB en ga liever niet. Laat je niet gek maken hoor mama! Mijn meisje is altijd te licht geweest, is ook niet goed volgens hun. Terwijl ze echt goed haar melk drinkt. Maar moest toch minder flessen geven. Lekker tegenstrijdig van ze, stel amateurs. Ik neem ze allang met een korreltje zout en van Attachament Parenting, dat wij volgen, hebben ze al helemaal geen verstand😂

3 jaar geleden

Wat een onzin zeg, elk kindje doet het op zijn/haar manier. Ik ben geen fan ...
Bij de 9 maanden meting was ze 8kg en 71cm. En zo te voelen niet veel bijgekomen, ze is nu 10 maanden. Maarja ze staat en loopt al en waarschijnlijk heeft ze GELUKKIG mijn bouw.

3 jaar geleden

Onze dochter was trouwens altijd heel hoog in de curve. Sinds ze beginnen kruipen is en nu wandelen met loopkar lijkt ze niet meer bij te komen. Laatste keer toen ze (weeral) ziek was bij de kinderarts zei die ook dat haar curve nu wel behoorlijk naar beneden afbuigt. Nog steeds boven gemiddelde maar je ziet inderdaad dat ze 2 lijntjes lager zit. Daar word ik ook wel wat onzeker van maar ik probeer het wat los te laten want ja, valt er wel iets aan te doen? Ze eet nu al mega veel 😂

3 jaar geleden

Ons kindje is bijna 11 maanden en weegt 8.2 kilo en is 75 cm

3 jaar geleden

Bij mij gaat het altijd ene oor in andere oor uit bij CB. Wij hebben ook altijd hetzelfde.. ze groeit boven haar lijnt blabla! Ik denk altijd maar zo mijn kind is geen lijntje maar een eigen persoon die groeit op haar eigen manier! Ik zou zeggen niets van aantrekken en lekker genieten van je knappe gezonde mannetje

3 jaar geleden

Belachelijk! Ik snap heel goed hoe jij je voelt. Dat nare gevoel krijg ik ook van hen. Vriendinnen en familie zeggen dat we er niks van aah moeten trekken. Soms toch lastig!! 🤔

3 jaar geleden

Wat een onzin! Juist een heerlijke Toet zo! Laat ze lekker lullen. Als hij echt te zwaar was geweest had je dat zelf ook wel gezien.

3 jaar geleden

Neehoor in turkije vinden ze dat heel normaal , mijn zoontje was met 9 maanden 10,5 kilo 75 cm . Je zoontje is prachtig 🥰

3 jaar geleden

Hier gisteren ook geweest. Hij was 72,5 cm en 9.3kg. Ze vond hem 300 gram te zwaar en moest maar een boterham gaan minderen! Ik luister al nie eens meer na wat ze te vertellen hebben en doe gewoon lekker me eigen ding wat goed voelt. Je ziet en merkt zelf wel wanneer je kindje echt te dik word.

3 jaar geleden

Ons zoontje was met 11 maanden ( weken geleden) 11,6 kilo en 81,6 cm. Dit was prima, hier dus een nog al lange slanke baby

3 jaar geleden

Reactie op ****

Ons zoontje was met 11 maanden ( weken geleden) 11,6 kilo en 81,6 cm. Dit w ...
2 weken geleden, moest daar staan, hij is van 1 april

3 jaar geleden

Reactie op Jolinda1

Hier gisteren ook geweest. Hij was 72,5 cm en 9.3kg. Ze vond hem 300 gram ...
Hahaha wat?! Je zet verdorie een een kind van die leeftijd niet op dieet. Echt een belachelijk advies. Als je je kind volpropt met zoete troep is het een ander verhaal maar een boterham minder en je kind honger laten lijden? Einde rant haha. Inderdaad lekker je eigen kindje en eigen gevoel volgen!

3 jaar geleden

Ik ben vandaag geweest Given weegt 8.9 kilo is 74.6cm en z'n hoofdomtrek is 44.9 Laatste tijd stijgt hij maar niet omhoog in de lijn zowel qua gewicht als lengte en hoofdomtrek. Volgens CB niets om me zorgen over te maken maar toch maak je, je automatisch zorgen. Wat extra pondjes zouden geen kwaad kunnen toch dat rennen ze er straks toch weer af.