73 Reacties

3 jaar geleden

Er zit blijkbaar toch veel verschil in cb, bij mij zijn ze juist heel relaxed om alles. Maar al die beren hier in de reacties joh! Mijn zoontje is 11,5 maand is 77 cm en 9,5 kg. Maar geen commentaar daarop, hij volgt zijn eigen curve netjes

3 jaar geleden

Ik moet begin april naar het CB met onze man. Dan is hij 11 maanden, maar kan je zeggen dat ook hij rond de 11/12 kg zit en vrij groot is. Hij zit nu in grote maatjes 80 en kleine maatjes 86... Ik maak me nergens druk om, hij gaat super goed. Ziet er toch heerlijk uit op die foto! Straks gaat hij nog meer bewegen, komt wel goed hoor. Trek je niks aan van dit soort opmerkingen zolang je zelf het vertrouwen hebt dat het goed zit 👍

3 jaar geleden

Wat een knappe kerel zeg!n Sorry, verder niets zinnigs bij te dragen haha! Mijn dochter is volgens mij ongeveer hetzelfde. We moeten nog naar het cb, ik zie wel wat ze zeggen :D verder ene oor in andere oor uit.

3 jaar geleden

Onze zoon is vergelijkbaar maar moest echt meer groente en fruit gaan eten om aan te komen want ze groeicurve boog naar beneden. Ja doei.

3 jaar geleden

Wat een knapperd 😍 niet druk om maken! Ze hebben altijd wel wat te zeuren 🙊

3 jaar geleden

Reactie op Jolinda1

Hier gisteren ook geweest. Hij was 72,5 cm en 9.3kg. Ze vond hem 300 gram ...
Serieus? Heel goed dat je je eigen ding blijft doen en dat wat goed voelt! Je gaat een kind van die leeftijd toch niet op dieet zetten! Belachelijk

3 jaar geleden

Het CB heeft bij ons als de bijnaam consternatie bureau. Ik neem alles wat ze zeggen met een vaatje zout.... Bij de laatste weegcontrole (november) zat ze onder de curve, te licht. Moest haar maar meer eten geven. Nu bijna 11 maanden en is rond de 70cm en 7,215kg (thuis baby weegschaal). Mijn dochter is een fijn poppetje en kan lekker eten, eet alleen niet veel. Ze geeft duidelijk aan als ze genoeg heeft, ik ga haar dan niet dwingen om meer te eten. Gewoon doen wat goed voelt!

3 jaar geleden

Niks van aan trekken. De mijne is 12 kilo en 78 cm. Cb zei dat het een lekker gezond mannetje was en het er vanzelf wel weer afloopt. Was bij mij bij de eerste ook!

3 jaar geleden

Wat ne knapper! Lekker niet aantrekken. 👍

3 jaar geleden

Nou als de jouwe al ‘overgewicht’ heeft dan heeft ze vast heel wat te zeggen over de mijne die is nog wat zwaarder. Niks van aantrekken ze hebben allemaal een andere mening. Je hebt een super knap ventje en hey zolang hij verder gezond en vrolijk is .....

3 jaar geleden

Reactie op sal85

Nou als de jouwe al ‘overgewicht’ heeft dan heeft ze vast heel wat te zegge ...
Dat dacht ik dus ook, mijn dochter is echt een Michelin poppetje hahaha. Ze loopt het er straks heus wel weer af, ik doe er ook niet al te moeilijk over.

3 jaar geleden

Ik kreeg nog net niet letterlijk de vraag of ik een eetstoornis had en of ik die deed toepassen op mijn zoon. Ik ben gewoon mega dun en m'n zoon heeft het lopen langs banken en tafels etc ontdekt waardoor hij nu van de middelste lijn naar de lijn eronder is gegaan qua gewicht. Ik heb haar naam genoteerd en wens nooit meer bij haar op afspraak te komen. Wat was ik kwaad zeg

3 jaar geleden

Haha mijn dochter woog met 8 maanden al 10.5 kg. Ze zat buiten heel die curve maar toch volgde ze haar eigen lijn. Nu is ze bijna 1 en weegt ze 11 kg dus door het vele bewegen gaan de babyvetjes weg. Ze is nu 77.5 cm. Heb nooit echt op mijn donder gehad, maar wel dat ze minder melk zou mogen. We blijven gewoon doen wat goed voelt. Ga mijn kind niet honger laten krijgen, omdat het cb een bepaald advies heeft gegeven.

3 jaar geleden

Hier is dochter te licht. 7800 gram en 72 centimeter. Ik moet haar meer geven. Maarja ik kan het er moeilijk bij haar naar binnen “rammen” toch. Als ze niet wilt houdt t op...

3 jaar geleden

Het gemiddelde bij 11 maanden voor een meisje is 8,7 kilo. Mijn dochter is gister gewogen, die is 12,6 kilo 😂👍🏻. Volgensmij is zo ook wel aan de langere kant, want er staat bij die gemiddelden een lengte van 73,8 cm terwijl ik echt wel het idee heb dat ze langer is

3 jaar geleden

Het gemiddelde bij 11 maanden voor een meisje is 8,7 kilo. Mijn dochter is ...
Ik wist niet eens dat dat gemiddeld was.😯 Wij zijn toevallig donderdag geweest en mijn dochter is van 21 april en weegt nu 8.6kg ze gingen tijdens de 14 maanden controle nog een keer goed kijken naar haar gewicht omdat ze juist niet zo veel is aangekomen in een half jaar tijd.

3 jaar geleden

Het gemiddelde bij 11 maanden voor een meisje is 8,7 kilo. Mijn dochter is ...
Dat is niet helemaal waar. Ja waarschijnlijk volgens who, maar de groeicurve op cb kijkt naar het gemiddelde van de Nederlandse kinderen. En Nederlanders zijn gemiddeld een stuk groter dan wereldwijd

3 jaar geleden

🤣 Hier 1 van 82 cm en 13.1 kilo! Hier zeggen ze gewoon dat hij zijn eigen curve volgt 🤷‍♀️ Mijn eerste zoon was ook altijd te lang en te zwaar.. Maar daar kan je toch niks aan doen? Nu is hij een magere spriet van 24 kilo en 6 jaar. Precies volgens de middelste lijn.. Niet te druk om maken 😉

3 jaar geleden

Wij zijn vandaag naar het cb geweest en Matthias (28.03) weegt nu 10,6 kg en is 78cm. Er is niets over gezegd. Wel hadden ze commentaar op de munchkin beker, daar zouden we gelijk mee moeten stoppen. Hij mag alleen uit een open beker drinken. Nou mevrouw, dat bepaal ik nog altijd zelf wel.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Wij zijn vandaag naar het cb geweest en Matthias (28.03) weegt nu 10,6 kg e ...
Wat is er mis met een munchkin beker ?