24 Reacties
VRIEND
3 jaar geleden
België fysieke consulten: 4 weken, 8 weken, 12 weken, 16 weken, 6 maanden, 9 maanden, 12 maanden, 15 maanden, 24 maanden, 30 maanden.
Maar door corona zijn de afgelopen tijd soms consulten vervangen door telefoontjes. Maar dat is geloof ik het laatste half jaar al niet meer het geval geweest. Alleen bij de eerste piek zowat.
3 jaar geleden
Hoi! Ik snap precies wat je bedoelt! Onze zoon was dysmatuur geboren (voldragen met het gewicht van een prematuurtje) dus had om die reden gewoon een extra afspraak ingepland rond de 8 maanden, ook was er tegen mij gezegd dat als je je zorgen maakt/een extra afspraak wilt dat je gewoon moet bellen :)
3 jaar geleden
Bij ons consultatiebureau is er alleen een fysieke afspraak als er een inenting gegeven moet worden. Ik heb gewoon aangegeven dat ik langs wil komen zodat hij gewogen/gemeten kan worden, je wilt toch weten hoe je kindje groeit! Dus als jij graag langs wilt gaan kan dat gewoon 😊 alleen moet je dat dan even telefonisch aangeven
3 jaar geleden
Ons zoontje is de laatste x met de inenting van 5 mnd geweest. Daarna met 7 mnd telefonisch en volgende x ook weer telefonisch, volgende week met 9 mnd) en dan met 11 mnd wel weer op bureau ivm inenting.
Ik mis het opzich ook wel even die extra check. Al is het wel zo dat mocht ik iets niet vertrouwen het wel aangegeven kan worden zodat je dan wellicht wel een afspraak kan krijgen om langs te komen.
3 jaar geleden
Hier ook 6 maanden en nu pas weer als ze 11 maanden is. Heb tussendoor een afspraak bij de kinderarts gehad waar ze haar gewicht en lengte checken maar ik vind het zelf ook een behoorlijk lange periode. Zonder Corona hebben ze hier inloop weeg en meet momenten maar die hebben ze nu dus niet.
3 jaar geleden
In het begin heb ik zelf weeg momenten aangevraagd. Ze is nu 9 maanden en is 3x door een arts gezien waarbij het 2x om vaccinaties ging. Je moet het zelf aangeven dat je een fysieke afspraak wilt. Mijn consultatiebureau deed er niet moeilijk om. Ondanks corona vindt ik dat een baby altijd wel een controle nodig heeft, maar dat is mijn mening. Succes
3 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde. We zijn voor het laatst geweest toen hij 4,5 maand was met de inenting. Nu is hij bijna 9 maand en krijg ik gisteren een sms dat het weer telefonisch is (terwijl het op het bureau zou zijn). Ik ga gewoon vragen of ik er op een ander moment heen mag, want ben toch wel heel benieuwd hoe hij is gegroeid! 😊
3 jaar geleden
Hier is ze vandaag geweest, ze zeiden in oktober, nou dan zien we haar weer in maart als ze 11 maanden is. Toen zei ik, huh echt niet, ik wil nog eennkeer tussendoor komen, ze is al zo weinig geweest. Oh ja, dan kan ze met 9 maanden komen. Dus heb deze beetje afgedwongen. Niet dat ik het mis, maar wil gewoon weten hoeveel ze weegt en hoe lang ze is. En bij de arts even controle is gewoon fijn
Maar ik hoorde ze vanmorgen praten dat de 9 maanden nu echt belafspraken zijn.
Volgende afspraak is vaccinatie in maart (11 mnd)
3 jaar geleden
Voor de 9maanden check konden wij gewoon langskomen. En als je belt omdat je wilt wegen is er een inloop dag op dinsdag. Nu wel op afspraak ivm Corona maar. Ze doen nooit moeilijk :)
3 jaar geleden
Hier tussentijds ook in principe alleen telefonisch maar je hoeft het maar te vragen en dan mag je ook altijd langskomen, geen probleem. Wel op afspraak dan
3 jaar geleden
Mag ik jullie vragen wat jullie consultatiebureau zegt over de slaaptijd in de avond van de baby. Van 8 maanden..
Die van mij zegt dat het kindje nou om 7 8 of 9 naar bed gaat. Het niet uitmaakt want elk babytje heeft zijn eigen ritme
3 jaar geleden
Hier met 7 maanden voor t laatst geweest en dan met 11 maanden pas weer.
Ik vind het best wel lang duren, vooral omdat we toen net zijn gestart met vaste voeding.. ik ben wel
Benieuwd of we het goed doen qua eten en drinken en qua gewicht