16 Reacties

3 jaar geleden

Ons werd als advies gegeven om positief te corrigeren. Anders ben je in no time politie aan het spelen. Dus zoiets van ja, dat is de radio. En dan ergens anders neerleggen. En evt. Dat voorwerp ergens anders neerleggen.

3 jaar geleden

Hier zeggen we 2 tot 3x nee en daarna halen we hem weg. We hebben een kachel en een kat die warmte aanbidder is. Onze uk vind de kat geweldig en schuift vaak naar de kat die 9 op de 10x aan de kachel geplakt zit. Dus zodra hij te dicht bij komt, waarschuwen en daarna weghalen. Idem met de cd en dvdkast. Nu is hij momenteel mijn haaktas uit elkaar aan het halen 🤣

3 jaar geleden

Nee zeggen en weghalen, geduld, duurt even voor ze het snappen... aan de andere kant..die draak van mij zegt nu al "nei nei nei" met haar vingertje wijzend, loopt ze langs de bank, richting de afstandsbediening en kijkt ze me triomfantelijk aan... "Kijk eens wat ik ga doen! En wat ga jij er aan doen?" En maar proberen niet te lachen en serieus te blijven 🙈🤣

3 jaar geleden

Onze dochter gaat steeds naar de houtkachel, plant en stopcontact. Als we nee zeggen dan gaat ze heel hard lachen en door. We verplaatsen haar ook, maar ze kruipt er net zo hard weer heen. Gister ging ze heel hard huilen. Ik denk dat het ook een kwestie is van volhouden.

3 jaar geleden

Haha onze dochter weet heel goed wat ‘Nee’ betekend 😛 prullipje en komt direct aangekropen! Verder laat ik veel gaat, alleen een bril van iemand zijn gezicht pakken of drinken op tafel mag niet...

3 jaar geleden

Meestal als het iets is wat ik liever niet heb leid ik hem af met iets anders. Als het echt niet mag dan zeg ik nee en haal ik hem weg. Hij snapt wel wat nee betekent denk ik. Want hij stopt er voor 10 seconden mee. 😂

3 jaar geleden

Is dit je eerste kind? Want bij de 1e dacht ik nog dat je kinderen onder de 1,5 iets kon afleren... maar dat kunnen ze niet. Dus wij hebben alles buiten bereik. Lege salon tafel, speelgoed in de onderste lades 👍

3 jaar geleden

Reactie op Karyokinese

Is dit je eerste kind? Want bij de 1e dacht ik nog dat je kinderen onder de ...
Ja, 1e kindje. Echt zoeken naar hoe en wat.

3 jaar geleden

Wij hadden dat probleem met stopcontacten. Door telkens nee te zeggen komt ze er nu niet meer aan. Ze wordt 10maanden en begrijpt nee wel goed. Ze geeft zelf ook nee en ja aan door met haar hoofd te schudden of knikken.

3 jaar geleden

Goh, ik zeg altijd wel iets als hij iets doet dat ik liever niet heb (bv. wanneer hij hard in mijn gezicht mept/krabt), maar écht begrijpen doet hij het nog niet echt. Al blijf ik er wel consequent iets van zeggen tot we op een punt komen dat hij het wel vat. Maar tot nu toe gebeurt het amper dat we iets moeten zeggen, omdat hij gewoonweg bijna niets doet waarvan ik het liever niet heb. Ik vind het niet erg als hij bv. af en toe eens aan het stopcontact komt. Er zit een beveiliger op met een reden, en na een paar seconden gaat hij toch ook weer verder omdat het hem niet meer interesseert. Als hij eens een doos uit de verzorgtafel beneden omver trekt met allerlei spullen in, kan ik het ook niet opbrengen om in te grijpen omdat hij enkel maar de wereld ontdekt en er in die doos op ooghoogte ook niets zit waar hij niet mag aankomen. Waarmee ik niet wil zeggen dat er voor mij geen grenzen zijn, maar bepaalde dingen vind ik gewoon helemaal niet erg. 🤷🏻‍♀️ Wat onze kat betreft, ben ik wel ‘streng’. Ook al doet hij het niet met opzet om haar te plagen; aan haar staart trekken e.d. laten we niet toe. We proberen echt al sinds hij interesse toont in haar het goede voorbeeld te geven, zijnde lief en rustig met haar omgaan. Als ze eet, laten we hem ook niet naar haar kruipen en zeggen we waarom.

3 jaar geleden

Ik kies voor korte makkelijke woordjes om te corrigeren en leg het daarna uit. Omdat ik denk dat het dan makkelijker te begrijpen is voor haar. Dus als ze richting de verwarming gaat is het: Nee Daphne AU, verwarmingen zijn warm daar mag je niet aanzitten. Of als ze ergens aan zit wat vies is. Zeg ik: Nee Daphne bah! Dat is vies, laat dat maar liggen/staan. Ik vind uitleggen heel belangrijk en ben ook zeker voorstander van aangeven wat ze wel mag IPV wat ze niet mag. Maar ik vind ook dat sommige dingen gewoon niet mogen en/of dat het belangrijker is om op tijd en streng in te grijpen.

3 jaar geleden

Reactie op Lotski

Goh, ik zeg altijd wel iets als hij iets doet dat ik liever niet heb (bv. w ...
Hier echt exact hetzelfde, alsof ik het heb geschreven 🤭

3 jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties!!♡

3 jaar geleden

Herhalen herhalen herhalen. Inmiddels begrijpt mijn kleine man van net 10 maanden “nee, niet doen” of “dat mag niet”.

3 jaar geleden

Ik corrigeer niet enorm vaak want veel dingen waar ze niet aan mag zitten heb ik wel weggewerkt of verstopt. Ik heb haar wel afgeleerd om met de handen de aarde uit de bloempot (en in de mond) te halen, maar dat was met een héle harde kwade NEE! Nou die schrok zich helemaal lam. Huilen! Drie keer keihard nee geroepen en nu doet ze het ook echt niet meer.

3 jaar geleden

Wij zeggen gewoon een paar keer 'nee'. Luistert ze niet dan halen we haar weg. We worden echt nog niet boos ofzo. Volgens mij heeft ze wel het idee dat er 'iets' met het woordje nee aan de hand is. Ze kruipt vaak naar dingen toe waar ze niet heen mag en zegt ondertussen: 'Nah. Nah. Nah.' Stiekem onwijs grappig. 🙈