56 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op NKZ
Zelfde hier dat ik denk: moet ze niet meer verschillende soorten fruit krij ...
Waar! Het overaanbod aan fruit vind ik net zo overweldigend. En vooral het niet-seizoensfruit. En de helft is nog steenhard als je’t koopt.
Bosvruchten en banaan gaan hier goed binnen, dus dan proberen we dat altijd maar in huis te hebben. Appel moet hij precies niet hebben. Ik stoomde de stukjes altijd zodat hij ze kon bijten, maar dat moet hij nooit hebben. Laat je haar met een lepeltje zelf aan de slag gaan met geraspte appel? Of gewoon met de handen? Ik wil appel in ieder geval nog eens proberen, maar dan niet gestoomd.
3 jaar geleden
Reactie op Lotski
Waar! Het overaanbod aan fruit vind ik net zo overweldigend. En vooral het ...
Ik houd bij geraspte appel meestal haar lepel vast, maar als ze dat niet wil dan mag ze het zelf doen (met de handen). Sinds twee weken snijd ik ook hele dunne plakjes appel en dat snijd ik weer in stukjes. Die kan ze goed zelf pakken en kauwen. En soms moet ik een groot stuk appel vasthouden en dan schraapt ze zelf met haar ene tandje steeds beetjes er vanaf. Hier lust ze Braeburn en Jazz appels, misschien dat dat verschil maakt 😅
3 jaar geleden
Reactie op NKZ
Zelfde hier dat ik denk: moet ze niet meer verschillende soorten fruit krij ...
Ik heb bij de eerste ook wel eens gedacht dat ik wel eens meer moest variëren met fruit. Maar toen heb ik mij gerealiseerd dat ik voordat ik kids had niets anders at dan appels wannee het geen zomer was omdat ik niet tig soorten fruit ging kopen. En nooit iets van gekregen🙈 dus zolang ik de kinderen net zoveel variatie aanbied als we zelf eten zal het wel goedkomen
3 jaar geleden
Reactie op Holamama
Klinkt goed! Waar koop je die tomaten basilicum spread?
In Duitsland in een bio winkel (wij wonen in Duitsland)
Misschien ook in Nederland in bio winkels te krijgen
3 jaar geleden
Reactie op Eva2304
Ik zie al echt stukken fruit etc voorbij komen. Mijn dochter heeft nog geen ...
Ohja, dan kan je stukjes fruit die hard zijn (appel, peer) misschien even een paar minuten stomen.
Mijn zoon heeft nu 6 tanden en als je hem een hele geschilde appel geeft eet hij daar gewoon stukken vanaf nu
3 jaar geleden
Onze dochter krijgt sochtends nog een fles van 210.
10:00 fruit en dat kan zijn:
Banaan met Liga koek en sinaasappel
Appel met mandarijn ( zomer met perzik)
Peer met kiwi
Halve mango
12:00 krijgt ze brood met margarine/pindakaas/baby chocolade pasta/ smeerkaas/ ei
15:00 hetzelfde als 12:00 en af en toe een koude salade.. dus pasta salade of vandaag heb ik tonijn/rijst salade gemaakt met erwtjes mais sperzieboontjes paprika bosui en komkommer. Je moet der zien hoe lekker ze het vind 😂
17:30 Avond eet ze gewoon met de pot mee. Dus ook flink gekruid maar als ik zout niet kan vermijden in het gerecht dan maak ik een apart pannetje voor haar met dezelfde kruiden maar zonder zout.
Voorbeelden avond eten:
Pasta met garnalen saus en voor haar tomaatjes voor erbij
Broccolischotel
Kip met couscous
Lamsschenkels met aardappelpartjes en wortel
Zo kan ik wel doorgaan. Maar ze eet gelukkig alles 😍
En als laatste krijgt ze om 19:30 een fles van 210 voor naar bed ❤️
3 jaar geleden
Meloen, pruim gaat er hier echt heel goed in.
Voor de lunch: ik geef vaak gezond beleg en weinig zoet zoals omelet (1x per 2 weken), geraspte wortel met kwark, avocado, pompoenpuree met huttenkase (favoriet), gepureerde banaan.
Binnenkort ga ik ook zelf spread maken met bietjes, komkommer etc
3 jaar geleden
Reactie op Hildje
Misschien avondeten/ aardappel/ groente?
Krijgt ze! Was een typfoutje
3 jaar geleden
Als ik dat zo lees, eet mijn dochter persies weinig?
We proberen de uren van de creche een beetje aan te houden ook thuis.
Hier is het:
+- 7u 210+7 schepjes pap
+-11u 230gr groentenpap
+- 15u +- 200gr fruitpap of 2 yoghurtjes of 3 enkele boterhammen met confituur,smeerkaas,vleesje,... afhangend van wat ze wil.
+- 18u 210+7 schepjes pap.
Als ze thuis is krijgt ze tussendoor nog eens een koek of maisknabbel.
Eet ze dan zo weinig?
3 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Ons meisje is gister geweest is nu 74cm en weegt 8810 gram. Ze gaven aan da ...
Die van mij eet ook ong dit.. niet een enorm grote eter ( net zoals broer en zus ) maar groeit op haar lijntje, ze was bij 11 maand 7,8 kg en 71 cm.. krijg er ookt niet meer ingeropt.. als ik dr andere verhalen hier lees denk ik echt wauw haha
3 jaar geleden
Reactie op mariska92-24
Die van mij eet ook ong dit.. niet een enorm grote eter ( net zoals broer e ...
Hier ook vandaaf cb 8.4 kilo en 70cm.
Totaal geen probleem....
Het ligt ook aan wie je hebt hoor, vorige keer gaf ze bv de schuld en toen ik dit vandaag aangaf vond ze dat nergens op slaan 😆 spreken elkaar gewoon tegen.
Toen ik zei dat ze niet zo veel eet zei ze zelfs "tis ook maar een klein meisje, dus ja logisch"
😉
Zolang ze zich goed ontwikkelen, gezond en blij zijn, geloof ik t allemaal wel hoor
3 jaar geleden
Ik wil vandaag bezig gaan met “met de pot mee eten”, ik vraag me alleen af hoe jullie je kindjes vlees of vis geven? Ik ben zelf vegetariër, m’n meisje kan natuurlijk ook de vegetarische vleessoorten mee eten maar ze kan dat niet kauwen. Hoe doen jullie dat? Groenten lukken wel, aardappelpuree kan ook, normale aardappelen zacht koken moet ook lukken, maar ik vraag me af hoe het met vlees of vis moet 😅
3 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Ik wil vandaag bezig gaan met “met de pot mee eten”, ik vraag me alleen af ...
Wij eten ook geen vlees en kiezen ervoor om onze dochter geen vlees en vis te geven (tot ze zelf de keuze kan maken).
Ze heeft hier een keer een stuk vegetarisch knakworstje gehad (van Albert Heijn, die je in heet water moet opwarmen). Ik had ze heel lang in het water gelaten dus de smaakt was erg afgezwakt. En dan in heeele kleine ministukjes gegeven (want knakworst=berucht) en dat kon ze wel goed kauwen.
Veel kant en klare vega dingen zijn erg zout, maar gewoon "kale" tofu wil ik binnenkort ook proberen te geven, dat is ook wel makkelijk te kauwen.
Of wil je echt vlees en vis gaan geven?
3 jaar geleden
Reactie op NKZ
Wij eten ook geen vlees en kiezen ervoor om onze dochter geen vlees en vis ...
Haha, ik denk net omgekeerd als jij! Ik wil haar wel vlees en vis geven en als ze oud genoeg is mag ze zelf de keuze maken om vegetariër te worden of lekker vlees te gaan eten. Ik wil haar niets wegnemen. Die vega knakworstjes heb ik ook wel in huis, dat zou ik wel kunnen proberen!
3 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Haha, ik denk net omgekeerd als jij! Ik wil haar wel vlees en vis geven en ...
Snap ik heel goed. Mijn moeder was vanaf haar 14e vegetariër, maar heeft mij en m'n zus wel altijd vlees laten eten. Ik heb pas heel laat (met 25 jaar) de keuze gemaakt nooit meer vlees te eten en voel me nu na al die jaren nog steeds heel slecht dat ik zolang wél vlees heb gegeten. Ik neem m'n moeder natuurlijk helemaal niets kwalijk, maar ik heb daardoor wel bedacht het juist precies andersom te doen. En dan gaat mijn dochter het waarschijnlijk met haar kind ook weer andersom doen 😂