4909 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb het moeilijk op het werk .... ik doe mijn best maar heb een staande job en het komt wel lastig om de hele dag recht te staan... ik wil af en toe eens 5 min zitten en men ene collega begrijpt dit wel maar de twee andere doen precies of ik ben lui... die zijn vergeten hoe dat was zeker... ook als ik naar het toilet moet sommige dagen meer of andere babbelen ze tegen elkaar en is het plots stil als ik eruit kom... tjah moet ik niet raden over wat ze praten. Ik ben nochtans een harde werker en doe altijd mijn best en nu durf ik dat dus niet zeggen dat het me niet gaat 9uur rechtstaan
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Amai, goeie tip! Ik ben daarnet nog snel naar de winkel geweest voor wateri ...
Fijn dat het helpt! Hoop dat je je snel beter voelt!
4 jaar geleden
Reactie op Emilieke_S
Ik heb het moeilijk op het werk .... ik doe mijn best maar heb een staande ...
Wat vervelend zeg!! Logisch dat je niet zo lang kunt staan, ook voor je bekken niet goed! Kun je dat niet met je manager bespreken? Zijn er in jouw sector geen regelingen voor zwangere vrouwen? Veel succes!
4 jaar geleden
Wat vervelend zeg!! Logisch dat je niet zo lang kunt staan, ook voor je bek ...
Ja de manager is 1 van die collega's die moeilijk doet... ohja ik ga toch lekker zitten als ik het lastig krijg
4 jaar geleden
Ik word tegenwoordig steeds snachts wakker van de trek. Hebben jullie daar ook last van? Ik eet al wat voordat ik naar bed ga maar toch kom ik de nacht niet door zonder snachts te eten. Meestal eet ik een banaan maar kom daarna weer slecht in slaap :(. Iemand nog tips die dit ook heeft of heeft gehad?
4 jaar geleden
Reactie op Joni-24
Ik word tegenwoordig steeds snachts wakker van de trek. Hebben jullie daar ...
Ik had dit heel erg in m’n vorige zwangerschap. Ben toen ook bijna 35kg aangekomen. Had zo ontzettend veel honger. Heb helaas geen tips voor je (want ja.. 35kg). Ik had altijd iets bij m’n bed liggen..
Heb er nu geen last van, juist tegen gestelde nagenoeg geen eetlust. Dus sterkte, ik weet hoe kut het is!
4 jaar geleden
Hallo dames,
Zijn jullie soms ook angstig?
Ik ben nu zwanger van ons 2e kindje (een meisje)
We hebben al een zoontje van 4 een heerlijk makkelijk en keurig kind!
Soms ben ik zo bang dat we nu een mega huil baby krijgen of dat we geen klik voelen..
Of dat we er we er helemaal niet blij mee zijn..
Je kent het waarschijnlijk wel alle rampscenario’s schieten door me hoofd..
Dan lees je ook van die stomme artikelen op Facebook.. ‘2 kind maakt moeder mentaal onstabiel’
‘2 kind kost meer energie en maakt kloof tussen ouder groter’ huh hoezo groter? Een gezonde relatie heeft toch geen kloof?
mss komt dit ook omdat bij de geboorte van ons zoontje mijn man een burn out kreeg.. wat natuurlijk ook de nodige littekens achter gelaten heeft..
Dit zijn vast de hormonen die dit allemaal een stukje zwaarder doen laten wegen..
ik probeer te genieten van deze zwangerschap en al de leuke voorbereiden die het met zich mee brengt..
Maar soms heb ik heb ik van die dagen dat ik het angstige gevoel niet goed kwijt raak..
Toch fijn om het even te delen en van me af te schrijven..
Ben benieuwd of iemand dit herkent?
Liefs jessica
4 jaar geleden
Reactie op stan en jes
Hallo dames,
Ik ben nu zwanger van ons 2e ki ...
Gelukkig ben ik niet enorm angstig maar maak me ook wel eens zorgen en hoop dat onze tweede dochter 's nachts redelijk zal slapen op de voedingen na. Mijn man is door en na de bevalling van de eerste in een depressie terecht gekomen waarvoor hij nog steeds therapie heeft. Momenteel gaat het best redelijk met hem, maar hij echt zijn slaap nodig. Ik ben daarom wel bang voor een kind dat 's nachts veel huilt.
Dus ik kan me wel in je herkennen. Maar door mijn ervaring na de eerste weet ik ook dat we dag voor dag moeten leven en dat bang zijn voor de toekomst niet zoveel zin heeft. We gaan het mee maken. De eerste dramatische weken met onze eerste dochter, die overdag heel veel huilde vanwege verborgen reflux en heel veel kramp, hebben we toen ook overleefd!
Groetjes
4 jaar geleden
Reactie op stan en jes
Hallo dames,
Ik ben nu zwanger van ons 2e ki ...
Hoi ik voel precies hetzelfde, zoontje is 4, en nu 23 weken zwanger van de 2e.. daarbovenop zijn we een huis uit 1732 aan het renoveren/verbouwen en hopelijk kunnen we daar intrekken vóór de baby komt (zit nu in een huurhuisje) dus die stress en uitputting meegeteld ben ik al vaker dan 'normaal' intens aan het huilen en panieken.. andere dagen ben ik iets sterker, en denk ik; 'ik ben niet de eerste persoon die dit doet dus komt heus allemaal goed! Zijn mensen die het erger hebben..' Maarja zo kan ik niet elke dag denken helaas door de hormonen 😅
4 jaar geleden
Reactie op Joni-24
Ik word tegenwoordig steeds snachts wakker van de trek. Hebben jullie daar ...
Hi Joni, een banaan zorgt juist voor snelle energie dus dat is niet heel handig als je daarna wil slapen.
Ik heb zelf wat crackers en een thermosje warme thee staan.
4 jaar geleden
Reactie op Louise18-20-22
Gelukkig ben ik niet enorm angstig maar maak me ook wel eens zorgen en hoop ...
Wat hebben jullie gedaan tegen de reflux en krampjes bij je kleine??
4 jaar geleden
Een collega van mij is ook zwanger,zij is 17 weken zwanger,ik 24.nu zijn het zware dagen op het werk,door de feestdagen,lange dagen van soms 13u zonder pauze,omdat daar de tijd niet voor is,en dat tot 31dec.die collega loopt al van dag 1 te klagen:auw mijn nek,mijn rug,mijn buik,etc,dus mocht madam gewoon thuisblijven en krijgt ze volgende week haar gewone 36u week,terwijl ik gisteren 13u non stop gewerkt heb.ze zijn er niet mee gediend dat die collega zo loopt te klagen,en zeggen ook van:ja sarah is bijna 2maand verder en die hoor je niet.maar ze krijgt op die manier wel haar goesting,terwijl ik mijn voeten vanonder mijn lijf loop en lang en hard moet werken.ik was gisteren avond gewoon kapot,mijn bekken deed enorm zeer,mijn benen en mijn buik was heel hard,heb nu een zeurende pijn in mijn onderbuik en vraag me af of het kwaad kan voor baby dat ik zoveel werk..als het alleen voor mezelf is,ok dan,maar als het kwaad kan voor baby?en die collega mag gewoon haar uurtjes doen...pfff.moest me even van het hart,het is nog tot 31dec,hopelijk hou ik het vol😔
4 jaar geleden
Reactie op sarah89
Een collega van mij is ook zwanger,zij is 17 weken zwanger,ik 24.nu zijn he ...
Het is niet oké Dat je harde buiken heb en pijn heb als je dat heb moet je stapje terug doen . Dan doe je teveel . Je weet dat als je zwanger bent je recht heb op meer pauze ? En niet kunnen pauzeren is egt niet oke .
4 jaar geleden
Reactie op sarah89
Een collega van mij is ook zwanger,zij is 17 weken zwanger,ik 24.nu zijn he ...
Ik werk in een winkel en bleef maar sjouwen met dozen. Eenmaal thuis kon ik niks meer. Mn lijf doet zo een zeer, ben momenteel zo beperkt. Kom ik bij de verloskundige, ik leg mn pijntjes uit (1e Zwangerschap) blijk ik gewoon al harde buiken te hebben. Toen is bij mij de knop omgegaan. Ik ga nu aan mezelf en de kleine denken en minder werken. Ik wil je wel adviseren om op te passen met oordelen over andermans zwangerschap. De een krijgt klachten bij 15 weken de ander niet of bij 30 weken. Je kan niet over een ander zn klachten oordelen. Als ik je verhaal zo lees loop je jezelf best wel voorbij, werk is belangrijk maar niet het belangrijkste. Je collega legt haar prioriteiten misschien anders dan dat jij doet. Maar al met al, jij moet doen wat voor jou goed voelt en bij twijfel of iets goed is voor je gezondheid kan je misschien het beste met je verloskundige overleggen. Fijne feestdagen en succes nog op je werk! Denk aan jezelf en de kleine he, jullie zijn het waard om ook je rust te nemen en te genieten van de zwangerschap❤️
4 jaar geleden
Reactie op PatriesD
Het is niet oké Dat je harde buiken heb en pijn heb als je dat heb moet je ...
Ja ik weet het,maar probleem is dat ze daar zich niet veel van aantrekken op het werk,van je rechten...ik zal de laatste zijn die klaagt ofzo,maar het is gewoon teveel..en een stapje terug doen zit er tot 31december niet in,dat laat het werk niet toe😔 ze hadden wel gezegd dat ik morgen Werk van 5.30 tot een uur of 14 En ik dan zou mogen stoppen,maar uit ervaring weet ik dat dat zeggen en dan ook doen,meestal uitdraait tot niets.mijn man zei het ook al,ja dat zeggen ze,we zullen eens zien..ben blij dat ik de kleine meid in buik al wat gevoeld heb,want was echt ongerust en voelde me schuldig tegenover Mn meisje😔
4 jaar geleden
Reactie op Lindah1989
Ik werk in een winkel en bleef maar sjouwen met dozen. Eenmaal thuis kon ik ...
Ja,maar ik werk al een paar jaar samen met die collega ,en het is altijd iets rond de periode dat het druk word en we veel moeten werken,.ze heeft me zelf gezegd voor de drukke dagen,dat als ze 2 dagen na elkaar langer moet werken,dat ze haar gewoon thuis zet...ze is enorm egoïstisch en stuurt me na het werk al maanden sms’jes,in de Trent van:ik voel me niet goed,ik heb pijn,dit,dat...ze klaagt altijd over iets,voor haar zwangerschap al..ze gaf een week of 2 geleden al aan dat ze een super zwangerschap heeft zonder klachten of last,en ineens ziet ze zo erg af..ja sorry hoor..het is nu eenmaal een meisje die constant iets heeft om over te klagen,dat weten de collega’s en de bazen ook al heel lang,en nu kan ik het gewoon even niet hebben 😔
4 jaar geleden
Reactie op sarah89
Ja ik weet het,maar probleem is dat ze daar zich niet veel van aantrekken o ...
Alles is mogelijk en anders ziek melden . Je wilt toch niet dat je zometeen een miskraam krijgt of bekken instabiliteit?
Als ze je zo graag houden moeten ze met je meedenken anders kan je dingen heel anders aanpakken . Dit is niet goed voor jou en de baby niet door de harde buiken trekt he baarmoeder samen . Dus niet goed voor je kleine meid !!!! Ik hoop dat je het anders gaat doen . En duim voor je dat t goed blijft gaan .
4 jaar geleden
Reactie op PatriesD
Alles is mogelijk en anders ziek melden . Je wilt toch niet dat je zometeen ...
Neen zeker niet,ik wil dat alles Oke is met mijn kleine meid.vandaar ook mijn schuldgevoel tegenover de baby😕 maar op het werk zijn de bazen niet zo begripvol,heb nu niet bepaald mijn gezondheid meegehad ook,heb vorig jaar december herseninfarct gehad waardoor ik deels werk en deels op invaliditeit sta,ik mag normaal zelfs al die uren niet doen maar ja..en heb ook nog een aangeboren hart aandoening,dus 2keer geopereerd geweest Waardoor ik even out ben geweest op de werkvloer,en dan dat herseninfarct erbij...mijn baas wou me al eens ontslaan omwille van mijn gezondheid,en verwacht nu dus van mij dat ik tot na de feestdagen even op mij tanden bijt 😔 vandaar dat ik niet goed weet hoe ik het aan boord leg dat ik wel last heb van die lange uren aan Mn buik.maar ze zeggen dan:een zwangerschap is geen ziekte...
4 jaar geleden
Reactie op sarah89
Neen zeker niet,ik wil dat alles Oke is met mijn kleine meid.vandaar ook mi ...
Zwangerschap is geen ziekte maar je baas mag je niet voor dit ontslaan. Je kan er niks aan doen. En als je je ziek meld ga je door na de arbo. Als je dit tegen de arbo Zegt geeft hij je gelijk. Dit zijn geen omstandigheden voor een zwangere vrouw . En er zijn banen genoeg! Je gezondheid is belangrijker als een baan! En je kind is nog veel belangrijker ik begrijp je stres maar zoveel stres is ook niet goed .
4 jaar geleden
Reactie op PatriesD
Zwangerschap is geen ziekte maar je baas mag je niet voor dit ontslaan. Je ...
Bedankt voor je reactie.inderdaad,de baby voelt de stress van de moeder,en dat is niet goed voor mijn kleine meid.mijn man vind het ook niet kunnen,hij is nu 2 weken in verlof en heeft al gezegd,als het hem teveel word,haalt hij mij daar buiten.en dat ik niet elke dag 13uur mag werken.zelfs mijn kinderen zeggen:mama,je mag zoveel niet werken.steun van mijn gezinnetje heb ik genoeg ♥️ je hebt volkomen gelijk,gezondheid en baby komen voor een baan!het is gewoon jammer dat er soms zoveel onbegrip is op de werkvloer,terwijl ze weten dat ik wel een werker ben en niet snel iets zeg.