4909 Reacties
4 jaar geleden
Word je in de ochtend wakker? Geen dutjes doen? En tegen de krampen is bewe ...
Neee kan savonds gewoon niet nin slaap komen lig tot uur of 5 snachts wakker en daarna slaap ik half uurtje weer wakker en zo gaat dat door tot uur of 9, en doe ook geen dutjes want heb kleintje dus daar kom ik niet aan toe, ja op het moment dat ik ze strek geen pijn maar laat ik ze weer rusten da komt het weer heel vervelend
4 jaar geleden
Reactie op Casandra
Neee kan savonds gewoon niet nin slaap komen lig tot uur of 5 snachts wakke ...
Probeer je benen op een stapeltje kussentjes te leggen, zodat je benen omhoog liggen. En morgen naar de huisarts bellen, er schijnen medicijnen ervoor te zijn. Ben zelf geen voorstander van medicijnen, maar heb me eraan overgegeven. Zwangerschap zonder pijnstillers is gewoon fucked up.
4 jaar geleden
Reactie op Casandra
Pffff 28 weken zwanger en doe snachts geen oog dicht!!! Super krampende pij ...
Magnesium wil hier ook nog wel voor helpen. En wisselbaden voor je naar bed, om de bloedsomloop te stimuleren
4 jaar geleden
Reactie op Casandra
Voeten wat hoger leggen (bijvoorbeeld op een kussen) werkt bij mij erg goed!
4 jaar geleden
Reactie op Casandra
Kramp kan ik voorkomen door te zorgen dat ik genoeg/veel drink.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Misschien dan toch overwegen om wat vaker ondergoed te wassen... Ik zal er ...
Ik heb normaal altijd M en heb gewoon hetzelfde aangehouden als voor dezelfde zwangerschap. Bij mij passen ze goed in ieder geval!!
4 jaar geleden
Ik moet ook echt even klagen. De familie van mijn vriend dwingt ons echt om het familie wiegje te gebruiken. Deze is gemaakt door zijn opa 70 jaar geleden. Ik snap de emotionele waarde wel, maar vind het echt heel vervelend. Ten eerste is hij super smal, waardoor normale matrasjes niet passen. Zit nu een super oud matrasje in waar al weet ik hoeveel kinderen op hebben geslapen. Toen ik aangaf dat ik in ieder geval ging kijken om een nieuw matrasje te maken, was zijn zus echt beledigd. Ze vond het raar, omdat haar kinderen er toch ook gewoon op hebben geslapen? Door de smalle maat is er natuurlijk ook geen goed passend beddengoed te vinden. En ik vind hem ook gewoon heel erg lelijk. Ik heb allemaal mooie nieuwe spullen gekocht voor ons kleintje. bij alles ook gekeken naar het veiligste enzo en dan moet hij in een wiegje van 70 jaar oud slapen....
4 jaar geleden
Ik moet ook echt even klagen. De familie van mijn vriend dwingt ons echt om ...
Wat zeggen ze als je uitlegt dat je het niet veilig genoeg vindt, maar het wel heel erg waardeert? Als ze dan begint van ja onze kids zijn toch ook gezond kan je ook een vergelijking gebruiken: nou dan ga ik nu lekker even drinken en roken, want er zijn zoveel zwangeren die dat doen en hun baby's zijn ook gezond, dus de mijne zal dat ook wel zijn. En misschien wat artikelen over wiegendood uitprinten en overhandigen. Dan maar hardleers lol.
En uiteindelijk is het echt jullie beslissing. Ik zou mijn kind ook voor geen goud in zo'n wiegje leggen, dus ik snap je heel goed.
4 jaar geleden
Wat zeggen ze als je uitlegt dat je het niet veilig genoeg vindt, maar het ...
Het probleem is dat ik zeker weet dat zijn moeder het verschrikkelijk gaat vinden. Elke keer zegt ze met natte ogen hoe fantastisch ze het vindt dat haar 7de kleinkind ook in het wiegje waar ze zelf in heeft gelegen komt. Super lieve vrouw hoor, maar voel me zo in een hoek gedreven.
4 jaar geleden
Reactie op Sara89
Kan je niet gwn doen alsof, om de vrede te bewaren? Gewoon aannemen en lekk ...
Ja dat zou kunnen, maar ik wil hem wel heel graag op de slaapkamer. En twee wiegjes op de slaapkamer valt ook een beetje op 😅
4 jaar geleden
Oh god, ik ben altijd oprecht blij dat onze familie niet zulke tradities heeft als ik verhalen zoals de jouwe lees. Mijn grootvader heeft zelf ook heel wat meubels gemaakt toen hij jong was, onder andere een bedje waar wij als kleinkinderen allemaal in hebben geslapen als we daar waren. Net zoals hun kinderen/onze ouders. Maar nooit werd dat gezien als traditie, laat staan dat het werd opgedrongen. Het was gewoon een leuk stuk dat bij onze familie hoorde.
Al dat onnodig beledigd voelen en die tere, gekwetste zieltjes... En waarom ook? Je mag toch nog steeds zelf beslissen waarin je kind slaapt?
Zelf ben ik iemand die nogal sterk tegen de stroom durft in te gaan als iets me echt niet aanstaat, maar ik snap dat dat zeker niet even gemakkelijk is voor iedereen... Op dat vlak weten de meesten dat ze me echt niks kunnen opdringen. In het verleden heb ik al vaker mijn been stijf gehouden.
‘k Zou mijn best doen om te laten blijken dat je de traditie zeker snapt, maar ook zeggen dat het niet fijn is dat het zo wordt opgedrongen. Jullie zijn nog steeds de ouders. Jullie beslissen.
4 jaar geleden
Het probleem is dat ik zeker weet dat zijn moeder het verschrikkelijk gaat ...
Als je t echt niet wilt misschien toch maar aangeven dat jij een ander wiegje wilt gebruiken? Dat zij t vreselijk gaat vinden is heel vervelend maar dat doet ze zichzelf aan door het op deze manier op te dringen. Als je uitlegt dat je het heel mooi vind maar niet veilig dan heeft ze daar gewoon begrip voor te tonen. Wat jij wil voor jullie kind is belangrijker dan de tere ziel van een ander.
4 jaar geleden
Reactie op Coco88
Als je t echt niet wilt misschien toch maar aangeven dat jij een ander wieg ...
Ja, toch maar aangeven dat je het niet wilt. En als dat echt onmogelijk blijkt, misschien als tussenoplossing dat wiegje in de woonkamer zetten? En dan zeggen dat je kindje daar overdag in slaapt, dan is ie toch dicht bij je (maar als je wilt kun je hem altijd boven leggen). En dan ben je er ook bij, qua veiligheid. En dan kan het wiegje ook vrij snel weg, want dan is het niet meer nodig je kindje in de woonkamer te laten slapen.
4 jaar geleden
Wat vind je vriend? Kan hij niet een goed gesprek met zijn moeder hebben om het uit te leggen dat jullie het niet prettig vinden. Zodat jij ook een beetje beschermd wordt.
4 jaar geleden
Wat vind je vriend? Kan hij niet een goed gesprek met zijn moeder hebben om ...
Mijn vriend is het wel met mij eens, maar vind het ook erg moeilijk om tegen zijn familie in te gaan. Hij is heel lief en zachtaardig en dat is denk ik ook één van de redenen dat dit soort dingen gebeuren. We moeten er nog maar eens goed over praten 😅
4 jaar geleden
Het probleem is dat ik zeker weet dat zijn moeder het verschrikkelijk gaat ...
Als er al 6 kleinkinderen in hebben gelegen, heeft ze toch niks te klagen? Ik ben verbaasd dat niemand tot nu toe nee heeft gezegd. Kan je haar anders vragen of ze iets anders heeft waar de baby mee kan opgroeien dat speciaal van haar is? Misschien dat ze dan doorheeft dat het echt niet persoonlijk is
4 jaar geleden
Mijn vriend is het wel met mij eens, maar vind het ook erg moeilijk om tege ...
Succes alleszins! Ik hoop dat jullie hen duidelijk kunnen maken dat dit iets is dat ze écht niet persoonlijk hoeven te nemen, al denk ik dat dat een erg moeilijk kan worden met al die sentimentaliteit die errond hangt en gezien de reacties die je al kreeg...
Bewaar vooral jullie eigenheid, kom op voor jullie mening. En probeer dat dan nog eens zo tactvol maar ook duidelijk mogelijk te doen. Het is nog altijd jullie recht om iets niet mooi te vinden/niet te willen, ook al krijgen jullie het.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Succes alleszins! Ik hoop dat jullie hen duidelijk kunnen maken dat dit iet ...
Bedankt voor je advies en bemoedigende woorden 😃