4909 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Suus1989
Zeg gewoon dat de kraamhulp bij de intake naar het wiegje heeft gekeken en ...
We gaan het wel navragen bij de kraamhulp, maar erover liegen voelt ook niet lekker 😅 Dat zit echt niet in ons karakter.
4 jaar geleden
Al 2 dagen last van krampen in me onderbuik. Het zijn mn darmen niet in iedergeval, zal vast gewoon een kwaaltje zijn net als harde buiken.
Zijn er meerdere dames die het krijgen of hebben en wat doen jullie er tegen??
4 jaar geleden
Al 2 dagen last van krampen in me onderbuik. Het zijn mn darmen niet in ied ...
Hè bah! Heb ook zulke krampen maar die gaan meestal wel gepaard met heeeel veel beweging van de baby. Dan zit je buik echt niet lekker. Rustig zitten en de beentjes omhoog. Dat is het enige wat bij mij helpt. Maar als het je pijn doet zou ik wel de verloskundige even bellen.
4 jaar geleden
Voelt het als een soort kramp/spierpijn ter hoogte van de schaambot? (Het 3-hoekje zeg maar).. dan kan het ook vanuit je bekken komen.. rustig aan doen (liever liggen dan zitten) en goed luisteren naar je lijf..
4 jaar geleden
Voelt het als een soort kramp/spierpijn ter hoogte van de schaambot? (Het 3 ...
Jasje- het doet geen pijn maar is gewoon irritant, zoals elk kwaaltje 🤣.
SYL2401- zo voelt het inderdaad. Ik werk niet en mn benen tintelen van het niet bewegen, ik wist niet dat ik ooit zo zwak zou kunnen zijn 😂.
Oh wat ben ik blij dat de dagen voorbij vliegen #laatste trimester.
4 jaar geleden
Hier ook sinds gister avond soort kramp/steken net boven schaambot. Gister lag de kleine man helemaal onderin dus dacht dat er teveel druk was daarom maar vandaag nog wel last ondanks dat die nu weer hoger zit. Wel minder pijnlijk maar nog niet over.
4 jaar geleden
Jasje- het doet geen pijn maar is gewoon irritant, zoals elk kwaaltje 🤣.
...
Ik heb het ook, bij mij straalt het uit naar mm lies.. sommige momenten kan ik niet eens op mn been staan. Ben afgelopen donderdag bij de bekkenbodemtherapeut geweest..
Allerlei tips gekregen over het afwisselen van rust en bewegen. En speciale oefeningen om het nog een paar weken zo sterk mogelijk te houden. Maar ook over hoe je je het beste je bed in en uit kunt stappen.. soms is de pijn ondraaglijk helaas.. ben nu zelf 25+6, dus heb nog even te gaan..
Sterkte met de laatste loodjes..
4 jaar geleden
Ik heb sinds korte tijd last van een slapend bovenbeen. Tintelt heel erg, voelt soms een beetje doof aan. Het is alleen m’n linkerbeen. Als ik 10 min sta of loop speelt het op... super irrirant! De VK zegt dat als het pijn gaat doen of als m’n been uitvalsveeschijnselen vertoont ik wel naar de huisarts moet. 🙈
4 jaar geleden
Ik heb het ook, bij mij straalt het uit naar mm lies.. sommige momenten kan ...
awh, heel veel sterkte, bij jou is het wat pijnlijker. Laat staan als de baby zwaarder en zwaarder wordt, wat nu tot de bevalling ook zal gebeuren.
De laatste 3 maanden vallen ook echt niet mee. 😓
Priisje- Oei, heb ik ook gehad. Ik heb haar toen gewoon echt met wat lichte druk naar boven geduwd, geen idee of het slecht is 🤭. Maar t is een k*t gevoel.
4 jaar geleden
Ik heb sinds korte tijd last van een slapend bovenbeen. Tintelt heel erg, v ...
Komt dat, omdat de baby tegen een zenuw aan ligt?
4 jaar geleden
Komt dat, omdat de baby tegen een zenuw aan ligt?
Ja de baby of baarmoeder drukt tegen een zenuw of klemt een bloedvat af.. heel naar gevoel. Niet pijnlijk, maar super irritant!
4 jaar geleden
awh, heel veel sterkte, bij jou is het wat pijnlijker. Laat staan als de ba ...
Hier vandaag bij de VK geweest voor controle. Baarmoeder bleek 6 cm gegroeid te zijn ( zelf 1 kilo aangekomen) maar door het groeien hiervan denkt ze toch dat het bandenpijn is onderin me buik. Ook al paar dagen flink harde buiken die dus ook aan het harde groeien te wijten zijn. Hoefde me niet druk te maken gelukkig.
4 jaar geleden
Dat poepen zo lang duurt... Ik kwam er net achter dat ik om 11.15 al bij de vk moet zijn ipv 16.15. Dat betekent dat ik over 30 minuten echt in de auto moet zitten, maar nog moet douchen en alles. Nu red ik dat normaal prima, maar doordat ik weer wat moeite heb met poepen zit ik nu nog op de wc en hoop ik dat het zo komt, want heb er echt buikpijn van...
4 jaar geleden
Ik ben netjes op tijd, er is alleen wel ongeveer 20 minuten vertraging 😂
4 jaar geleden
Ik ben netjes op tijd, er is alleen wel ongeveer 20 minuten vertraging 😂
Ik herken je probleem. Wat een ellende af en toe. Zit soms inderdaad een half uur op de wc en dan heb ik een heel zielig keuteltjes geproduceerd hahaha. En dat soms (lees:gister) vier keer op een dag omdat er wel zodanig veel druk op staat dat ik het gevoel heb dat het eruit moet. Kan echt knap lastig zijn. Ik vind het op werk helemaal lastig :(
4 jaar geleden
Reactie op Seldam
Ik herken je probleem. Wat een ellende af en toe. Zit soms inderdaad een ha ...
Zo begon het bij mij ook inderdaad, alleen nu kan ik ook al niet meer zo vaak op een dag...
Ik zou als ik jou was al wel vast kijken hoe je aambeien kan voorkomen, ik heb namelijk doordat ik er al zo lang last van heb nu hele dikke aambeien (ja, niet zo'n fijn verhaal haha) en dat maakt het nog lastiger. Ook helemaal uitplassen is moeilijk doordat er gewoon zoveel druk op komt te staan met het zitten...
4 jaar geleden
Geef het aan bij je verloskundige of dokter, dan krijg je zakjes mee die de stoelgang wat soepeler maken. Ik liet het vallen bij de gynaecoloog en er werden van die zakjes voorgeschreven, suikervrije in mijn geval, niet lekker maar het helpt wel 😂 hoeft niet met kwaaltjes rond te blijven lopen als er hulp middelen zijn 😉