4909 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Hier ook dames met al wat tijgerstrepen? Heb er nog niet heel veel, maar ka ...
Ik gebruik extra dry dove creme. Nog geen striemen gekregen, misschien komt het later, omdat mn buik nog niet echt groot is of de creme doet zn werk goed. Normaliter gebruik ik de creme tegen vlekken en droogheid en het werkt fantastisch. En anders moet je bio oil aanschaffen.
4 jaar geleden
Reactie op Jasje
Hier ook dames met al wat tijgerstrepen? Heb er nog niet heel veel, maar ka ...
Ik was altijd vrij licht 52 kilo maar na de IVF 65 kilo... nu weeg ik 74 kilo met bijna 27 weken zwanger.. en ja ik heb al de nodige striemen gek genoeg alleen op de onderkant van mijn borsten en tot mijn schrik zag ik t nu ook op de rechterkant van mn bovenbil 😮😯 hoort er natuurlijk allemaal bij maar heb nog niets op de buik zitten en heb het er graag voor over hihi.
4 jaar geleden
Ik voel me zo lullig dat mijn stiefzoontjes haast nooit meer thuis kunnen spelen... Ik trek het gewoon echt niet. De oudste kan zichzelf nog wel vermaken, dus af en toe kan hij nog wel hier spelen. Maar de jongste is 6 en dan moet ik er echt actief bij aanwezig zijn, dat kost me nu zoveel meer energie... (het is niet dat ik me aanstel, ik krijg er harde buiken van en de laatste keer dat hier kinderen te spelen waren heb ik nog voor etenstijd jankend in bad gelegen, nadat ik in mijn broek had geplast omdat ik tegelijk moest overgeven en plassen... De jongste kan dan ook weer niet zo vaak ergens anders spelen, want dan zit ik met het ophalen...
Ik voel me gewoon zo'n slechte stiefmoeder nu. De kinderen wisten dat iedereen hier altijd welkom was. Ik zorgde dat er genoeg eten was voor onverwachts bezoek en iedereen (kinderen en volwassenen) liepen hier zo in en uit. Ik genoot daar zelf ook van. Het lukt me nu alleen niet meer 😭
4 jaar geleden
Ik voel me zo lullig dat mijn stiefzoontjes haast nooit meer thuis kunnen s ...
Ah, herkenbaar hoor, het is gewoon zwaar! Hebben ze wel een andere plek waar ze terecht kunnen? En kan je vriend dingen doen? Voor mij is het nu ook echt overleven met 3 kinderen thuis en sinds vrijdag bekkenklachten. Echt aftellen tot mijn vriend er weer is vanavond. Ik heb bewust wel een vriendje hier laten spelen trouwens, nu zit hij met mijn zoontje boven en heb ik er minder kind aan. Plus als hij uit spelen gaat moet ik hem ophalen met de fiets en dat zie ik even niet zitten. Hoop dat mijn bekken weer wat beter wordt, want zo nog 12 weken doorlopen zie ik niet echt zitten....
4 jaar geleden
Ah, herkenbaar hoor, het is gewoon zwaar! Hebben ze wel een andere plek waa ...
Ik vind het ook pittig met al dat afspreken enz, heb hier nu niemand laten spelen, zie het niet zitten om op te halen en zie het niet zitten om iemand hier te hebben. Hebben dit weekend zieken gehad dus heb een paar nachten al maar een paar uur geslapen. Heb moeite om m’n ogen open te houden 🙈 dit kende ik nog niet, omdat toen nr 3 kwam ik hier nog niks op school of peuterspeelzaal had zitten. Verder gaat hier gelukkig de zwangerschap vrij aardig (op die slechte nachten na dan) alleen vind ik het wel pittig met die speelafspraken enz.
Succes met je bekken! Ken er helaas ook alles van, hopelijk komt er voor jou toch nog wat verbetering zodat je die laatste weken toch nog een beetje redelijk door kan komen!
4 jaar geleden
De Kids zelf kunnen hier uiteraard gewoon zijn. Normaal ondernemen we vaak smiddags dingen, nu is dat vooral even 'filmpje aan, bak chips erbij en relaxen maar'. Mijn vriend maakt sochtends hun ontbijt klaar, maar die moet al vroeg naar werk. Dan maakt hij mij wakker en breng ik ze naar school. Hij is pas rond kwart voor 6 weer thuis, dus overdag moet ik het toch echt zelf doen. Wel is hij gek op zijn tijd met hun, dus zodra hij thuis is hoef ik bijna niks meer. Hij vermaakt ze lekker en in het weekend onderneemt hij van alles met ze, dus dat is wel fijn.
4 jaar geleden
De Kids zelf kunnen hier uiteraard gewoon zijn. Normaal ondernemen we vaak ...
Herkenbaar ja, hier hebben we net ook ff een filmpje opgezet. Maar het blijft in je eigen ogen toch alsof je ze te weinig aandacht geeft, terwijl ze samen een filmpje kijken ook wel heel leuk vinden. Maar ik ben blij als we dadelijk weer lekker naar het speeltuintje enz kunnen 😊 iets meer energie/makkelijker lichaam zou wel heel prettig zijn!
4 jaar geleden
Per ongeluk al verstuurd haha.
Bekkenklachten zijn ook heel zwaar inderdaad. Heb je al een fysio ingeschakeld? Ik moet donderdag voor het eerst heen, hoop dat dat een beetje helpt... Wel fijn dat je zoontje rustig boven gaat spelen. Hier moet ik vaak toch wel echt voor scheidsrechtertje spelen, maar dat hangt ook af van het kind waarmee hij wilt spelen. Met sommigen gaat het super, met anderen is het bekvechten...
4 jaar geleden
Ff klagen hoor.😓 zo veel last van me bekkeninstabiliteit kan geen stap meer verzetten. Daarnaast extreem veel last van me Hidradenitis Supperitiva wat is doorgeslagen in me lymfeklieren, geen strakke broeken enz meer dus. En 2 weken antibiotica . Maar nu dus ook vaginale spataderen(wattt?! ja hou maar op! Janken!!!) Maar daar moet je dus net weer strakke ondergoed en broeken voor dragen. Het een werkt het ander dus tegen. Ben er zo klaar mee. Pfffff.😭
4 jaar geleden
Reactie op gekkie90
Herkenbaar ja, hier hebben we net ook ff een filmpje opgezet. Maar het blij ...
Ja precies! Ze vinden het zelf ook leuk, maar ik geef nu ook een 'slecht' voorbeeld.... Ik heb heel lang gedaan om ze te leren dat zonder beeldscherm dingen veel leuker kunnen zijn. Dus als ze uit school kwamen was het vaak even tv aan, beetje drinken en eten en dan iets gaan doen: speeltuin, boswandeling met de hond, voetballen, spelletjes, knutselen, etc. Nu mogen ze ineens de hele middag met scherm aan, dus dat wordt wel lastig uitleggen...
Achjoh, uiteindelijk komt het allemaal ook echt wel goed. Nog 13 weekjes, hopelijk gaan ze een beetje snel 🙈
4 jaar geleden
https://www.zozwanger.nl/meest-voorkomende-ergernissen-over-schoonmoeders/
Ik vond het inleidende stukje van dit artikel trouwens heeeeel herkenbaar 😂
4 jaar geleden
Ja precies! Ze vinden het zelf ook leuk, maar ik geef nu ook een 'slecht' v ...
Haha ja dat is hier hetzelfde, gelukkig is het nu winter, dan is het uitleggen nog iets makkelijker als het dadelijk warmer is en we lekker weer naar buiten gaan! En hier iets meer als 9,5 week, maar alles is hier nog 40+ blijven zitten dus dan is het maximaal nog 11,5 week haha. Achja hoe zwaar het ook zal zijn de laatste weken, we komen er wel doorheen 💪
4 jaar geleden
https://www.zozwanger.nl/meest-voorkomende-ergernissen-over-schoonmoeders/
...
Wauw, ik ben erg blij dat niks van dat artikel herkenbaar is voor mij. Zowel mijn mama als schoonmoeder zijn beiden zelfstandige vrouwen die niet zomaar ongevraagd de ‘boel op stelten’ komen zetten thuis. Integendeel. Die hebben elk hun eigen leven, en zouden er nog niet aan denken om bij ons thuis de boel te komen dirigeren. Ze zijn er voor ons en we kunnen op hen rekenen, zonder dat er bemoeienissen aan te pas komen.
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Wauw, ik ben erg blij dat niks van dat artikel herkenbaar is voor mij. Zowe ...
Dat klinkt echt heerlijk! Hier krijg ik overal commentaar op, komt ze ongevraagd binnen, onze keuken is niet goed en moet anders ingericht (lades enzo), dat doet zij dan wel even en dan neemt zij wel de bon mee voor de bakjes enzo, ja doeeeii.
Ze komt ook ongevraagd naar boven, dat vind ik nog veel erger. In het begin van mijn zwangerschap, net nadat ik opgenomen was geweest wegens uitdroging, was ik boven allemaal was aan het doen etc. Emmertje in de ene hand, was in de andere hand. Ik deed dat expres boven zodat ik geen last had van haar. Komt ze zelf naar boven en verteld me dat ik zo geen goed voorbeeld ben voor de kinderen. Ik heb alles bij elkaar gejankt toen en ben uren boven gebleven. Vorige week vond ze dat iemand veel te jong was om een kind te krijgen. Diegene is 25, ik 21. Ook weer zo'n kut opmerking. Word echt strontziek van dat mens en zie nu al op tegen woensdag, dan is ze er weer.
4 jaar geleden
Dat klinkt echt heerlijk! Hier krijg ik overal commentaar op, komt ze ongev ...
Bah ja, ik zag al wel wat verhalen passeren van jou. Volgens mij is ze echt wel een extreem geval. Om te zeggen dat ik dus vrijwel niemand in mijn omgeving ken met een moeder of schoonmoeder die zo erg is. Lijkt me ontzettend slopend... :/
4 jaar geleden
Oh, die schermpjes! Veel meer dan je lief is ja! Maar ach, je kan ook niet alles tegelijk, en er komt weer een tijd dat we weer meer naar buiten gaan. Wat je zegt, gelukkig is het winter! 😉
Herkenbaar ook dat niet elk speelafspraakje werkt. Mijn zoontje heeft nu een vriendje over de vloer waarmee ik echt geen kind aan ze heb. Als mijn zoon alleen is kronkelt hij over de bank van verveling en kost het mij veel meer energie. Maar hij heeft ook vriendjes waarmee ik alleen maar meer drukte in huis haal. Een afweging dus. Overigens had ik superlieve reacties van andere moeders op school vandaag. Als ik wat voor je kan doen, zeg je het maar! En: volgende keer kan hij bij ons spelen en kom ik hem wel thuis brengen. Zo aardig!
Ja, dat bekken. Had er de derde zwangerschap op het eind ook last van, maar nu komt het wel vroeg. Ben 30 weken morgen en loop altijd door tot bijna 42, dus moet nog wel een kleine 3 maanden... het is er vrijdag ineens ingeschoten. Zat op een rotbankje bij een lezing, ging iets verzitten en sindsdien is het foute boel. Ik probeer nu elke dag oefeningen te doen, maar als het niet beter wordt inderdaad naar de fysio. Gelukkig is het nog niet zo dat ik niks meer kan, maar ik voel het voortdurend en wil erger voorkomen. Moet nog 4 weken werken en wil daarna ook nog wat kunnen doen (lees: zal met moeten met nog 3 kinderen).
4 jaar geleden
Reactie op Melaniejoannamarina
Ff klagen hoor.😓 zo veel last van me bekkeninstabiliteit kan geen stap mee ...
Oh, wat een narigheid!!! Veel sterkte! Wat we al niet (noodgedwongen) overhebben voor die kleintjes hè? Vrouwen zijn echt superwezens!! 💪🏽
4 jaar geleden
sorry ff klagen hoor. ik ben al bijna 2 jaar in behandeling voor me borderline. het gaat al ruim een jaar super goed. zo goed dat ik geen behandeling meer heb. maar me schoonma (met wie ik al niet heel goed door 1 deur kan) doet echt alsof ik knettergek ben en moet worden opgenomen. dit doet zo veel pijn 😭 heb al zo lang nergens last van. in het begin wou ze zelfs dat ik me kleine vent weg liet halen. en week later koopt ze kleding voor hem... ze wil geen oma worden. sorry hoor moest ff me hart luchten
4 jaar geleden
Dat klinkt echt heerlijk! Hier krijg ik overal commentaar op, komt ze ongev ...
Wattefack, wonen jullie samen? Ik zou der echt aangepakt hebben... soms hebben die oude vrouwtjes dat echt nodig ✋🏼.
De mijne weet gelukkig waar haar grenzen zitten, maar dat komt, omdat mn man die grenzen ook laat zien aan haar. Maak je dit wel bespreekbaar met je partner?