4909 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Sinds gister is de kleine man hier een heel stuk rustiger, normaal de hele ...
Wat spannend, hopelijk is de ctg morgen ook goed!
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Sinds gister is de kleine man hier een heel stuk rustiger, normaal de hele ...
Ik ben ook 29 weken en net hetzelfde.kleine meid is normaal bijna de hele dag/avond actief,nu laatste dagen veeeel minder.zaterdag naar het ziekenhuis geweest,ook omdat ik veel harde buiken heb die soms pijnlijk zijn,en ja toen werd ze ineens enorm actief!alles was
Goed,hartje ging goed,echo was goed,pijnlijke harde buiken zijn voorweeeen.bij 27 weken lag ze met hoofdje naar beneden,nu ligt ze met hoofdje naar boven.ze weegt wel maar 1.100kg,dus loopt ze kwa gewicht wel 2 weken achter,maar moet me daar geen zorgen in maken zij de gynecoloog.
4 jaar geleden
Reactie op Klaziena
Ja heb het besproken met de verloskundige. Ik ben alleen niet heel erg blij ...
Hier wilde de verloskundige mij ook niet doorsturen naar de gynaecoloog. Ivm groot medisch verleden. Door iets kleins moest ik mij melden op de eerste hulp en de gynaecoloog heeft gelijk de verloskundige praktijk gebeld dat ze mij overnemen. Ik loop sinds 19 weken nu bij de gynaecoloog en word nu echt goed in de gaten gehouden gelukkig.
Misschien dat je zelf of via de huisarts een afspraak kan maken bij de gynaecoloog?
4 jaar geleden
Reactie op MommyofRosa-Lynn
Hier wilde de verloskundige mij ook niet doorsturen naar de gynaecoloog. I ...
Dat is wel fijn dat je nu goed in de gaten wordt gehouden. Ik moet donderdag naar de verloskundige en ga het weer aangeven mocht ze niet luisteren dan kan ik zeker even naar de HA stappen om het aan te geven. Bedankt.
4 jaar geleden
Kleine man tot vanmiddag nog vrij rustig, tijdens de ctg werd hij ineens heeeel druk, gelijk weer pijn aan me ribben. Ik zei lijkt wel of die gedraaid is. Ctg was alles goed, echo was ook weer goed en wat blijkt kleine man inderdaad gedraaid tijdens de ctg. Nu weer druk en flink hard aan het trappen. Wat een verschil! Hopelijk blijft die lekker zo liggen, dan maar harde schoppen en pijn me ribben maar in elk geval geen zorgen dan hihi. Bedankt nog voor jullie reacties dames 😊
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Kleine man tot vanmiddag nog vrij rustig, tijdens de ctg werd hij ineens he ...
Net hetzelfde als bij mij 😁 tijdens ik aan de monitor lag,was onze kleine meid ineens heel druk,nadien tijdens echo bleek dat ze haar gedraaid had.ze lag eerst met haar hoofdje naar beneden,nu ligt haar poepje daar waar haar hoofdje eerst zat,en haar hoofdje ligt naast Mn navel nu🙂 ze kunnen ons doen schrikken 😅😅
4 jaar geleden
“Schat,zou je niet wat rusten?je moet dit en dat niet doen,je moet denken aan de kleine!” Hallo?waarom denk je dat ik mijn weekje verlof gebruik om heel het huis op te ruimen etc??nesteldrang!ik wil het allemaal in orde hebben voor ons meisje er is!het is niet dat de kleine rugpijn,bekkenpijn etc gaat krijgen als ik dat doe,en moe word ze der ook niet van hoor!dit wou ik hem zeggen,maar heb het toch maar niet gedaan.want dan zijn het de zogezegde hormonen 🙄 vandaar dat ik het hier eens uitspuw 🤣
4 jaar geleden
Hebben meerdere last van niet of moeilijk kunnen traplopen? Zo ja wat doe je er tegen? Het is best schrikwekkend...
Ik voelde mn benen gewoon nauwelijks meer, wel kon ik weer naar boven op een hele rustige tempo. Met een hele rare gevoel bij mijn stuitje.
4 jaar geleden
Hebben meerdere last van niet of moeilijk kunnen traplopen? Zo ja wat doe j ...
Ga je al naar de fysio? Dit kan uitstraling van je bekken zijn...
4 jaar geleden
Ga je al naar de fysio? Dit kan uitstraling van je bekken zijn...
Nee, zal dan eerst een afspraakje maken bij mn huisarts.
Ik sta echt voorstelt hoe je lichaam van super gezond kan veranderen naar dagelijkse klachten. Hopen dat alles voorbij is na de bevalling 😶
4 jaar geleden
Ik sta echt voors ...
Ik had tot vorige week woensdag geen klachten gewerkt zonder veel last (staand werk volle dag)maar toen ik vrijdag en zaterdag moest werken had ik van die enorme pijnscheuten en doordat ik staand werk volle dagen kon ik op zondag zelfs niet meer wandelen van de pijn. Dus het kan zeker ongelooflijk hoe snel dat kan komen. Mijn man heeft me naar de dokter gestuurd en ben nu thuis tot vrijdag rust zei hij... veel succes bij de dokter en best eens langsgaan. Je lichaam en baby gaat voor
4 jaar geleden
Ik sta echt voors ...
Echt hoor... Alsof het niet meer je eigen lichaam is 😅
4 jaar geleden
Ik sta echt voors ...
Je hoeft niet langs de huisarts hoor.. fysio/bekkentherapie kun je rechtstreeks naartoe.. zou het zeker doen! Heb zelf al enkele weken ontzettend last van bekkenpijn.. uit het niets ontstaan ook. Kon op sommige momenten mn benen niet zo ver omhoog krijgen dat ik een traptrede kon lopen, laat staan kracht te zetten om mezelf die tree op de krijgen..
Veel afwisselen, voldoende rust en wat aangepaste beweging hebben mij heel veel geholpen. Neemt niet weg dat ik misschien nog 25% doe van voor mn zwangerschap.. En heb nog een week of 12 te gaan.. Als je met bekkenpijn te lang door loopt dan kun je er na je zwangerschap ook nog last van houden..
Klachten aan je stuitje, lies en uitstraling naar je been horen daar allemaal bij.
4 jaar geleden
Je hoeft niet langs de huisarts hoor.. fysio/bekkentherapie kun je rechtstr ...
Jeetje, beterschap.
En vanaf nu worden de baby’s heel snel zwaar, wat ook zeker merkbaar is.
Dan zit ik in de ochtend te genieten van de bewegingen in me buik en komen daarna de klachten weer het hele zwangerschapsbeeld verpesten 😤
4 jaar geleden
Jeetje, beterschap.
En vanaf nu worden de baby’s heel snel zwaar, wat ook ...
Hier werd ik wakker met megapijn aan mijn ribben, vannacht ook heeeeel vaak wakker getrapt haha. Ik vind over het algemeen het schoppen geweldig, maar soms is het wel even een naar plekje hoor 😅.
Over de bekken: ik zou wel snel heengaan, als je er heel lang mee blijft lopen kon je zelfs last krijgen van incontinentie, zelfs na je zwangerschap nog....
4 jaar geleden
Reactie op Metalsim
Bleh! Ontzettende baaldag vandaag! Een fijne bh die het begeeft helpt ook n ...
Oh zo herkenbaar.. ik kan soms ook janken om het uit mn handen laten vallen van een lepel ofzo 🤣 .. die ik vervolgens met moeite van de grond geraapt krijg omdat die (op dat moment) hele stomme dikke buik in de weg zit..
4 jaar geleden
Oh zo herkenbaar.. ik kan soms ook janken om het uit mn handen laten vallen ...
Schoenen aandoen als je haast hebt is ook altijd zo lekker ontspannend met die buik 😂😂