4909 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Lotski
Dat heb ik ook enorm. Ik vind kledij en spullen voor bv. in de kinderkamer ...
Ja precies, en het is ook helemaal niet negatief bedoeld naar die mensen inderdaad, het is allemaal zo lief bedoeld. En ik snap sat mensen een nieuw leven zo bijzonder vinden, vooral als je dichtbij die persoon staat, maar dat geeft je niet het recht beslissingen te maken....
Ik snap heel goed dat zij die foto's zo schattig vindt, maar jullie zijn de ouders en het is ook compleet logisch dat jullie zoiets hebben van 'waarom ons kind onnodig in die positie zetten, omdat iemand anders dat toevallig schattig vindt'. En foto's van het slapen in de box of lekker op schoot zijn net zo mooi, al dan niet mooier omdat het 'echt' is.
Ik ben blij dat we hier verder niet aan kerstcadeaus doen. De Kids krijgen een setje kleding, de truien hebben ze zelf uitgezocht en liggen al klaar en ik haal daar dan nog een mooie broek, grappige sokken en een grappige onderbroek bij. Zij vinden het leuk om uit te pakken en het is ook gewoon handig. Wel zijn mijn vriend en ik beide in januari jarig en we vieren het dit jaar expres niet. Ik ben dan 6,5 maand zwanger en de kans dat het dan nog om ons gaat is heel klein, plus ik irriteer me kapot aan de mensen die dan langs zouden komen🙊. Zoveel mensen die me de hele tijd nu al vertellen wat ik fout doe. Iemand die me zelfs ging vertellen wat ik allemaal nog moest proberen tegen de duizeligheid en het flauwvallen want dat helpt echt wel en ik heb dan helemaal geen rolstoel nodig. Sorry, maar de arts in het ziekenhuis zei bij 6 weken al dat ik in een rolstoel moest omdat het te gevaarlijk was. Hij wou zelfs mijn vriend perse spreken, om door te dringen dat dat echt wel nodig was. Toch heb ik het nog 15 weken weten uit te stellen door zo mijn best te doen, maar uiteindelijk houdt het op. Om dan zoiets te horen? En dan krijg ik straks op de verjaardag ook nog te horen wat er allemaal verkeerd is zeker... Ja daaagg.
Ik heb mijn vriend wel gevraagd om een mooie luiertas voor mijn verjaardag, maar dat is echt iets voor mezelf. Ik besteed nooit veel geld aan mijn uiterlijk, al mijn geld gaat naar ons gezinnetje. Als er over is gaan we daar een dagje van weg, spaar ik voor mijn stiefzonen hun rijbewijzen of koop ik een extraatje voor ze. Een mooie luiertas word ik zelf gelukkig van, maar heeft toevallig wel veel met de baby te maken. Maar uiteindelijk ben ik degene die ermee loopt en ik heb ook meerdere mooie uitgezocht en de linkjes naar mijn vriend gestuurd, dus technisch gezien zoek ik hem alsnog zelf uit😂
4 jaar geleden
Vinden jullie het ook zo irritant als mensen gaan zeggen dat de baby enorm haat worden, omdat de vader een grote baby was en ik kennelijk ook en er zou gelijk een baby van in de maat 60 uit moeten komen, terwijl ik zelf nog2 weken van te voren word ingeleid. " je moet geen 50 kopen hoor daar gaat het niet inpassen" 😒😒 want alle babies zijn het zelfde en ze hebben zeker echo-ogen dat ze het kunnen raden 🙄 ben bijna 23 weken , en ze groeit volgens alle plannen🙄 vind dat zo irritant!
4 jaar geleden
Reactie op RVB-24
Vinden jullie het ook zo irritant als mensen gaan zeggen dat de baby enorm ...
Ik krijg hier ook te horen dat ik geen maatje 50 moet halen en geen maat 0 luiers. Nou sorry, maar ik was 2370 gram met de geboorte en met de 20 weken echo hebben ze al aangegeven dat ze erg klein was. Ik wil voor de zekerheid gewoon een maatje 0 pak hebben en maatje 50 is helemaal niet gek om in huis te hebben, ik hoop gewoon dat ze groot genoeg is om niet maat 44 nodig te hebben 😂
4 jaar geleden
Ik vind dat cadeaus krijgen voor de baby sowieso langer niet van iedereen l ...
Amen! Dit irriteert mij ook mateloos, mijn baby dus ik bepaal wat ze aankrijgt. Wat heb ik aan al die nutteloze dingen haha. Geef dan liever een leuk centje voor de meubels etc of leuk verzorgingspakket. Ik ben daarom echt voorstander van lijstje.nl. Tijdens de genderparty hadden we cadeaubon van Prenatal gevraagd. Van veel mensen gehad, maar toch ook weer een hoop spul waar je niks aan hebt en vind dat gewoon zo zonde! Van de bonnen hebben we spullen kunnen kopen die wij zelf mooi en handig vinden. De rest ligt ergens in een doos met andere gekregen spullen die we nooit zullen gebruiken. Ga dit maar gebruiken voor andere kraamcadeaus en anders over tijdje naar de rommelmarkt en het goede doel.
4 jaar geleden
Amen! Dit irriteert mij ook mateloos, mijn baby dus ik bepaal wat ze aankri ...
Lijstje.nl gaan wij gebruiken voor de kraamcadeaus. En voor nu roep ik heel hard tegen de cadeaukopende mensen wat wij nog wensen HAHA.
4 jaar geleden
Ik wil ook even klagen, inderdaad cadeautjes, mijn schoonmoeder gaat helemaal los, ze snapt niet dat wij zelf ook nog wat willen kopen. Ze is ook zo bepalend, van alles zelf aan het maken. Hartstikke lief natuurlijk maar het is zo veel en het is het eigenlijk net niet. Heb al een paar keer gezegd dat we zelf het kamertje in willen richten en bepalen wat de kleine als eerste aan heeft ... maar ze wil ons maar niet begrijpen....
4 jaar geleden
Reactie op RVB-24
Vinden jullie het ook zo irritant als mensen gaan zeggen dat de baby enorm ...
Zegt helemaal niets hoor indd. Mijn man en ik waren allebei 6 pond. De oudste was ook 6 pond, 50cm (jongen) en toen kwam de tweede, verloskundige en iedereen zei: "een klein fijn meisje". Nou daar was ze dan; 9 pond en 56 cm. 🤔 de 3e ook een meisje was net 7 pond en 51 cm.
En je ziet er niets meer van terug
4 jaar geleden
De toilet.mijn beste vriend.ga ik mijn kinderen naar school gaan brengen,op school toegekomen,spurten naar toilet.rij dan door naar het werk,10min van school max,spurt ik daar ook eerst naar et toilet.gaan we boodschappen doen,vraag ik aan Mn man:ja maar daar is toch een toilet?want kan me geen uur ophouden!tussen het boodschappen doen door snel naar huis,want jawel,ik moet naar het toilet..en ben pas 22weken..dus ja de toilet is echt wel mijn beste vriend 🤣🤣Mn nieren werken heel goed,en Mn meisje ligt veel zo dat haar voetjes dikwijls tegen Mn blaas schoppen🤣zei de gynecoloog me.danku lieve dochter ♥️♥️
4 jaar geleden
Reactie op Prissje
Ik wil het volgende graag even van me af schrijven, meer omdat ik het niet ...
Ik heb dat ook massa's! Ik ben wel zelf een serieus prematuurtje (26w) en mijn broer ook dus dat zal er mee te maken hebben. Ik maak nu dat alles tegen 24 weken in huis is (niet per se klaar) voor mentale rust. Hubby gaat er gelukkig goed in meer en snapt me wel. 😊
4 jaar geleden
Reactie op Angelcat
Ik heb dat ook massa's! Ik ben wel zelf een serieus prematuurtje (26w) en m ...
Aaaah jeetje dat is beide echt heel vroeg geboren zeg! Bijzonder ook beide. Ik begrijp je gevoel volledig en als dat voor jou rust geeft lekker doen. Als alles af is rust in je hoofd en dan is er alsnog zat te doen, lekker poetsen en opruimen in huis, leuke dingen doen of lekker niks haha.
4 jaar geleden
Reactie op Angelcat
Haha ja! Nu 23 weken,dus spannende tijden. Mijn broer was 29 weken trouwens ...
Lekker toch alles al bijna in huis. Ik ben bijna 20 weken en heb zelf ook al 3 kwart in huis. Lekker bijna alles geshopt met kortingen, is nog leuker winkelen haha. Binnenkort alles indelen enzo, zal jij vast ook snel gaan doen. Lekker van genieten!
4 jaar geleden
Ik vind dat cadeaus krijgen voor de baby sowieso langer niet van iedereen l ...
Herkenbaar, die hoor ik ook veel. Ik haal zelf veel plezier uit het kopen van leuke kleding en spulletjes voor mijn kleintje. Heb tot nu toe best een zware zwangerschap (21 weken en vandaag weer een braakdag gehad met flauwvallen) dus ik focus me op dit soort leuke dingen. Dat ga ik echt niet stoppen omdat anderen mijn kind kleding willen geven.
Daarbij wil ik gewoon zelf bepalen wat mijn kind draagt. We hebben bijvoorbeeld, heel lief bedoeld natuurlijk, een paar shirts en rompers gekregen met vreselijke prints/teksten die hij echt nooit gaat dragen.
Ook lastig de laatste tijd: de kerstdiners worden afgestemd op mijn zwangerschap. Ik wil helemaal niet moeilijk doen maar ik mag gewoon niet alles eten nu. Als ik dan aangeef dat ik baal dat ik zoveel niet mag krijg ik de reactie dat ik het hen anders ook niet makkelijk maak met die restricties.
4 jaar geleden
23 weken en vandaag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Gelijk en dikke aanvaring met mijn man.
Gelukkig werkt mijn lijf eindelik weer een beetje mee en heb ik sinds een week niet meer de enorme pijn ik mijn onderrug. Maar daardoor ben ik bang dat ik toch sneller weer teveel ga doen. Maar ja, weer hebben 1,5 week om de klussen, heb groot klusteam en geen groot budget..... #uitdaging
4 jaar geleden
Een aantal irritaties van mijzelf:
Mijn werk vraagt op dit moment een hele hoop van me; ik ben de enige activiteitenbegeleidster op deze locatie en er wordt werkelijk aan alle kanten aan me getrokken, vooral nu met de decembermaand. “Kim, kun je ff...” “Kim, ik heb een vraag over...” “Kim...”. De hele week is het Kim, Kim, Kim. Merk dat ik mijn benen onder mijn kont uit loop, met dingen loop te zeulen die veel te zwaar voor me zijn en mijn een pijnlijke buik en rug thuis kom... Waar vervolgens ook weer een hoop werk op me wacht.
Ik ben gewoon zo ontzettend moe... 😔
Het sporten heb ik even op een lager pitje gezet, maar mijn paard rijd ik nog steeds. En die heeft behoorlijk de kou in de bol, oftewel... die is vreselijk fris en aan het stuiteren. Verder is ie heel fijn en dat is ook de reden dat ik nog steeds rijd, maar op die andere momenten is het fysiek en emotioneel best een aanslag.
Verder is mijn vriend nog met hele andere dingen bezig. Hij is zzp’er en ook hij draait momenteel echt wel 60 uur in de week. Zijn hoofd zit zo vol werk dat er geen ruimte lijkt te zijn voor mij en de baby. Het idee van de babykamer die in orde gemaakt moet worden is voor hem nu van ondergeschikt belang, terwijl het mij een hoop stress oplevert. Ik merk dat ik het storend vind dat onze belangen nog niet op één lijn zitten.
En dan heb ik daarnaast nog een vervelende schoonfamilie die alles lijkt te bepalen. Iedereen om ons heen weet dat we een jongetje krijgen, maar de schoonfamilie wil niks weten, waardoor we dus niks op Facebook kunnen zetten, geheimzinnig moeten blijven doen op verjaardagen, etc. En ondertussen nog geen enkele keer aan me gevraagd hoe het met me is... Tassen vol oude meuk, behoorlijk versleten na gedragen te zijn door meer dan 3 kinderen, bij me droppen alsof ik daar dan heel blij mee moet zijn. Bah, ik hoef die versleten rommel niet. Ik heb van die dagen dat ik wel kan gillen, echt waar.
Zooowww, even lekker kunnen spuien 🙈
4 jaar geleden
Reactie op Jufbo
23 weken en vandaag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis. Gelijk en dik ...
Wij zijn ook bezig met een nieuw huis. Gepaard met dikke aanvaringen 😜 Hoort erbij geloof ik.
4 jaar geleden
Nog even klagen:
Bij mij vinden mensen in mijn omgeving het nodig om steeds te zeggen dat mijn buikje zo klein is. Ik krijg vast een piepkleine baby. Je ziet er niks van. Eet ik wel genoeg?
Waarom zeggen ze dat als ze er geen verstand van hebben? Mijn buik is flink gegroeid en volgens de verloskundigen en de echoscopist ziet het er juist goed uit allemaal. Bij de 20 weken echo bleek hij zelfs al een beetje voor te lopen qua groei op een aantal vlakken.
Anderzijds, de hele tijd dik genoemd worden lijkt me ook niks maar al dat gefocus op mijn lichaam en mijn zwangerschap geven me een heel raar gevoel.