4909 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op PatriesD

Mensen die zeggen goh wat ben je DIK. Voor 20 weken. Of je gaat bijna bev ...
Jaa heel herkenbaar! Ik heb het ook al van een aantal mensen gehoord over mijn buik. Heel vervelend en maakt mij wat onzeker. Wat ik wel meteen denk als iemand zegt dat ik wel een behoorlijke buik heb..dan wil ik het liefst zeggen: 'uhh jij ook'.😂.

4 jaar geleden

Reactie op Lizzy10-04

Jaa heel herkenbaar! Ik heb het ook al van een aantal mensen gehoord over m ...
Herkenbaar!!! Zo irritant

4 jaar geleden

Reactie op Jufbo

Alleen dat spuien is soms al zo lekker hè ! Hoeveel weken ben je zwanger?
Hoi Jufbo, Ben 18+6, dus bijna 19 weken 🤗

4 jaar geleden

Ik word vandaag een beetje moedeloos van wat ik denk wat bandenpijn is. Heb nu de hele dag vanaf dat ik opstond en nu nog een zeurende, constante pijn aan de rechterkant van mijn buik. Ik voel het bij opstaan, zitten, hoesten en lopen... erg vervelend! 😥 Heeft iemand tips heb nu 2x een warme douche genomen maar schijnt niet te helpen.

4 jaar geleden

Reactie op Roos4286

Ik word vandaag een beetje moedeloos van wat ik denk wat bandenpijn is. Heb ...
Probeer een kruik of ketsenpit. Warmte verlicht.

4 jaar geleden

Ik kan gewoon niet slapen😣 De hele nacht denk ik aan van alles en nog wat waardoor ik overdag moe ben. Ben ook nog eens overgevoelig voor alles 😬

4 jaar geleden

Ik ben morgen 23 weken, mijn werk zit mij dwars ik kan niet meer traplopen dat doet me zeer daarom ben ik in de ziektewet gegaan en om geestelijke redenen. Nu willen ze dat ik 1x in de week langs kom omdat ik dichtbij woon🤬 wat versta je niet in ziektewet hallo zit er niks voor niks in🤬 kan niet traplopen, krijg je antwoord van hoe doe je dat thuis dan!? Wat een misselijk mens. Alles op het werk is trouwends boven😒haat mijn teamleider en sommige collega’s waren ook al zo begripvol not 🤬nu krijg ik hier door jankbuien/stres.

4 jaar geleden

Reactie op DorineJeroen

Momenteel 22 weken zwanger en al 4 weken enorme rugklachten. Advies van ver ...
Ga lekker de ziektewet in, is klaar zo niet meer energie in steken jij krijgt 100% betaald en hun krijgen er geld voor om een ander aan te nemen, dus voor het werk hoef je het niet te doen. Denk om je zelf en je kleine wonder 😘

4 jaar geleden

Reactie op jelske

Ik ben morgen 23 weken, mijn werk zit mij dwars ik kan niet meer traplopen ...
Niet rot bedoeld.. maar ik snap ze wel.. als je af en toe even je gezicht laat zien blijft de betrokkenheid.. en je laat je goede kant zien.. ik ook bijna geen trap meer lopen maar soms moet je.. dr je dan 1 x in de week of eens in de 2 weken even de trap op moet om collega's te zien is toch geen grote ramp

4 jaar geleden

23 weken zwanger en hele erge stekende rugpijn midden van me rug, fysio behandeld .. kan al 2 dagen niet liggen of zitten alleen liggen op me zij.. fysio denkt dat de kleine tegen de achter kant van mijn ribben schopt... maar ik weet me er geen raad mee het doet echt bizar veel pijn. Morgen maar even de vk bellen😩

4 jaar geleden

Reactie op jelske

Ziek is ziek, als ze je willen zien komen ze maar bij jou langs. Als je ziek thuis zit met een gebroken been vragen ze dat toch ook niet? Maar goed, wie weet bedoelen ze het juist heel goed en willen ze je een beetje in de gaten houden omdat je aangeeft ook geestelijk wat te rommelen. Probeer t van de positieve kant te zien, en vraag anders gewoon waarom ze je graag willen zien. Dan weet je in ieder geval hoe je t moet opvatten.

4 jaar geleden

Reactie op jelske

Ben je al bij een bedrijfsarts geweest? Zo niet, neem het initiatief en vertel over de verstoorde relatie op het werk. Ze kunnen jou niets verplichten. Probeer, hoe moeilijk het ook is, stress te vermijden. Iedere zwangerschap is anders. Jou collega's zullen vaker zeuren over anderen totdat ze zelf wat mankeren. Thuis zitten en zwanger zijn is echt geen pretje dus laat ze allemaal maar denken. Je doet geweldig als mama to be ❤ 😘

4 jaar geleden

Herkent iemand zich hierin? Ben nu 24 weken ver en heb sinds kort echt pijn ter hoogte van mijn blaas (geen blaaspijn,eerder soort spierpijn) en lies als ik rondwandel. Als ik zit valt het best mee, maar wandelen is echt even vervelend.. enig idee?

4 jaar geleden

Reactie op Angelcat

Herkent iemand zich hierin? Ben nu 24 weken ver en heb sinds kort echt pijn ...
Als je pijn hebt aan het bot onder je blaas (schaambot/symfyse), dan zijn het bekkenklachten, dit kan uitstralen naar je kiezen. Is het wel ter hoogte van je blaas, maar meer aan de oppervlakte, dan is het waarschijnlijk bandenpijn. Klachten van blaasontsteking kunnen tijdens de zwangerschap anders voelen, dan buiten een zwangerschap, dus dat zou ik altijd laagdrempelig laten testen. Verder kunnen het nog een aantal minder gebruikelijke dingen zijn, wat ik niet kan beoordelen met die paar zinnen, dus je kan het altijd laten beoordelen door je VK of huisarts, als het het niet vertrouwd.

4 jaar geleden

Reactie op Angelcat

Denk dat je even bij de fysiotherapeut langs moet gaan, hoort als beken pijn

4 jaar geleden

Reactie op Angelcat

Is het een soort druk? Niet echt pijnlijk maar meer vervelend gevoel? Vooral als je loopt. Ik heb het sinds een week (morgen 23 weken zwanger). Niet continu maar wel regelmatig. Dit schijnt erbij te horen hoorde ik, maar ik vraag t even nog na bij de verloskundige.

4 jaar geleden

Reactie op Angelcat

Ja, dat heb ik ook. Benieuwd wat het is. Ik ga komende week ook maar even informeren bij HA en VK wat het kan zijn. Gewoon voor mijn gemoedsrust.

4 jaar geleden

Die zwangerschap dementie!! *ff gillen* Zo'n leuk setje gekocht voor mijn dochter voor de feestdagen. Vandaag ander jurkje gekocht dus wil het eerste setje klaar leggen voor school. Is t weg! Kast al overhoop gehaald maar niet te vinden 😭

4 jaar geleden

Reactie op Angelcat

Ik heb hetzelfde ik heb voor de zekerheid mijn urine weggebracht en die is op kweek gezet krijg hier dinsdag de uitslag pas van. Mijn verloskundige heeft gezegd dat het kan komen door het sneller groeien van de buik in 1x of door een blaasontsteking. Ik ben zelf bijna 22 weken nu en heb er al bijna 2 weken last van maar moet ook zeggen dat ik veel moet bukken en tillen enzo vanwege mijn jongste zoontje.

4 jaar geleden

Pfffff schoonmoeder 😑 vandaag zit niets vermoedend op de bank staat mijn schoonmoeder ineens voor mijn neus. Ik was hier totaal niet op voorbereid aangezien wij hier al een paar dagen ziek zijn en ik het op zo een moment niet fijn vind als ik visite krijg. Mevrouw gaat zitten en begint te vertellen dat ze het niet leuk vind hoe het de laatste tijd gaat dus ik heb gezegd dat ik dat ook niet vind. ( er zijn de laatste maanden heel veel voorvallen geweest wat gewoon te veel is om uit te leggen) ik dacht we gaan het nu uitpraten en dan hoop ik dat het wat gezelliger word weer maar niks was minder waar ☹️ ik werd even van alle kanten door haar verweten wat ik wel niet allemaal fout doe en waarom ik geen contact met haar op neem om te vragen hoe het met haar gaat en om af te spreken voor de feestdagen 😳 dus ben best boos geworden en heb haar gezegd dat ik dit niet pik dat ik er niet van gediend ben om zomaar aangevallen te worden door haar in mijn eigen huis terwijl ik ziek ben en zij zomaar zonder aankondiging hier aankomt en dan ook nog eens zo een gesprek gaat voeren waar mijn kind bij is 😤 snap niet dat sommige mensen zo kunnen zijn alleen denken aan wat goed voor hun is maar aan een ander denken ho maar 😑