29 Reacties

4 jaar geleden

Volgens mij geen limiet. Als ze maar goed in de kikkerhouding zitten. Je kan er zeker mee wandelen!

4 jaar geleden

Ik wandel eigenlijk alleen maar met de draagzak, alleen als het heet is of als er iemand anders ook meegaat, loop ik met de kinderwagen. Als je een goede draagzak hebt, is er volgens mij geen limiet.

4 jaar geleden

Als ze goed zitten in de kikkerhouding dan kun je ze er wel een tijd in laten zitten. Ik heb de Tula free to grow en ben er heel erg tevreden over. Heel fijn om je handen vrij te hebben en hij vind het fijn om zo lekker dichtbij te zijn🥰

4 jaar geleden

Reactie op Daisy86

Als ze goed zitten in de kikkerhouding dan kun je ze er wel een tijd in lat ...
Deze heb ik ook, vind hem ook erg fijn. Heb zelfs een tweede gekocht (de coast versie) voor de warmere dagen.

4 jaar geleden

Ik ga toch wandelen half uur tot uur.

4 jaar geleden

Reactie op Daisy86

Als ze goed zitten in de kikkerhouding dan kun je ze er wel een tijd in lat ...
Ik heb m ook. Erg blij mee!

4 jaar geleden

Evi Lynn is nu 13 weekjes en zit er regelmatig in, ze vind het heerlijk om buiten te zijn en kan lekker tegen mij aan slapen! Ze mogen volgens mij wel vrij lang mee, mits je de houding van je kleintje goed in de gaten houdt!

4 jaar geleden

We wandelen er altijd mee!

4 jaar geleden

Wij hebben een stretchywrap en een 4-way-click-Carrier van bykay. De doek was vooral de eerste weken heel fijn en geborgen. Nu is de carrier ideaal met langere wandelingen. Bij een volgende baby zou ik investeren in een tula free to grow denk ik :-)

4 jaar geleden

Onze zoon heeft een beginnende voorkeurshouding. Advies van de fysio is zelfs om hem zo veel mogelijk in de draagzak te hebben, dat voorkomt afplatting van het hoofdje.

4 jaar geleden

Ik heb mijn baby van 7,5 week overdag vaak 2x in de draagzak. ‘S ochtends gaat ie erin na het aankleden om samen de hond uit te laten. Valt ie vaak meteen in slaap. Ik wandel dan vaak minimaal een half uur. Bij thuiskomst doe ik dan vaak nog wat huishoudelijke taken met hem in de draagzak. Dan gaat ie er weer uit voor de fles en slaapt ie daarna in zijn wieg. ‘S avonds gaat ie er ook regelmatig in als ie ontroostbaar is. Draagzak is echt een geweldig ding!! Alleen een beetje warm met dit weer, maar mijn baby slaapt echt direct. Zit er heel graag in. Ik heb hem ook eens in de draagzak geweest toen we gingen winkelen in Nijmegen. Heeft van begin tot einde liggen slapen 😚 In 3e wereld landen en landen als India/ Indonesië dragen ze de baby vaak op de buik of rug. In die landen is er ook vrijwel geen sprake van reflux, omdat de baby’s neer rechtop worden gehouden. 🤗

4 jaar geleden

Mag van newborn tot en met 20 kg

4 jaar geleden

Heeft er iemand ervaring met de minimonkey mini sling? Ik krijg het maar niet voor elkaar met mijn kleine

4 jaar geleden

Reactie op Kyaratb

Heeft er iemand ervaring met de minimonkey mini sling? Ik krijg het maar ni ...
Heb ik ook! Er staat een tutorial op youtube. En probeer het alleen als je baby rustig is. Mij lukt alleen een draagdoek als ze hysterisch doet haha

4 jaar geleden

Reactie op Doulajaimylee

Heb ik ook! Er staat een tutorial op youtube. En probeer het alleen als je ...
Die had ik ook gezien en erbij gehouden, maar zelfs op de strakste stand zit hij erg los bij mij. Vind jij hem wel fijn?

4 jaar geleden

Vraagje! Hoort het dat het hoofdje van de baby zo naar boven 'kijkt'? Hij valt eigenlijk altijd in slaap maar durf hem er niet lang in te houden omdat ik bang ben dat zijn houding verkeerd is

4 jaar geleden

Reactie op Jann89

Vraagje! Hoort het dat het hoofdje van de baby zo naar boven 'kijkt'? Hij v ...
Hij heeft een mooie bolle rug maar kan me voorstellen dat je die houding van zn nek niet comfortabel lijkt. Krijg je hem niet wat hoger tegen je aan geknoopt met zijn borst meer tegen de jouwe zodat zijn kin kan rusten op je borst ipv dat hij omhoog wordt gekanteld? Dan lijkt het mij dat zn hoofd prettiger ligt.

4 jaar geleden

Reactie op Jann89

Vraagje! Hoort het dat het hoofdje van de baby zo naar boven 'kijkt'? Hij v ...
De beentjes en kont van je kind moeten een “M” maken dan zitten de heupjes goed. De knietjes moeten dus iets hoger dan de kont zitten in de doek. En je moet je kind z’n hoofd makkelijk kunnen kussen. Dan kan je hem zolang je wilt in de draagdoek/zak dragen.

4 jaar geleden

De beentjes en kont van je kind moeten een “M” maken dan zitten de heupjes ...
Google even filmpjes van draagdoeken en hoe je baby erin moet zitten. Hij zit volgens mij er niet goed in. Verder sluit ik mij aan mij mamvanélis :)

4 jaar geleden

Ik heb een Tula draagzak, en daar is zijn houding bijna altijd goed in :-) hij mag er dan zolang als ik wil in zitten