20 Reacties

3 jaar geleden

In de fles het drinken doen? Dat lukte hier wel aan t begin

3 jaar geleden

Ik lees mee!! Ik heb letterlijk alle flessen, bekers enz die er zijn geprobeerd maar hij drinkt alleen uit de fles z'n melk en soms een paar slokjes uit een normale plastic beker, meer water/thee/dixap dan paar slokjes krijg ik er niet in, dus dan is minderen in melk ook niet echt een slim idee. Wij zitten ook aan de 3 flessen

3 jaar geleden

Reactie op Paige

Ik lees mee!! Ik heb letterlijk alle flessen, bekers enz die er zijn geprob ...
Wij hebben echt precies hetzelfde. Ben telkens bang dat hij dan te weinig vocht binnen krijgt.

3 jaar geleden

Mijn dochtertje wou ook geen water, maar ik heb toch na het avondeten telkens een of een paar slokjes gegeven. Ze drinkt haar bekertje nu bijna leeg. Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Succes!

3 jaar geleden

Ik geef een volle fles thee met 2 schepjes voeding erdoor. Dat gaat er goed in.

3 jaar geleden

Ik lees ook mee! Precies zelfde probleem. Al maanden bezig om Daan iets anders te laten drinken dan melk. Ook alle mogelijke bekers geprobeerd. Ook bang dat hij met minderen van melk te weinig vocht binnen krijgt .

3 jaar geleden

Hier nog 2 flessen. Wilde eerst niks anders drinken. Bij toeval gaf zijn broer hem crystal clear zonder prik en dit wilde hij wel. En nu laar maanden later drinkt hij ook water , slappe thee enz

3 jaar geleden

Onze zoon dronk in het begin ook maar een paar slokken uit een gewone anti lek beker. Water uit een fles was ook geen succes. Nu ben ik de 3e fles in de middag gaan afbouwen met schepjes melk. Hij krijgt nu, afhankelijk van wat hij uit de beker drinkt, smiddags 90cc met 1 schepje melk of 120cc met 2 schepjes melk. Dit bied ik wel aan in z'n fles. De rest van de dag blijf ik de beker met water aanbieden. Ik merk wel dat hij het toch steeds meer begint te waarderen, maar die waterige melkfles geeft me wel de geruststelling dat hij genoeg vocht binnen krijgt.

3 jaar geleden

Wij hebben precies hetzelfde. Bij de opvang drinkt ze wel gewoon water en thee maar thuis niet. Onze dochter krijgt 3 flessen. De middelste fles is meer water dan melk. Gewoon 180 maar dan met 3 schepjes voeding. We bouwen af met 1 schepjes per week. Tip van het CB!

3 jaar geleden

Onze dame is 11 maanden en wil overdag bijna geen fles meer.. Ik geef na het ontbijt 90 en na de lunch 90..maar ze drinkt ze niet leeg meer.. Ze drinkt wel uit antielek tuitbeker haar diksap.. Dit drinkt ze steeds meer.. En ik geef haar yoghurt na het avondeten..

3 jaar geleden

Reactie op Rowbakery

Wij hebben echt precies hetzelfde. Ben telkens bang dat hij dan te weinig v ...
Ik heb van de week een afspraak bij de kinderkliniek, ga o.a. hier even navraag over doen, zal ik je laten weten wat het advies was? Misschien heb jij er ook wat aan!

3 jaar geleden

Wij zijn al wat eerder begonnen met water aanbieden maar de eerste keren weigerde baby dat ook. Hebben hem thee leren drinken door er een klein beetje melkpoeder in te doen (180ml met 3 schepjes bijvoorbeeld). Dan drink hij het. Elke 2/3 dagen weer schepje minder en zo dronk hij ineens thee. Vanuit daar was water ook oké, want slappe thee vs water was denk ik klein verschil voor hem.

3 jaar geleden

Ons mannetje dronk ook niets anders dan melk. Tot ik continue een rietjesbeker (bij de Kruidvat te koop, ik heb die van advent) bij hem neerzette op zijn blad van zijn stoeltje. Na dagen ermee spelen begon hij er zowaar uit te drinken! Er zit water in. Dus blijven proberen!

3 jaar geleden

Maar wat is het probleem? Ze moeten 300ml zuivel binnen krijgen op deze leeftijd. Mijn meisje zit inmiddels op nog maar 1 fles melk dat samen met de yoghurt is wel 300ml. De rest is water, of water met een klein scheutje diksap. Als je vraag is hoe ga ik naar minder flessen dan is het door de melk dunner te maken. Bijv 150ml met maar 3 scheppen. Als de vraag is hoe leer ik wat anders drinken dan kan je het ook andersom doen. 150ml met 1 schep. Zit er wel de smaak van melk aan, maar meer ook niet. Zal je zien dat je op een gegeven moment gewoon die schep kan weglaten.

3 jaar geleden

Reactie op Paige

Ik heb van de week een afspraak bij de kinderkliniek, ga o.a. hier even nav ...
Ja graag! Ben heel benieuwd!

3 jaar geleden

Onze zoon wil nagenoeg ook niets anders drinken. Ik ben inmiddels naar 2 flessen van 150 cc en ga straks ook weer gewoon minderen zodat ik over een tijdje op gewoon koemelk zit. Hij drinkt een paar slokjes water uit een uitsparingsbeker (even Googlen als je het niet kent). Dit is fijner als een gewone beker. Andere bekers of zijn flesje (alleen voor de melk) doet hij helemaal niets mee. Maar volgens het cb is dat helemaal niet erg en halen ze genoeg vocht uit de vaste voeding zoals fruit, yoghurt, avond eten. Moest het blijven aanbieden maar mij er niet druk om maken. Dus dat is wat ik doe nu 😊

3 jaar geleden

Reactie op Rowbakery

Ja graag! Ben heel benieuwd!
Weinig advies gekregen erover helaas, maar de kinderarts zei niet dat ik perse moet minderen in flessen, zolang die maar genoeg vocht binnen krijgt! Dus ik hou 2 flessen met volledige schepjes aan en doe daarnaast dan nog 1 fles smiddags met 3 schepjes, tussendoor blijf ik dixap en water proberen, hopelijk word dat uiteindelijk wat meer.. ik krijg nu de meeste slokjes binnen met de oefenbeker van Difrax, dus ga daarin blijven oefenen en tot die tijd geen flessen afbouwen ook aangezien z'n ontlasting dan meeega hard worf🙈

3 jaar geleden

Hier drinkt ze sochtends nog fles 200 en savonds fles 200 en soms voor het middagdutje fles 110 tussendoor drinkt ze over de gehele dag ongeveer 2 flessen water met klein beetje rosévice leeg uit zo'n rietjesfles van de kruidvat. Die beker is bij ons het enigste succes xD

3 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Hier drinkt ze sochtends nog fles 200 en savonds fles 200 en soms voor het ...
Ik heb ook een bekertje met riet. Maar hij snapt niet hoe hij eruit moet drinken😬 Is het kwestie van gewoon proberen te geven?

3 jaar geleden

Reactie op Paige

Ik lees mee!! Ik heb letterlijk alle flessen, bekers enz die er zijn geprob ...
Eens proberen met een rietje