19 Reacties

3 jaar geleden

Hier lukt het ook niet echt. Maar volgens cb is dat ook niet nodig. 500 cc via de fles per dag minimaal is voldoende vocht, omdat er ook vocht uit fruit en groenten komt als ze dat eten

3 jaar geleden

Ik volg even mee, ik zit namelijk met hetzelfde probleem🤭

3 jaar geleden

Hier hetzelfde. 3 x 150 en voldoende water tussendoor. Fruit bevat ook voldoende vocht, hè. ☺️

3 jaar geleden

Moet dit dan?

3 jaar geleden

Ik heb zo'n soort beker. Sochtes na de fles krijgt ze bij haar sneetje brood hier wat thee in....ze drinkt dan een paar slokken. Door de groenten doe ik vaak wat kookvocht. En tussendoor gewoon water met deze beker. Dat drinkt ze niet helemaal op, maar soms meer en soms minder. Denk dat ze dan zelf aangeeft hoeveel dorst ze heeft. Deze beker is zo handig omdat ze hem zelf al kan gebruiken....ik hoef de beker alleen wat omhoog te duwen. Hij lekt druppeltjes als je het omdraait en niet gelijk een beker die omvalt haha....en de overstap naar een gewone beker is straks makkelijker 😊

3 jaar geleden

Hier mag ik blij zijn als de kleine man (bijna 9,5 maand) in totaal 250ml opvolg melk binnen krijgt. Verder drinkt hij juist veel liever water, diksap of thee.

3 jaar geleden

Roosvice is hier echt een succes! Ik heb ook wel eens thee geprobeerd, dat ging minder. We hebben nu nog een tuitbekertje maar die vervang ik wel zodra ze gewend is aan “ander drinken dan de fles melk”. Ze drinkt ook wel slokjes uit mijn glas, maar dat is me toch een geknoei.. 😂

3 jaar geleden

Eerst gaven we na het fruit of avond hapje het water. Dan dronk ze ook 1 of 2 slokken. Nu doen we tussen elke 3-4 hapjes een slokje aanbieden. Zo drinkt ze bijna een bekertje leeg. Dat knoeien worst vanzelf minder. Het is een moeilijke vaardigheid om te leren. Wij hebben trouwens ook een open beker. Die van difrax met aan 1 kant een verhoging

3 jaar geleden

Ik heb onze dochter geleerd om zelf uit een tuitbeker te drinken, vind ze nu zoo leuk dat ze de hele dag slokjes wil drinken. Even oefenen maar ze hebben het zo door.

3 jaar geleden

Reactie op Juffie

Ik heb zo'n soort beker. Sochtes na de fles krijgt ze bij haar sneetje broo ...
Deze hebben we ook maar snapt ze niet.

3 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Roosvice is hier echt een succes! Ik heb ook wel eens thee geprobeerd, dat ...
Haha, mijn dochter weigert alles behalve opvolgmelk en een minislokje water helaas :(

3 jaar geleden

Reactie op DD90

Eerst gaven we na het fruit of avond hapje het water. Dan dronk ze ook 1 of ...
Is een idee. Wellicht eens proberen

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Ik heb onze dochter geleerd om zelf uit een tuitbeker te drinken, vind ze n ...
Helaas hier heb ik zowel een zachte tuit als harde tuit tuitbeker geprobeerd maar ze duwt ze alleen maar weg.

3 jaar geleden

Reactie op Liebeideoot

Hier lukt het ook niet echt. Maar volgens cb is dat ook niet nodig. 500 cc ...
CB is in elke regio zo tegenstrijdig. We hebben mijn dochter lang nog een vierde fles melk gegeven. Die moest er echt af van CB, maar dan moest ze wel iets anders drinken want ze moet 100 ml vocht per kilo per dag hebben. Ik heb dat genegeerd en losgelaten. Vierde fles ging eraf toen zij hem zelf niet meer wilde en ik hou haar plasluiers in de gaten. Ik blijf drinken aanbieden maar als ze voor mijn gevoel iets te weinig krijgt en te weinig plast gooi ik wat extra vocht door haar hapjes als tussenoplossing.

3 jaar geleden

Wij hebben ook een Munchkin beker, heel handig ding. Onze kleine moest het ook even leren, maar inmiddels kan hij het zelf. Ik drink soms eerst zelf uit de beker (of doe alsof), zodat hij het ook wil.. alles wat wij eten en drinken is interessant.

3 jaar geleden

Hier enkel moedermelk.als je kunstvoeding nr 1 geeft mag je meer melk geven.

3 jaar geleden

Sinds een paar dagen drinkt onze dochter nu uit een klein flesje, had ik toen een x gekregen. Lijkt op een normale fles met zuigspeen, ik bied het regelmatig aan en drinkt dan meestal ongeveer 30/40cc. Verder krijgt ze 3 a 4 flessen opvolgmelk en fruit/groenten/brood

3 jaar geleden

Mijn dochter accepteerde echt niks. Ze krijgt ook nog steeds bv, want uit fles moet ze niet. Nu heb ik vd week in de aanbieding aventrietjesbeker gekocht en ja hoor ! Daar drinkt ze nu uit..voorlopig alleen water

3 jaar geleden

Ons zoontje krijgt ook nog steeds Bv en daarnaast bied ik hem overdag wat lauwe thee aan.. Dat is het enige andere wat hij wil.. Zodra iets koud is zoals gwn water of roosvicee wil hij het ook niet. Afgelopen week wat roosvicee met lauw water en toen wou die wel paar slokjes. Hier dus een kindje wat momenteel alleen nog van warme dranken houdt..