17 Reacties
3 jaar geleden
Ons zoontje kruipt idd ook overal naar toe en blijft niet op zijn kleed spelen, maar ja dat snap ik wel aangezien de rest in huis veel interessanter is dan zijn eigen speelgoed 😂
Reden voor ons om de box juist nog een tijd te laten staan.. Hij is het er ook vaak niet mee eens als hij daar in moet, maar ik merk dat doordat ik hem daar wel dagelijks nog in zet en ook soms wel even laat brullen hij er wel weer makkelijker in wil.. Hij weet nu vaak dat als ik hem er in zet en even weg loop hij zich daar zelf weer beter vermaakt..
3 jaar geleden
Reactie op Marianne213
Ons zoontje kruipt idd ook overal naar toe en blijft niet op zijn kleed spe ...
Klopt en dat vindt ik niet eens zo erg het is meer dat ze meteen naar mij toe kruipt, om mijn voeten heen gaat hangen en gaat huilen tot ik haar optil en dan is het goed. Ik zit te twijfelen of ik de box toch maar weer naar beneden ga halen.
3 jaar geleden
Daarom heb ik de box nog. Ze moppert in het begin, maar gaat dan toch lekker spelen. Meestal max 10 minuten per keer, maar net genoeg om even mn eigen ding te doen. Hier hetzelfde hoor, altijd volgen, of juist overal gaan staan en de kast leegtrekken bijv.
3 jaar geleden
Hoi! Jij bent haar mama en jij weet het beste wat zij nodig heeft. Mensen die zeggen dat je te veel aandacht schenkt, moeten zich eigenlijk even met zichzelf bemoeien...
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: door een box beperk je de speel ruimte van je kindje. Door bijvoorbeeld ook af te wisselen met speelgoed etc. Kan ze leren om zelf te spelen. Een hoekje of de grond is zonder grenzen. Baby's gaan verkennen en dat wordt vaak als vervelend gedrag gezien omdat ze overal heen kruipen of aan zitten.
Zolang je haar niet de hele dagen in de stoel zet en houdingen afwisselt...lijkt het me prima. Blije moeder, blije baby!
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Marianne213
Ons zoontje kruipt idd ook overal naar toe en blijft niet op zijn kleed spe ...
Je laatste zin is key. Als ze me niet ziet, blijft ze beter spelen dan wanneer ze me wel ziet.
Ik moet ook het goede moment kiezen, als ze heel moe is of juist net wakker dan wil het alleen spelen ook niet. En in de box eerst met wat speelgoed rammelen zodat het interessant e
3 jaar geleden
Het klinkt misschien raar maar ik heb eerder een jongetje gehad waar ik minimaal 2 dagen per week op paste die de hele dag alleen maar huilde zodra je hem neerzette. Toen zn ouders dit wilde afwennen heb ik natuurlijk ook geprobeerd hem minder steeds op te tillen. Ik kwam er toen achter dat op het moment dat ik bijvoorbeeld met een tijdschrift ging zitten en die tussen ons in hield zodat hij geen direct oogcontact kon zoeken hij veel beter in staat was zelf te gaan spelen. Bij hem moest ik bijvoorbeeld ook niet steeds tegen hem blijven praten als ik wilde dat hij op zichzelf ging spelen. Merk het nu ook met onze oudste. Die kan enorm aandacht vragen op het moment dat ik beschikbaar ben/lijk. Wanneer ik zeg dat ik even een werkmail moet lezen en dus echt met iets bezig ben kan ze opeens wel zelf spelen.
3 jaar geleden
Reactie op Rosa500
Je laatste zin is key. Als ze me niet ziet, blijft ze beter spelen dan wann ...
Heel herkenbaar hoor! Ik ben met ons zoontje voornamelijk begonnen om hem 's ochtends na z'n nachtrust in de box te laten spelen.. Dan is hij uitgerust en vermaakt hij zich prima.. Einde van de dag is hier bijv. Ook een moment wat strijd oplevert.. Ik ben dus mijn dag ook zo gaan plannen dat ik zelf ook 's ochtends voornamelijk dingetjes doe als even een was draaien ed.. Zodat ik ' s middags ook meer tijd heb om met hem op de grond te spelen of te wandelen 😊
3 jaar geleden
Reactie op prisje
de onze vertikt het om te kruipen helaas maar wilt constant staan heb nu zo ...
Hier ook,ze is al voorbij8mndjes🙈
3 jaar geleden
Reactie op prisje
de onze is ook al ruim 8 maanden maar ze wilt gewoon niet hihi
Oooh ik leg haar dikwijls genoeg op de grond,en ze rolt zich om en dan spartelt ze wat ...wat kunne we meer doen?🤭
3 jaar geleden
Reactie op mirandaadan34gmail
Oooh ik leg haar dikwijls genoeg op de grond,en ze rolt zich om en dan spar ...
Ons zoontje wou eerst ook niet kruipen, tot ik hem op ons bed liet spelen en hij dingen wou pakken die hij niet mocht.. Toen kon dir ineens wel vooruit komen 😂