23 Reacties
3 jaar geleden
Ja, je kan zeker al beginnen. Met een speciale baby tandenborstel en kinder tandpasta (wij gebruiken zonder fluoride) dit doen wij tijdens het badderen 1x per dag.
VRIEND
3 jaar geleden
Tandjes poetsen vanaf doorbraak. Tot 2 jaar is 1x/dag voldoende, vanaf dan 2x/dag
3 jaar geleden
Wij poetsen sinds het begin ook haar tandje. Wij poetsen s avonds tijdens het bed ritueel. We gebruiken speciale kinderen tandenpasta en een vingertandenborstel van mutsie.
3 jaar geleden
Tandjes poets ik hier sinds de eerste is doorgekomen. Hij heeft nu 4 onder 4 boven en 2 kiezen. 1 keer per dag voor het slapen gaan in de avond.
3 jaar geleden
Op de tandpasta staat vanaf het doorkomen van het eerste tandje 1x per dag en vanaf 2 jaar 2x per dag. Hier proberen we het, maar soms schiet het er even doorheen met de planning.
3 jaar geleden
Hier ook al drie tandjes door. Ik heb een mini tandenborstel en kinder tandpasta . Maar hoe of wanneer gebruik je dat? Naspoelen met water gaat bijv niet? En voor de wasbak staan ook niet. Dus wanneer doe je dat dan en waar? Op de commode? En zonder na spoelen met water?
3 jaar geleden
Reactie op Coco88
Ja hoor, je kan beginnen bij het eerste tandje. Vanaf nu is het ook een goe ...
De tandarts hier raad dat af. Een baby kan nog niet op die manier de mond open doen en dergelijke en dan kan het juist zorgen voor angst.
3 jaar geleden
Reactie op Liebeideoot
Hier ook al drie tandjes door. Ik heb een mini tandenborstel en kinder tand ...
Tandpasta hoort nooit gespoeld te worden. Veel volwassenen doen dit, maar de fluoride in de pasta moet juist even blijven zitten om je tanden goed sterk te maken
3 jaar geleden
De tandarts hier raad dat af. Een baby kan nog niet op die manier de mond o ...
Denk dat ze bedoelt dat je gewoon je baby meeneemt dat ze went aan de omgeving en de geluiden. Nog geen echt onderzoek
3 jaar geleden
Reactie op Stresskiekje1992
Denk dat ze bedoelt dat je gewoon je baby meeneemt dat ze went aan de omgev ...
Dit inderdaad. Hier gaat hij mee zodat hij gewend raakt aan de tandarts bezoeken. Die kijkt een keer naar z’n tandjes gewoon door z’n lipje aan te raken maar verder geen onderzoek. Ze maken er eigenlijk gewoon een klein feestje van zodat kinderen zonder angst naar de tandarts leren gaan.
3 jaar geleden
Hier poetsen we nu sinds zijn twee ondertandjes zijn doorgekomen elke avond voordat hij naar bed gaat. Zing er een zelfgemaakt liedje bij en hij vindt het geweldig! Wil zelf het tandenborsteltje vasthouden, heel cute.
Liedje:
Tanden poetsen, tanden poetsen
En dan gaan we op en neer
En dan ook nog heen en weer
Tanden poetsen, tanden poetsen
En dat doen we nog een keer.
(Dan naar de bovenste tandjes)
Weer het liedje zingen, maar dan het laatste zinnetje vervangen door: En dan zijn we klaar!
Dan weet hij precies dat we de tandenborstel aan de kant gaan leggen. 😄
VRIEND
3 jaar geleden
De meeste zeggen inderdaad tanden poetsen voor het slapen gaan (logisch!). Maar hoe doen jullie dat? Ik geef bijvoorbeeld het laatste flesje na het bad, vlak voor bed. In de slaapkamer met weinig licht. Dan zou ik daarna weer de fel verlichte badkamer in moeten om de tanden te poetsen. Nu doe ik het in bad (makkelijk) maar dat is eigenlijk fout, want ze krijgt daarna nog de fles...
3 jaar geleden
Reactie op Rosa500
De meeste zeggen inderdaad tanden poetsen voor het slapen gaan (logisch!). ...
Mijn lief komt vaak met de tandenborstel na de fles voor het slapen wanneer hij nog wakker is. Ik ben dan in de slaapkamer met hem met enkel een nachtlampje aan. Als hij in slaap valt, doen we het uiteraard niet. Maar zelfs als we het doen; rond 23u krijgt hij nog een fles, dus een klein beetje ‘verloren moeite’ bij wijze van spreken. Het lukt dus niet altijd om 2 keer per dag zijn tanden te poetsen.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Rosa500
Dat maakt niet veel uit. Veel kindjes krijgen 's avonds laat of 's nachts nog voeding. Het moment van tanden poetsen valt dus bij velen altijd min of meer 'voor' een voeding. Belangrijkste is DAT het gebeurt, omwille van de noodzaak maar ook omwille van 'wennen aan'.
3 jaar geleden
Reactie op Rosa500
Hier geef ik beneden na het groentepotje nog een klein flesje als een soort toetje. Daarna neem ik hem mee naar hoven, krijgt hij zijn pyjama aan, neusspray’tje voor zijn verkoudheid en dan heb ik daar zijn tandenborsteltje en tandpasta liggen. Dus ik doe het even op de commode. Daarna lekker bed in 😄