17 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt ook 16 april 1 wat leuk hihi Ik vier het op de dag zelf voor opa's en oma's en de dag erna voor andere familie leden ik moet zeggen dat ik het erg lastig vindt en vorig jaar met de bevalling kon en mocht niemand komen en dan nu ook niet ik wil gewoon zijn verjaardag vieren dus doe het op deze manier

3 jaar geleden

Daar breek ik ook continu mijn hoofd over hoe we het zullen aanpakken. Ik heb versiering besteld en een leuk pakje. 10 april is ze jarig, ben heel die week in verlof en ze gaat niet naar de creche. Deze week slechts 2 dagen. Ik denk dat we zo wel risico's voor onszelf kunnen beperken. We moeten het nog bespreken maar ik denk dat ik op dag 1 haar ene meter en op dag 2 haar andere peter ga vragen. Oma's en opa's op eigen risico.

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 6 april 1 jaar. Maar even simpel iets plannen is er niet bij. Op haar verjaardag zelf komen opa en oma en andere familie in het weekend. Maar er is niks aan zo. Had het ook wel anders voorgesteld. Gelukkig krijgen ze er zelf nog weinig van mee, denk ik dan maar.

3 jaar geleden

Vandaag is onze dochter 1 jaar, gister gewoon gevierd voor ouders, schoonouders en broers/zussen. Totaal 10 mensen. Even schijt. Ze wordt maar 1 keer 1. Ze vond het prachtig alle visite en taart eten!

3 jaar geleden

Wij vieren haar verjaardag gewoon wat later, de verwachting is dat er in mei / juni weer veel meer kan. Dan maar een groot feest op een externe locatie geven. Corona is er nou eenmaal. Als iedereen ‘even schijt’ heeft aan Corona duurt het alleen maar veel langer voordat er versoepelingen mogelijk zijn. Dus op de dag zelf een klein taartje en maar extra dikke knuffels geven.

3 jaar geleden

Matthias was gisteren jarig en wij hebben het verdeeld over het weekend gevierd (volgend weekend weer). Wij doen een shift per huishouden dus 's ochtends en 's middags bezoek. Van te voren leek me dat helemaal niet leuk, maar het beviel ons eigenlijk prima. Op deze manier was het voor hem niet te druk en zelf konden we ook met de visite kletsen ipv dat je alleen maar aan het rennen bent.

3 jaar geleden

Reactie op DPN

Vandaag is onze dochter 1 jaar, gister gewoon gevierd voor ouders, schoonou ...
Gefeliciteerd! Normaal vind ik dit echt belachelijk, maar nu snap ik het zo goed hè! We hebben al zo’n rotjaar achter de rug, wij doen met haar verjaardag ook net even wat makkelijker. Mijn stiefschoonmoeder (oma) komt met haar 2 dochters (nog onder de 13) en mijn beste vriend (voor mijn dochter oom, hij is een soort broer voor me) komt ook. 4 mensen op visite, met ons erbij komt dat op 9 man uit. (4 volwassenen, 5 kinderen). In principe overtreden wij dus maar met 1 volwassene, maar zo wordt het toch wat groter gevierd. En je zal net zien dat je wel maar 1 iemand uitnodigt en die verkouden wordt, dan komt er dus helemaal niemand. Een leuk pakje moet ik nog kopen, weet nog niet zo goed wat. Ik denk dat ik een afspraak plan bij de Hema ofzo, dat ze gewoon een mooi setje krijgt. Zo’n jurkje met een 1 heb ik ook naar gekeken, maar ik wil iets dat ze vaker kan dragen en dat voelt voor mij dan raar om met zo’n pakje te doen.

3 jaar geleden

Gefeliciteerd! Normaal vind ik dit echt belachelijk, maar nu snap ik het ...
Overigens maken we er verder een ‘verjaarmaand’ van, over de hele maand zijn verschillende mensen gepland 😂

3 jaar geleden

Hier vieren we het heel klein en verdeeld..vrijdag komt mn zus...een week eerder, maar ja... en het weekend van de 10e verdelen we het. Het schijt hebben aan snap ik in dit geval echt wel heel goed, maar is ook een risico he. En best frustrerend voor al die mensen die hun baan verliezen. Zo had de collega van mijn man ook schijt aan de regels en had een klein feestje met 8 personen. Hij kreeg corona, besmette een andere collega, deze belandde op de ic en na 3 weken ic konden ze niks meer voor hem doen en is overleden. En dit is echt een paar weken geleden gebeurd. Ik merk echt dat het me raakt en ik best verdrietig ben dat we het niet kunnen vieren. Komt misschien ook omdat ik beide ouders pas geleden ben verloren en die dit niet mee kunnen maken. We zijn bijna een jaar verder, we hebben iets van 70 geboortekaartjes gestuurd en we hebben 10 mensen over de vloer gehad.. nog nooit mn verhaal kunnen doen over de bevalling kraamtijd ontwikkeling... Het kan zo anders zijn...ik heb daar moeite mee merk ik 😔

3 jaar geleden

Hier vieren we het heel klein en verdeeld..vrijdag komt mn zus...een week e ...
Hier precies hetzelfde! Ik hoop zo erg dat het in de zomer de goede kant op gaat en we Sinterklaas / tweede verjaardag enzo allemaal normaal kunnen vieren maar dit jaar doet me, naast onwijs veel vreugde natuurlijk, ook heel veel verdriet. Ik vind het trouwens wel wat anders of mensen 10 gezinnen tegelijk uitnodigen (dus zeg maar 30 personen met kinderen en allemaal volwassenen) dan een extra volwassene met kids waardoor je op de 10 man uitkomt. Een groepje van 8 volwassenen kan ik nu ook niet zo goed begrijpen. Gelukkig hebben wij een groot huis, we hebben een open keuken met bar waar we aan kunnen zitten, een eettafel en een bank. Mijn beste vriend en schoonmoeder zullen dus genoeg afstand houden. Ik zou heel graag meer mensen uitnodigen, maar durf het risico echt niet te nemen...

3 jaar geleden

Onze dochter wordt 29 april 1 jaar. Wij vieren het met de opa's en oma's en ooms en tantes. Heb een nijntje taart besteld en nijntje slingers. Maken er een mooi klein feestje van

3 jaar geleden

Onze dochter word 10 april 1 jaar! En wij gaan dit echt niet voorbij laten gaan. Hebben al veelste veel moeten missen.. We vieren het op 10 en 11 april in groepjes van 2 uur en dat de gehele dag. Max 7 mensen tegelijk die elkaar nu ook zien. Vind het voor dat weekend wel mooi geweest met dat corona gezeur

3 jaar geleden

Wij hebben het gevierd met alleen grootouders en ooms en tantes. Die hebben we verdeeld over 2 dagen. Zo waren er steeds 3 of 4 volwassenen op bezoek. Nog steeds teveel maar we konden wel afstand houden en het was steeds een kringetje dat elkaar onderling ook ziet. Op die manier risico hopelijk wat beperkt gehouden :-)

3 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij hebben het gevierd met alleen grootouders en ooms en tantes. Die hebben ...
Zo gaan wij het ook doen. En vieren de verjaardag van de oudste dan ook gelijk. Zij is 9 dagen later jarig.

3 jaar geleden

Ons zoontje is jarig op 7 april. Die dag komen mijn ouders. In het weekend/over 2 weekends laten we mijn zussen met gezin en mijn vriend zijn broer en zus met gezin komen in een soort drive in formule. Alles buiten, max 2 volwassenen per keer (België) dus hopelijk goed weer. Cupcakes ipv een grote taart, zodat alles coronaproof kan. Valt dik tegen gezien het er eerst naar uit zag dat we mijn familie samen en, de dag erna bvb, mijn vriend zijn familie allemaal samen konden laten komen 😭

3 jaar geleden

Reactie op Aardbeitje20

Ons zoontje is jarig op 7 april. Die dag komen mijn ouders. In het weekend/ ...
Ben de ouders van mijn vriend vergeten noemen, die komen natuurlijk ook langs bij de drive in 🤭

3 jaar geleden

7 april jaarig en zullen met zijn 3tjes vieren 🥳 maar wel goed en perfect.