11 Reacties
2 jaar geleden
Hier is het avondeten ook drama, en slaapt verder ook prima. Vooral een lekkerbek! Beetje zoeken naar wat wel te eten maar maak me verder niet druk.
2 jaar geleden
Lekker laten.
Probeer zoveel mogelijk de tussendoortjes te beperken en evt een extra stuk fruit geven.
Verder kunnen ze een hoop hebben en het scheelt dat ze dus ergens anders best goed eet.
Mijn zoon van 11 is nog steeds drama met eten. Ik negeer het maar een beetje.
Hij is ondertussen 153 en nooit ziek, dus komt vast goed😊
2 jaar geleden
Wel word ze hier eerder wakker smorgens.. soms denk ik zal het door de honger komen, melk wil ze helemaal niet meer helaas.
2 jaar geleden
Reactie op Lynnvaes
Hier ook zo mijn zoontje van ook 19 maand vandaag eet hij thuis geen warm m ...
Dat kan oprecht veel doen! Andere peuters zien eten kan doen eten. Andere omgeving ook. Thuis voelen ze zich het meest op hun gemak en ‘durven’ ze meer. Da’s bv. ook een reden waarom ze bij de grootouders goed eten. Ze zijn vertrouwd bij hen, maar de ouders blijven de veiligste cocon. Daar worden alle remmen makkelijker losgelaten, net omdat ze op hun gemak zijn.
Beetje hetzelfde voor driftbuien. Bij iemand anders heeft onze zoon zelden tot nooit zo’n bui. Bij ons thuis met één van ons erbij komt het er wel uit omdat hij zich het meest op zijn gemak voelt in ons bijzijn.
Peuters gonna peut zeg ik dan. :P
2 jaar geleden
Bedankt om jullie ervaringen te delen.
Het frusterende is dat ze telkens als ik eten maakt begint te wenen omdat ze wil eten en als het voor haar neus staat lijkt die honger plots wel heel snel over.
Het is toch een helse periode het peuter worden/zijn. Het maakt me als mama toch soms onzeker.
Ze reageert op alles erg fel, volgens mij gewoon een gevoelig kindje en heeft ook erg veel last van verlatingsangst.
Vaak merk ik dat mijn famillie kijkt naar haar en denkt van is dit wel normaal. Haar neefjes en nichtjes waren toch net iets minder hevig. En de commentaren doen me toch soms twijfelen.
Leuk te horen dat er nog van die kindjes zijn met een sterk karakter. 😄
2 jaar geleden
Hier hetzelfde, zelfs de favoriete aardbeien, boterhammen, komkommers, pasta en pizza (de rest eet ie al een maand niet meer 😑) worden nu na 1 hap geweigerd met frustratie/overstuur zijn gecombineerd. Alsof meneer het probleem zelf niet snapt?! Kwijlt ook liters op een dag.... enige wat nog goed gaan zijn melk en pap. Help 😭
2 jaar geleden
Hi,
Ons zoontje van 19 maanden is ook niet de makkelijkste. Ik volg dit account waar ik super veel aan heb!
https://instagram.com/dekinderdietistdaphne?utm_medium=copy_link
Ben bezig met de online cursus en vind oa de tip om de groente aan te bieden als je kookt (en ze hongerig en huilerig zijn) hier goed werken.
Succes!