20 Reacties

3 jaar geleden

Ik zou hem gewoon met een dutje overdag in zijn eigen kamer proberen te leggen, als hij dan 1 dutje minder heeft maakt dat niet zoveel uit. Dus zou hem eerst overdag laten wennen, zodat je daarna langzaam ook hem in de avond in zijn eigen kamer kan leggen. En je kan het ook in het weekend proberen om hem in de avond op eigen kamer te laten slapen

3 jaar geleden

Wij hebben ook lang gewacht omwille van horror nachtjes. Op aan raden van slaap coach s'avonds begonnen met in eigen kamertje. In slapen ging zeer moeizaam maar nadien geen problemen meer. Eerste week was wel veel rond kijken en smorgens meteen wenen of af en toe snachts in paniek.

3 jaar geleden

Ik ga bij haar in het babybed liggen tot ze slaapt overdag 🤣

3 jaar geleden

Ik heb vanaf het begin onze dochter overdag in haar kamer gelegd en s nachts bij ons. Afgebouwd rond de 6 maanden. Was even wennen en eerste dagen veel gehuild maar komt goed! Zou hem dus ook om te beginnen overdag in zijn eigen kamer leggen

3 jaar geleden

Ik denk vooral zelf vertrouwen hebben als je de introducties gaat doen. En het als iets heel positiefs brengen/uitleggen aan je kindje. ("Eindelijk je eigen mooie kamer" "geen last meer van snurkende papa" oid.) Ze begrijpen al heel veel en ze zullen jouw angst misschien ook aanvoelen en daardoor meer weerstand bieden.

3 jaar geleden

Wij hadden, na verloop van enkele maanden en dat de wieg te klein werd, zijn eigen bedje op onze kamer gezet. Daardoor was het overgaan van onze kamer naar z'n eigen kamer totaal geen probleem, het bedje bleef nl hetzelfde ☺️

3 jaar geleden

Ik probeer mijn man al jaren in zijn eigen kamer te laten slapen, maar tot nu toe weinig geluk. Hij wil toch echt elke nacht naast mij liggen. Ik heb het maar opgegeven. Haha nee alle gekheid op een stokje. Wij zijn samenslapers dus aan mij heb je niks. Onze dochter van 4 is net een paar maanden op haar eigen kamer omdat ze dat zelf aangaf te willen. De jongste van 10 maanden gaat later bij haar op de kamer, maar blijft de komende 2 of 3 jaar nog fijn bij ons op de kamer in de cosleeper of haar eigen ledilant.

3 jaar geleden

Reactie op Sarahb

Ik ga bij haar in het babybed liggen tot ze slaapt overdag 🤣
Even voor mijn idee, maar hoe doe je dat??? Ik denk niet dat ik überhaupt in zijn ledikant pas maar dat hij ook gelijk wakker wordt als ik een poging zou doen om er uit te klimmen 🤣🤣🤣

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Even voor mijn idee, maar hoe doe je dat??? Ik denk niet dat ik überhaupt ...
Ik vroeg het me ook al af inderdaad! 😂

3 jaar geleden

Bij ons heeft het wennen in de nachten 2 dagen geduurd. Eerst idd overdag 1 slaapje op z'n kamertje, week of 2. Ik kreeg van CB als tip een slaapshirt van jezelf over het matrasje te leggen. Dat heeft hem veel rust gebracht. Na 2 avonden dramatisch huilen ( ik ben erbij gebleven tot hij sliep) was het ok. Hij was bijna 8 maanden toen hij naar zijn eigen kamer ging. Succes!

3 jaar geleden

Hier slaapt ze nog bij ons... ik kan er nog geen afscheid van nemen. Bovendien slapen wij beneden en haar kamer is boven. Vind t geen fijne gedachte om op een andere verdieping te liggen. Wij hebben namelijk slaapkamer en badkamer op begane grond en haar kamer is boven...

3 jaar geleden

Ons zoontje heeft tot ong 8,5 maand ‘s nachts bij ons op de kamer geslapen.. wel had ik hem vanaf 4 maanden overdag op zijn eigen kamertje te slapen... ik denk dat ik het zelf moeilijker vond dat hij naar z’n eigen kamer ging dan dat hij het zelf had.. ik geef nog steeds BV en had er weinig zin in om er ‘s nachts echt uit te moeten 😅 ook omdat ons zoontje nooit een nacht doorsliep.. in begin moest ik er dan ook nog wel geregeld uit, maar na 2 weken ong ging hij ‘s nachts wel beter slapen dan toen hij nog bij ons lag..

3 jaar geleden

Super bedankt voor de tips! En wat zouden jullie doen als hij echt gaat huilen en krijsen? Mooi buiten achter de deur gaan staan en even laten bedaren? Maar hoe lang doe je dat dan? En ga je dan binnen en haal je hem eruit om een troostende knuffel? Of laten liggen en op kopje wrijven en troosten en na enkele minuten weer naar buiten gaan? Of ernaast blijven tot hij slaapt? Of helemaal niet binnen gaan en zelf in slaap laten vallen? Maar dan heb ik schrik dat hij te opgefokt gaat zijn om rustig in slaap te vallen... Het is zo moeilijk! 😔

3 jaar geleden

Reactie op CDC

Super bedankt voor de tips! En wat zouden jullie doen als hij echt gaat h ...
Ik laat onze baby niet echt huilen, beetje jengelen wel, maar als het echt huilen word troost ik haar. Ik probeer dat wel te doen zonder haar uit bed te halen, maar als ze echt overstuur raakt haal ik haar er toch uit. Ik streef er wel altijd naar haar nog wel wakker weer in bed te leggen en zelf in slaap te laten vallen.

3 jaar geleden

Ik doe precies hetzelfde als Essie1234!

3 jaar geleden

Hier begin ik er niet aan. Ik vind het zelf ook heel fijn om met mn dochtertje te slapen. Bij mijn nichtje hebben de ouders hun best gedaan om haar in een eigen kamer te laten slapen, maar zodra ze kon lopen was het voor niks geweest. Heb helaas geen tips voor je 😣

3 jaar geleden

Wij zijn eerst begonnen onze dochter overdag in haar eigen kamer laten slapen. Daarna hebben we het bedritueel verplaatst naar haar eigen kamer. Vervolgens legden we haar wel in onze kamer in bed. Ze begon haar eigen kamer dus al een beetje aan slapen te koppelen. Toen dat gewend was hebben we haar na het bedritueel gewoon in haar eigen kamer in bed gelegd. Eigenlijk ging dat meteen goed. Ze werd de eerste nachten misschien iets vaker wakker. Wij laten haar ook niet huilen.

3 jaar geleden

Ik raad je happy baby coach aan! Zij heeft een cursus over slaapproblematiek en doet dit op een liefdevolle en betrokken manier zonder een kindje te laten huilen. Echt een aanrader!!

3 jaar geleden

Reactie op Lamunchi 🍋

Ik raad je happy baby coach aan! Zij heeft een cursus over slaapproblematie ...
Kan je hier iets meer over vertellen? Het spreekt me erg aan, maar de prijs houdt me een beetje tegen

3 jaar geleden

Ik heb mijn dochtertje met 7 maanden naar haar eigen kamertje gebracht toen ze te klein werd voor de wieg.. ik had er in het begin best moeite mee maar ben enorm blij dat ik het heb gedaan. Wij slapen er allemaal veel beter door. Ik heb nooit geoefend van te voren met dutjes of het bedje eerst bij ons gezet. Ik heb echt op de een op andere dag haar daar neergelegd met de gedachte dat ik haar altijd kan halen mocht ze het niet fijn vinden. Het is gelukkig gelijk goed gegaan en denk dat enkel ik er moeite mee heb gehad hahah