9 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op sabrinac
Leg hem gewoon te bed als hij moe is, strak schema werkt ni voor elk kind a ...
Ik volg mijn kind en van zodra het kan gaat hij in bed. Alleen slaapt hij in het KDV niet altijd even goed overdag. Soms is hij om 17u al moe maar dan kan ik hem echt nog niet de nacht laten ingaan. Hij gaat om 18u slapen, vroeger kan niet.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op Jnw
Ik volg mijn kind en van zodra het kan gaat hij in bed. Alleen slaapt hij i ...
Ja klopt is bij ons ook zo, wij leggen ze soms toch nog van 5 tot 6 in bed en dan is ze weer vrolijk en gaat ze om 8 slapen, werkt goed maar elk kind is anders natuurlijk. Succes!
3 jaar geleden
Reactie op sabrinac
Ja klopt is bij ons ook zo, wij leggen ze soms toch nog van 5 tot 6 in bed ...
Hebben wij lange tijd ook zo gedaan tussen 17 en 18u, maar dit werkt nu niet meer. Als we dit doen dan is hij weer 'aan' gedurende 3 uren 🙃. En dan zou hij al weer te laat in bed liggen en niet voldoende slaap hebben tegen de volgende ochtend.
3 jaar geleden
Heeeel herkenbaar. Alleen lijkt onze zoon wel altijd “aan” te staan en niet alleen als die moe is. Wat wij altijd doen vlak hoor dat hij op bed gaat hem vast pakken op schoot ( wat hij sowieso nooit wil, maar hij moet dan wel) en dan geven we hem een boekje om te lezen en hebben baby tv aan. Dan word hij toch enig sinds in elk geval rustig voordat hij op bed gaat. En voor de rest stuitert hij de hele dag door en daar is bij ons vrij weinig aan te doen, hij is gewoon druk. Wij hebben wel meestal een strak schema vanaf begin af aan al, en tuurlijk loopt het wel eens anders maar uit mijn ervaring helpt dat wel het best. Als hij smorgens niet meer wil slapen want nu bijna elke dag zo is leggen we hem op bed na zijn broodje Smiddags rond 12;30u en dan slaapt hij tot 15:00u en dan red hij het smorgens nét met veel afleiding qua wandelen en tv kijken en Smiddags als die wakker word is geen probleem. Hij gaat dan om 18:30 weer op bed.
3 jaar geleden
Reactie op ****
Heeeel herkenbaar. Alleen lijkt onze zoon wel altijd “aan” te staan en niet ...
Vermoeiend he, zo een kleintje dat altijd "aan" staat. Ik vind het qua slaapjes heel moeilijk nu. 2 slaapjes is te veel en 1 te weinig. Voor hem in slaap te bregen gaat dat hier wel vrij vlot. Ik wieg hem eventjes en leg hem (meestal) wakker in bed. Tenzij hij echt een zware dag had, dan knuffelen we echt langer. Maar doorslapen is wel een probleempje hier. We moeten er dikwijls nog 5 keer uit tijdens de nacht omdat hij huilt. Geen idee waarom.
Maar ik krijg hem dus enkel rustig in het donker voor het slapen gaan. Overdag dus niet... dan blijft die heel druk en om den duur echt hyper.
Het zal wel normaal zijn zeker. Ik vroeg me af of er meerdere kindjes zo zijn, maar blijkbaar krijg ik niet veel reactie 🙃.
3 jaar geleden
Dit is echt heel normaal hoor voor kindjes die moe zijn. Mijn dochtertje heeft dit ook, kindjes van vriendinnen ook en mijn neefje en nichtje ook. Dit is echt een kinderdingetje en zal je op latere leeftijd ook nog zeker zien.
Belangrijk om je kindje echt optijd naar bed te brengen. En voor het slapen en vooral ook gedurende de dag te laten ontprikkelen. Dit doe je echt met sensory spel. Dingetjes voelen, zoals zand, water, stofjes etc. Is op internet veel over te vinden. Badje met magnesium voor het slapen is ook erg fijn.
3 jaar geleden
Dit is echt heel normaal hoor voor kindjes die moe zijn. Mijn dochtertje he ...
Ik weet dat hij moet ontprikkelen maar wist niet goed hoe ik dit kon doen. Bedankt voor de tip van dat sensory spel, maar ik begrijp niet goed waarom nog meer prikkels (want dat is het toch als je aan vanalles voelt?) hem op dit moment kunnen helpen?
Mijn oudste zoon was altijd heel rustig (is nog steeds zo) dus met hem heb ik nooit dat probleem gehad van hyper gedrag. Op tijd naar bed brengen lukt niet altijd, hij slaapt overdag te weinig in het KDV en thuis kan ik hem niet om 17u al in bedje leggen.
3 jaar geleden
Reactie op Jnw
Ik weet dat hij moet ontprikkelen maar wist niet goed hoe ik dit kon doen. ...
Wellicht in gesprek gaan met kdv en samen tot een oplossing komen? En als hij de dag na kdv thuis is kan je wat actiever aan de slag met zijn slaapjes gaan.
Sensory spel ontprikkelt omdat het heel rustgevend is. Mocht je kindje heel druk zijn en/of onrustig en dat geldt ook voor volwassenen: op blote voeten laten lopen binnen en buiten, ontprikkelt echt goed. Is letterlijk aarden op de grond.
Sensorisch spel kalmeert, is rustgevend en ontprikkeld, de kinderen kunnen erdoor “aarden” en komen meer tot zichzelf. Zowel voor klein als groot heel waardevol in deze wereld die steeds meer vol prikkels zit. (Van internet kort en bondig)