7 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb geen evaring mee met nog een studie maar ik begin wel 1 april met me nieuwe baan en ons zoontje word in april ook 1 jaar. Wij willen ook voor een 2e gaan, maar het houd me alleen een beetje tegen dat ik nog niet begonnen ben bij me nieuwe baan en stel het is snel raak vind ik het lullig dit al mede te delen. Vriendin van me zegt ja denk aan jezelf en het werk weet wat ze aangenomen hebben. Een jonge moeder met nog een 2e kinderwens. Dit heb ik ook vermeld maar niet wetende dit al sneller dan gedacht te besluiten. Iemand tips? Wel doen of toch nog even wachten?

3 jaar geleden

Hooi, op het moment volg ik een 2-jarige mbo studie. Ik heb 2 dagen stage ( 16 uur en 1 dag school (8 uur) dus ben in totaal 3 dagen in de week van huis. Wij hebben er voor gekozen om eerst te wachten tot mijn studie klaar is. Ook puur om de vertraging/kosten. En omdat ik me daarna weer volledig kan focussen op een tweede kindje. Ze is bijna 3 als ik klaar ben dus een paar maand voor het einde van mijn studie zullen wij het weer gaan proberen denk zomer van 2022.

3 jaar geleden

Hey! Ik werk/studeer ook 22 uur werk/1 dag school en heb een dochter van bijna 1 nu. Persoonlijk zou ik zeggen maak eerst je studie af en begin dan aan een 2e! Het lijkt me echt heel zwaar om tijdens je studie zwanger te zijn en voor een baby te zorgen. Als ik klaar ben met mijn studie is mijn dochter ook 3,5/4. Wij wilden sowieso een iets groter leeftijds verschil tussen onze kinderen. Maar het is natuurlijk heel persoonlijk wat je wilt!

VRIEND

3 jaar geleden

Ik werk zelf op het mbo en weet van collega’s die dit traject zijn gestart dat het best pittig is. Die hadden allen geen kleine kinderen. Aan de andere kant is overal een mouw aan te passen toch?

3 jaar geleden

Ik was zelf net 2 weken met mijn studie voor docent MBO gestart toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. In april (tijdens de eerste lockdown) is ze geboren. Ik vind het in deze tijd met thuisonderwijs niet te doen. Misschien als ik weer 1 dag in de week op locatie zit en dan mijn lessen heb wordt het makkelijker. Maar het is wel de reden dat wij nu nog niet aan een tweede beginnen. De ervaringen die ik hoor is een van 1 naar 2 moeilijker dan 0 naar 1 kindje. Hangt natuurlijk helemaal van jezelf af; steek je elke vrije minuut die je hebt in je studie en gaat je kindje een aantal dagen naar de opvang etc.

3 jaar geleden

Ik zou beide heel pittig vinden. Waar ligt jouw prioriteit, in die volgorde zal ik gaan werken.

3 jaar geleden

Ik ben net gestart als docent verpleegkunde MBO, heb een baby van (bijna) 11 maand en ook zojuist gestart met mijn PDG traject haha.. Ik heb tijdens mijn laatste weken zwangerschap ook mijn HBO V gehaald (was al wat jaren MBO verpleegkundige) en voor mij was dit goed te doen. Voordat wij aan een 2e beginnen wil ik nu wel de studie klaarhebben of bijna klaar iig.