48 Reacties

3 jaar geleden

Heb je dit aangegeven bij het consultatiebureau? Ik ga er vanuit dat hun tips hebben? Heb je geprobeerd fruit met een beetje groente te mengen? Appel-wortel is hier favoriet? Ik ben ipv brood met crackers gestart. Toen dat goed ging over gegaan op brood. Ze eet nog regelmatig een cracker als tussendoortje! Of repley aanbieden misschien dat dat helpt? Onze dochter eet ook graag krentenbollen. Ze krijgt dan een mini krentenbol in haar handje en is er helemaal blij mee en eet er voorzichtig stukjes af

3 jaar geleden

Brood lukte bij ons in het begin ook niet. Me moeder propte het altijd een beetje aan de zijkant tussen zijn wang in en ineens at hij super goed zijn broodjes.. ik stak het altijd aan een vorkje en deed het recht in zn mondje 🤣 nu eet hij zin brood zelf haha. misschien baby thee voor hem maken en daar een beetje insoppen ? Of kleinere stukjes geven. Groente hapjes proberen een beetje zoet te maken misschien, rozijntjes erin pureren of beetje yoghurt erbij mengen zodat het wat zoeter word? Lastig maar gelukkig eet hij wel andere dingen. Hoop dat je tips krijgt waar je iets aan hebt

3 jaar geleden

Reactie op Emanuel.K

Brood lukte bij ons in het begin ook niet. Me moeder propte het altijd een ...
Of inderdaad zelf geven zn brood zodat hij het kan voelen en zelf in zijn mond kan doen. Dan voelt hij de structuur, en wat het is. Bij ons gaat nu alles wat in zn mond gaat eerst eruit getuft even voelen en weer terug zijn mond in 🙄

3 jaar geleden

Hoi! Hier hetzelfde probleem.. Totdat ik vorige week een bord met aardappels en spinazie door elkaar geprakt voor hem neerzette. Heb hem een schort aan gedaan en hem er mee laten spelen. Tot onze grote verbazing begon hij er opeens heerlijk van te eten! Hij wou het gewoon zelf even ontdekken blijkt. Het werd een grote rotzooi met eten door zijn haar en op de grond maar hij at! 😅. Misschien dat dat kan helpen? Hier een groot succes sindsdien. Hoop dat het bij jullie ook lukt ;) En anders komt het vanzelf denk ik!

3 jaar geleden

Heb je toevallig al geprobeerd om je zoontje stukjes groente aan te bieden ipv een hapje, zodat hij het zelf kan pakken en opeten? Sommige kindjes hebben een hekel aan ‘gevoerd’ worden maar vinden het fantastisch als ze het zelf mogen doen.

3 jaar geleden

Heb je al wat zoete aardappel, wortels, doperwtjes, pompoen geprobeerd? Die zijn wat zoeter en milder van smaak dan bijvoorbeeld sperziebonen of broccoli? En idd wat ik in de reacties las; hem zelf laten eten? Ik meng altijd wat macaroni/rijst/quinoa/bulgur door de groenten om de smaak en textuur wat interessanter te maken voor mijn zoon. En doe je wat margarine/boter op zn brood? Schijnt dat dat minder plakt. Of stukjes brood in melk dopen zou het ook wat makkelijker maken voor de kleintjes.

3 jaar geleden

Hier nog een. Alleen lust mijn zoontje van 9 maanden geen fruit. Hij kokhalst idd ook en geeft het over. Groente eet hij wel maar ook niet makkelijk, daarbij speel ik een beetje vals want dan doe ik de tv voor m aan (waar ik overigens niet trots op ben) dan eet hij in eens wel🤷‍♀️. Stukjes brood moet hij ook van kokhalzen. Dus daar en ik ook nog zoekende in.

3 jaar geleden

Reactie op stephmika87

Heb je al wat zoete aardappel, wortels, doperwtjes, pompoen geprobeerd? Die ...
Ik heb inderdaad pompoen , wortels etc geprobeerd , eerst at hij het, maar nu moet hij er ook niks van hebben. Als ik hem zelf laat eten gooit hij alles op de grond in plaats van in zn mond te doen..want dat doet hij ook met brood..ik smeer pindakaas, boter, smeerkaas etc op zn brood..gedipt in thee...maar alsnog blijft het plakken aan zn gehemelte.

3 jaar geleden

Reactie op -babygirl-

Heb je dit aangegeven bij het consultatiebureau? Ik ga er vanuit dat hun ti ...
Ik heb dit nog niet aangegeven bij de CB..bedankt voor de tip..heb in april pas een afspraak maar ik bel anders morgen wel even. Bedankt voor de tip..appel-wortel ga ik eens proberen..heb je nog meer combinaties die kunnen? Crackers en finger mais eet hij ook niet.

3 jaar geleden

Reactie op Emanuel.K

Brood lukte bij ons in het begin ook niet. Me moeder propte het altijd een ...
Ja dat brood doe ik ook aan de zijkanten tussen zn wangen stoppen..nu eet hij het gelukkig wat beter..maar dan plakt het opeens aan zn gehemelte..😆 en dan gaat hij ervan kokhalzen. Bedankt voor je tip

3 jaar geleden

Reactie op IlonadeKlein

Hoi! Hier hetzelfde probleem.. Totdat ik vorige week een bord met aardappe ...
Super , dan ga ik dan maar eens doen...

3 jaar geleden

Heb je toevallig al geprobeerd om je zoontje stukjes groente aan te bieden ...
Nee, vind het eerlijk gezegd eng , want hij heeft al 5 tandjes en kan zo een stuk eraf bijten en misschien verslikken of stikken..of klink ik nu echt dom? 😅

3 jaar geleden

Hoe lang ben je al bezig? Hier is het altijd even wennen voordat ze het lekker vind..

3 jaar geleden

Sinds hij al 6 mnd was begon ik al met groente en fruit aan te bieden

3 jaar geleden

Mijn baby eet liever groenten dan fruit. Dat gaat heel gemakkelijk, maar bij fruit doet hij altijd wat moeilijk. Soms helpt enkel een filmpje als afleiding en dan eet hij alles op. Sinds kort eet hij ook brood. Eerst wat laten oefenen met kleine stukjes. Maar dan eet hij het niet allemaal op. Door nu 1 boterham zonder korsten te prakken onder 60ml van zijn eigen melk eet hij het allemaal op. Smullen maar!

3 jaar geleden

Mijn zoontje eet alleen maar 3 hapjes van zn brood en dat is het...dat is een goed idee om zn brood in zn melk te prakken. Thanks

3 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Nee, vind het eerlijk gezegd eng , want hij heeft al 5 tandjes en kan zo ee ...
De kans is groter dat een baby zich verslikt in vloeibaar voedsel. Een baby weet eigenlijk instinctief wat het moet doen met stukken. Het is daarnaast ook nog wel een leerproces voor hen, maar je gaat zien dat ze steeds meer en vlotter gaan eten. Ze hebben ook een erg goed ontwikkelde kokhalsreflex die op jonge leeftijd nog redelijk vooraan zit in de mond. Een goeie ‘tool’ van de natuur net om te voorkomen dat ze zich gaan verslikken. Vele ouders durven hun baby door het kokhalzen geen stukken te geven, maar baby’s doen het net supergoed door te kokhalzen en lossen het ‘probleem’ daarmee snel op.

3 jaar geleden

Reactie op Ladydon

Nee, vind het eerlijk gezegd eng , want hij heeft al 5 tandjes en kan zo ee ...
Nooit dom! Is soms ook best spannend. Hou mn zoontje heel goed in de gaten als hij zelf eet. Hij vind soms voeren fijn en soms wil hij het gewoon zelf doen. Wij zijn begonnen met de korstjes van het brood dat hielp ook dat plakt niet zo. Heb gehoord dat licht geroosterd ook kan helpen. Succes! Gaat je echt wel lukken 💪

3 jaar geleden

Reactie op Pamelaseerste

Nooit dom! Is soms ook best spannend. Hou mn zoontje heel goed in de gaten ...
Oh dat ga ik eens proberen. Licht geroosterd brood. Thanks.

3 jaar geleden

Ik meng altijd wat appel, peer ofzo door de hap. Daarvan wordt het ook wat vochtiger. Zoals hete bliksem. Mijn mevrouwtje eet ook niet geweldig en wij maken een mix van gestoomde stengels (courgette, pompoen, zoete aardappel) en hap. Ik oefen nu met haar het zelf lepelen..dat duurt nog wel even 😅. Stukjes gaat hier ook nog niet zo. Na een paar pogingen is haar interesse aĺweer weg en ze kokhalst van stukjes. Komt wel denk ik. Blijven proberen zonder druk of stress.