24 Reacties
3 jaar geleden
Watte🤯ik snak naar extra slaap voor mezelf.ben alleenstaande,geef nig steeds bv.en mijn dochterke doet in de loop van de dag hazeslaapkes vooral in de voormiddag .en van 11 tot 13uur 2uurkes.dan de rest van de dag mss nig is 30min.of helemaal niks. Dan ga ik soms naar buite om te wandelen met haar.ze geniet er zo van.en doet dan meestal wel slaapke ongeveer 3kwartierkes.maar zegt k&g iets van dat jullie kindje echt keiveeeeeeel slaapt? 😊
3 jaar geleden
Ja hoor hier ook. Maar papa is ook een enorme slaper. Gisteravond geslapen van 21.00-10.00 vanmorgen. Rond 8.00 uur fles gegeven die drinkt ze al slapende. Rond 10.00 uur maag ik haar wakker om er een beetje ritme met eten in te houden. Maar anders slaapt ze rustig door! Nu is ze van 10.00-12.15 wakker geweest en slaapt ze weer. Hier is ze bijna 9 maanden.
3 jaar geleden
Onze oudste was ook een goede slaper.... maar zo goed niet!! S nachts het klokje deed ze wel en soms iets langer en dan nog 2 goede slapen (minimaal 1,5 uur) overdag.
3 jaar geleden
Hier ook een goede slaper. In de avond rond 19.00 uur op bed en volgende dag tussen 7 en 11 worden we wakker. Vaak pas rond half 10. En dan in de middag gerust nog 2,5 tot 3 uur slapen.
3 jaar geleden
Ik snap wel dat je hem wakker maakt als hij tot 13:00 door slaapt vanaf 21:00! 😂 Hier gaat m’n kleine meid om 20:00/21:00 naar bed en slaapt ook tot 10:00 door. Heerlijk!
3 jaar geleden
Heb je het idee dat hij verder wel fit is? Of oogt je baby eigenlijk standaard moe? Als je kind erg witjes/wallen/vermoeide uitstraling oid heeft, zou ik toch even naar de huisarts gaan. Misschien dat er iets is met de ijzerwaarden bijvoorbeeld. Mocht je verder niks ‘geks’ zien, zou ik gewoon lekker genieten van je goede slaper. Ik ben in ieder geval stik jaloers hahaha
3 jaar geleden
Dat is wel extreem ja. Maar als hij verder gezond is, zou ik er lekker vab genieten.
Hier ook extreem...maar dan de andere kant op 🥴
3 jaar geleden
Omze dochter gaat om 19 a 20 uur naar bed en slaapt ook tot wel 09.00 a 10.00 uur de volgende dag en wij geven ook nog een nachtfles rond 22.00 a 22.30 uur. En idem overdag de ene keer een uurtje en soms wel 2x een uurtje. Ik dacht ook dat het niet goed was, maar als ik jou dan hoor denk ik.... we hebben toch wel beetje geluk met die slapertjes!
3 jaar geleden
Ik ben ook een beetje jaloers hoor! Hier gaat ze tussen 18 en 19 uur naar bed (afhankelijk van hoe de dutjes overdag gingen). En dan wordt ze tussen 6.00 en 7.00 uur wakker. Een ochtendutje van 30 a 45 minuten en een middagdutje dat ik graag 2 uur lang zie duren, maar dat lukt meestal niet: meestal zo'n 1,5 uur maar soms ook maar 35 minuten 🙈.
Het middagdutje is het dutje dat je het langst in stand houdt, heb ik begrepen. Dus daarom probeer ik er wel een ritme met een middagdutje in te houden. Ik heb zelf ook behoefte aan ritme en dit lijkt me voor mijn meisje ook goed. Ik zou (ook al zou het haar lukken) haar niet langer dan 7.30 uur laten slapen, om zo een goed dag/nachtritme te behouden.
Maar een ieder doet wat bij zijn/haar kindje past denk ik! ☺️ Baby's van 7-9 hebben zo'n 14 uur slaap per dag nodig geloof ik, die kun je op meer manieren verdelen. Als de kleine zich maar goed voelt!
3 jaar geleden
Reactie op Ddtijsterbaby
Omze dochter gaat om 19 a 20 uur naar bed en slaapt ook tot wel 09.00 a 10. ...
Absoluut! Ik vind het ook heerlijk hoor.. daardoor heb ik zelf snachts ook goede nachtrust, en hij slaapt goed dus is ook gewoon vrolijk door de dag heen. Happy baby happy mommy 😋
3 jaar geleden
Mijn dochter is ook een luilak hoor 🙈 gaat savonds tussen 18.00 en 19.00 naar bed en wordt tussen 09.00 en 10.00 wakker, na 1,5 á 2 uur wakker te zijn gaat ze weer slapen +-2 uurtjes en dan rond 3 uur half 4 weer naar bed, meestal 1,5 uur
3 jaar geleden
Reactie op MamavanNova
Mijn dochter is ook een luilak hoor 🙈 gaat savonds tussen 18.00 en 19.00 n ...
Aan alle reacties te zien is mijn zoontje dus niet de enigste slaapkop 😋 toen ik zwanger was sliep ik vanaf een maand of 5 tot einde zwangerschap (bijna 42 weken) gemmiddeld 3 uur per nacht. En zei iedereen ohh geniet nog maar even van de rust en dat je lekker kan slapen. Ik dacht welke slaap?????? Vanaf dat hij geboren was sliep ik veeeeeel beter! Vanaf het begin al 6/7 uurtjes achter elkaar 🤗
3 jaar geleden
Reactie op Jewel
Aan alle reacties te zien is mijn zoontje dus niet de enigste slaapkop 😋 t ...
Ohh ik sliep tegen het eind van m’n zwangerschap ook zo slecht. Ze leek gewoon niet te slapen! Ze was de hele dag hyperactief. Was echt bang dat ze op mij zou lijken qua slaap (ik slaap gemiddeld 3-5 uur op een nacht) maar dat is gelukkig niet zo. De eerste week na m’n bevalling heb ik per nacht een half uurtje a uur geslapen. Pure adrenaline. En nee ik heb zeker niet genoeg aan 3-5 uur maar ze kunnen geen oorzaak vinden voor mijn slechte slaapgedrag 😬. Maar wel heel blij dat ons meisje zo goed slaapt.
3 jaar geleden
Reactie op Jomata
Ohh ik sliep tegen het eind van m’n zwangerschap ook zo slecht. Ze leek gew ...
Dat herken ik ook nog inderdaad van de eerste week. Kon ook alleen maar naar hem kijken hoe mooi hij was, en hoe hij sliep en hoe hij ademde. De kraamweek is heel bijzonder!
Maar in de zwangerschap was mijn zoontje vooral in de nacht heeeeeel actief, en ik was bang dat hij dat zou aanhouden als hij geboren was. Maar totaal niet gelukkig!
Hopelijk ga je toch nog de oplossing vinden om wat meer nachtrust te krijgen, dat hebben mama's echt wel nodig om alle ballen in de lucht te kunnen houden!
3 jaar geleden
Wow echt extreem lang! hoe ga je dat doen als je weer moet werken? 🙈
Ik vroeg mij af hoeveel flessen je kindje dan krijgt ?
3 jaar geleden
Wow echt extreem lang! hoe ga je dat doen als je weer moet werken? 🙈
Ik v ...
Heb nog geen idee 🙈 dat word vroeg wakker maken denk ik..
1 als hij wakker word en 1 voor het slapen gaan.
Dit is zijn schema ongeveer en dan zijn de tijden hoe het uitkomt.. maar de hoeveelheid is elke dag hetzelfde;
Fles 180 cc (drinkt die vaak niet op)
1 of 2 snee brood
fruithap
Pap
Warm plus yoghurtje
Fles 180 cc ( die drinkt hij ook niet altijd op)
en tussendoor een liga of stuk komkommer of augurk vind die ook heerlijk!
Hij weegt overigens over de 10 kilo en gaat nu richting maat 86 🙈
3 jaar geleden
Als hij op de dag maar 1 uur slaapt dan is het logisch. In totaal komt hij dan aan de gemiddelde slaapuren of zelfs net te weinig. Wellicht kan je hem tussen 18-20 op bed doen, dan heb je meer avond voor jezelf. Wordt hij eerder wakker ook. Onze dochter had dit ritme ook de eerste 4 maanden, maar dan wel met meer slaap op de dag ook en vind het nu beter en een natuurlijker ritme. Zou ook zeker niet je kindje wakker maken. Wij hebben ook een goede slaper en sommige kindjes hebben ook wat meer slaap nodig van zichzelf. Probeer haar wel optijd wakker te maken met de laatste dut, anders slaapt ze ‘s avonds pas weer heel laat. Overigens vind ik je kindje geen slaapkop, want hij doet qua slaapuren gewoon zoals het ‘hoort’.