5 Reacties

3 jaar geleden

Wat mij vooral opvalt is dat hij nog best veel flessen drinkt voor zijn leeftijd. Bij onze zoon merkte we dat hij zodra hij alleen nog een flesje normale melk voor het slapen kreeg hij zowel z'n avondeten als z'n lunch beter ging eten. Laatste weken drinkt hij z'n avond fles zelfs niet meer leeg. Natuurlijk is elk kindje en de behoefte anders. De laatste dagen eet die van ons een stuk slechter, maar merken sowieso dat hij gesloopt terug komt van de opvang van de hele dag buiten spelen. Hij eet wat beter als wij gezamenlijk eten en dan ook echt hetzelfde eten. Wellicht helpt het wat!

3 jaar geleden

Hoi! Brood zonder beleg lijkt me prima, hij kan zijn hele leven nog beleg eten 😉 heb je al eens een fruit-spread geprobeerd? Ik zou een keer proberen om het brood om 15.00 uur weg te laten, en hem iets luchtiger te geven zoals een mais- of rijstwafel. Ik kan me zo voorstellen als hij om 15.00 uur nog een boterham eet, hij om 17.00 uur gewoon niet genoeg trekt heeft. En geen brood als alternatief bieden na het avond eten, ze leren snel genoeg dat ze iets krijgen wat ze wel lekker vinden als ze weigeren. Hij krijgt nog melk voor het slapen dus honger heeft hij vast niet tijdens de nacht. Succes!

3 jaar geleden

Reactie op Boefje

Wat mij vooral opvalt is dat hij nog best veel flessen drinkt voor zijn lee ...
Oehhh ja dat had ik even aan het bericht toe moeten voegen. Hij heeft altijd veel meer voeding nodig gehad dan het gemiddelde. Daarom de eerste 8 maand andere voeding gegeven met meer voedingsstoffen. Snap dat je dat dat opvallend is 😉☺️ Een maand geleden geprobeerd om de middag fles af te bouwen. Helaas werd hij daar erg onrustig van. Dus voorlopig nog even door met 3 flessen. Van 4 naar 3 wilde ik ook (voor hem) te vroeg en op eens was hij er wel aan toe 🤭 Wie weet werkt dat deze keer wel. Bedankt voor de tip.

3 jaar geleden

Wij hebben flessen afgebouwd door ze te verdunnen. Doen we nu ook met de laatste avondfles. Dus van 150+5, naar 150+4 naar inmiddels 150+3. Ze drinkt 'm nu nog leeg, maar dat is wel lekker voor het vocht met die warme weer.

3 jaar geleden

Misschien brood van 15.00 vervangen voor fruit/komkommer of iets anders wat iets lichter is? Onze dochter van 13 maanden krijgt ongeveer dit schema 07.00 brood met koude gewone melk 10.00 fruit 12.00 brood met koude gewone melk 15.00 komkommer/paprika en rijstewafel of biscuit 17.30 groente en aardappelen 19.00 naar bed