22 Reacties
3 jaar geleden
Ik zie dat je dochter 8 maanden is en je aangeeft dat je 500ml moet halen .. ik ben laatst naar het consultatie bureau geweest, mijn zoontje is 9 maanden en ik mocht afbouwen naar 2 flessen. Ik mocht werken naar 200-300ml over de dag aan melk. Dus lijkt me dat jij echt wel goed zit.. ik zou t wat meer los laten, je kunt ze toch niet dwingen om te drinken. Soms helpt het hier om melk aan te bieden tijden de lunch/brood eten.
3 jaar geleden
M'n dochter is zaterdag 9 maanden en zit nu ook op 2 flessen sinds paar dagen.. Ochtend boterham en dan 150, maar drinkt ze eigenlijk al niet leeg.. En bij de lunch is hij geschrapt, geef ik water of diksap, want gaf nog maar 120 en spuugde ze daarna weer wat uit.. Als ze naar bed gaat krijgt ze 210, die drinkt ze helemaal leeg.. Verder bied ik de hele dag water en diksap aan.. Eet al veel mee met ons..
VRIEND
3 jaar geleden
Mijn zoontje zit al sinds hij 5 maanden is op 2 flessen. Geen probleem, 300-500mL bij 9 maand afbouwend naar 250-300mL bij 15 maand is prima.
3 jaar geleden
Reactie op Aardbeitje20
Mijn zoontje zit al sinds hij 5 maanden is op 2 flessen. Geen probleem, 300 ...
Ik las dat jouw zoon 2 x 210 drinkt. Dat dronk ze hier vroeger ook. Tot ze opeens niet meer wilde. Nu probeerde ik 3 x 150 maar ook dat gaat dus moeizaam. Hoeveel ml moeten ze eigenlijk hebben? Jij bent van België las ik. Ik ook.
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Ik las dat jouw zoon 2 x 210 drinkt. Dat dronk ze hier vroeger ook. Tot ze ...
Tussen de 300 en de 500 is oké. En mijn zoontje drinkt ze ook vaak niet op hoor 🙃 Je kan zoals nogal mensen zeggen nog proberen met koud/kamertemperatuur geven en/of in een beker, maar er zijn kindjes die gewoon die hoeveelheid melk niet willen. Ik zie er soms op CB die nog amper één klein flesje willen en voor de rest vast voedsel. Vooral veel calcium rijke alternatieven geven dan ☺️
3 jaar geleden
Reactie op Aardbeitje20
Tussen de 300 en de 500 is oké. En mijn zoontje drinkt ze ook vaak niet op ...
Ja, doe ik zoals een yoghurt, smeerkaas op de boterham,... heb je nog alternatieven? Weet je, maak me snel zorgen, ze is prematuur geboren en ligt al onder de curve. Kan er soms om huilen. Maar dwingen kan je niet zeker..
3 jaar geleden
Hier een paar periodes hetzelfde gehad met mijn zoon (8,5 maand). CB zei een paar weken geleden dat het streven 400ml per dag is. Blijven aanbieden maar het moet geen gevecht zijn.
Zij adviseerde om pap te geven, yoghurt , misschien beetje opvolgmelk door het eten te doen en lekker gevarieerd eten te geven.
Mijn zoon drinkt 's ochtends 200ml na zijn broodje (niet altijd helemaal op). 'S middags na broodje ook een kleine fles. En voor bed een fles van 210ml. Dit gaat nu een paar weken goed.
Uiteindelijk denk ik ook dat onze kindjes goed kunnen aangeven wat ze nodig hebben. Maar heb zeker paar keer met mijn handen in het haar gezeten!
Succes!
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Ja, doe ik zoals een yoghurt, smeerkaas op de boterham,... heb je nog alter ...
Op deze leeftijd kan je niet veel meer dan dat. In tofu zit ook wel behoorlijk wat calcium, en daar mogen ze in hun groentehap als vleesvervanger 20-40g van 1x/week ofzo. Makkelijk gezegd maar loslaten is belangrijk. Hoe bezorgder jij bent rond eten hoe meer on edge je dochtertje zal zijn want die spanning voelt ze, ook als je het probeert te verstoppen. Eten mag nooit een strijd zijn. Komt goed hoor!
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Ja, doe ik zoals een yoghurt, smeerkaas op de boterham,... heb je nog alter ...
Onze dochter zit qua gewicht en lengte ook extreem ver onder de curve (dysmatuur) ik maak mij totaal geen zorgen hierover. Ik kijk puur naar haar ontwikkeling en of ze in verhouding groeit. Ze staat onder controle bij de kinderarts.
3 jaar geleden
Super stressvol en maakt een fijn moment niet fijn! Hier een mannetje wat vanaf de geboorte tegen de voedingen heeft gevochten. Wilde nooit drinken. Altijd huilen huilen huilen. Zo lang ze goed groeit en blij is proberen los te laten. Hoe lastig ook. Je doet alles wat je kunt doen, dat is top! Geniet van de fijne momentjes wanneer voedingen wel goed gaan.