6 Reacties

3 jaar geleden

Leuk is dat hè?! Ik herken het wel en kijk ook op van die snelheid vd ontwikkelingen. Hier reageert ze al een tijdje met oh oh en handen in het gezicht als er iets gebeurt is. Fopgrapjes is ze goed in. Helpt thuis spelenderwijs met poetsen en ruimen. Probeert alles na te zeggen en wijst in boekjes. Verder loopt ze nog niet zo heel lang maar begint zelf al te klimmen en klauteren en het lijkt erop dat ze ook al een beetje aan begint te geven wanneer ze naar toilet moet...

3 jaar geleden

Reactie op Hildje

Leuk is dat hè?! Ik herken het wel en kijk ook op van die snelheid vd ontwi ...
Ja grappig he. De ontwikkeling gaat ook zo snel voor mn gevoel. Ze leren weer zoveel in korte tijd. Fenna zit op dit moment in slaapregressie en sprong, dus af en toe echt even pittig. Maar ik zie haar gewoon elke dag weer nieuwe dingen leren.

3 jaar geleden

Jaa ... herken ik ook heel erg, heerlijk vind ik het.... zo slim, zo lief, zo leuk om te zien en mee te maken... genieten inderdaad. Ooit was ik nog onverschillig over het krijgen van kinderen, nu raad ik het iedereen aan, het is zo uniek, verrassend leerzaam en leuk en in mijn beleving wordt het steeds leuker naarmate ze zich meer ontwikkeld. ..

3 jaar geleden

Jaaa t gaat echt met sprongen, ineens denk ik dan weer waar haal je dit nouweer vandaan. Zo mooi om te zien!

3 jaar geleden

Ik geniet ook ontzettend! Mijn dochtertje loopt ook behoorlijk voor en vind het daardoor nog bijzonderder wat ze allemaal al kan. Dagelijks zie je toch de voorsprong in vergelijking met andere kinderen. Ze kan al goed verbanden leggen en wilt ALLES zelf doen, anders weigert ze. Vandaag heeft ze ontdekt dat ze zelf spullen kan pakken voor tandenpoetsen, dopje eraf draaien, tandpasta op de borstel smeren en dopje er weer op draaien. Soms ook lastig hoor, omdat je er echt bij stil moet staan haar daarin te begeleiden enzo.

3 jaar geleden

Haha het gaat idd letterlijk met sprongen. Merk het nu ook weer. Echt elke dag. Te grappig. Ze zingt nu "no no no" mee bij de cocomelon liedjes. Nou je gaat stuk. En we hebben alle lampen op google en natuur sinds de laatste week wordt het vroeger donker en moeten we regelmatig "hey google" roepen...nou je raad t al. Een klein papagaaitje "he toetoe" 😂😂 @nic, mijn dochtertje heeft idd ook een ontwikkelingsvoorsprong. Weet heel goed wat ze (niet) wil. Roept ook al de hele dag "nee" echt irritant soms, maar ook lachen natuurlijk. Ze wil dr eigen kleren al aan doen en lukt niet, dus boos haha. Als we naar buiten gaan, dan zeg ik, kom we gaan fietsen (dan moeten we achterom) dan gaat ze naar de voordeur en zegt gewoon "nee ! auto" 🙄