421 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Hoe maken jullie avocado hapjes? Met een beetje water blenden zodat het een papje is of gewoon blenden/prakken?

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op MamavanSeppe

Begon met rode vlekken in het gezicht, daarna heel zijn lijfje en begon hee ...
Ooh wat zielig!

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Hoe maken jullie avocado hapjes? Met een beetje water blenden zodat het een ...
Ik had het zonder water gedaan, vond mijn zoontje prima. Later las ik idd dat je er water door kan doen.

4 jaar geleden

We waren een paar weken geleden begonnen met wortel. Helaas erg veel krampjes die er op volgde. We hadden de hapjes even geparkeerd. Vandaag weer geprobeerd maar nu met pompoen. Die was veel zalviger na het pureren. Dus ik dacht dat dat misschien voor nu beter te verwerken was. Ze vond het heerlijk! Met de armen op en neer omdat ze het volgende hapje wilde en ze deed zelf haar mond open voor de lepel. Bij de wortel hield ze haar lippen stijf op elkaar. Ik denk dat de structuur van pompoen vooral bijdroeg. Ben benieuwd hoe het vandaag met haar darmen zal verlopen😊

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Hoe maken jullie avocado hapjes? Met een beetje water blenden zodat het een ...
Ik had een combi gemaakt mrt zoete aardappel. Die had ze dan wel al een x individueel leren eten.

4 jaar geleden

Ik geef borstvoeding wanneer zou ik kunnen beginnen?

4 jaar geleden

Vanaf 6 maanden (i.v.m. de melkproductie die vermindert)!

4 jaar geleden

Oefenhapjes raden ze hier aan vanaf 4 maanden mee te starten. Nora krijgt borstvoeding, en twee keer per dag krijgt ze een paar hapjes groente of fruit.

4 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Ik had een combi gemaakt mrt zoete aardappel. Die had ze dan wel al een x i ...
Rijpe avocado prakken en dan geven. Ik gaf mijn zoontje vandaag😀

4 jaar geleden

Ivm darmrijping raadt la leche league en de WHO aan om met 6 maanden te beginnen met hapjes (bijvoeding). Ik geef ook borstvoeding en mijn dochter is nu 5 maanden. Wij gaan pas starten met 6 mnd + 1 week. Je zou dit artikel eens kunnen lezen: https://www.groenevrouw.nl/blog/darmrijping-eerste-hapjes-bijvoeding

4 jaar geleden

ik ben al begonnen bij de 4 maanden eerst potje geprobeerd maar de houdbaarheid datum is zo kort dat ik over ben gegaan naar het zelf maken. ik geef der iedere dag andere smaak. ze krijgt nu al mango banaan appel aardbij wortel broccoli pompoen

4 jaar geleden

Ik denk dat mijn kleine man (21 weken) allergisch is voor wortel. De eerste keer had hij bijna niks binnen gekregen( en las dat het vaak pas na de 2e keer eten voor komt) toen had hij nergens last van. Van de week wortel op en werd hij helemaal rood rondom zijn mondje. Iom cb zou ik het nog eens proberen want het kon ook toeval zijn. Zolang ik het zelf aandurfde. Nu heb ik net weer wortel gegeven, maar 2 hapjes meer niet ! Daarna had hij uiteraard nog honger dus kreeg hij nog de borst, maar nog geen 2 minuten na de borst spuugde hij alles weer uit! Incl. De wortel. Ik denk dus echt dat hij allergisch is anders zou het 2 keer puur toevallig zijn. Mijn zoontje spuugt nooit, een heel enkele keer een mondje terug maar dit was best veel voor zijn doen. Je zag ook dat het hem niet lekker zat. Vooopig dus maar geen wortel voor meneer. Weet alleen niet of hij ook reageert als ik wortel op heb en dan met de borstvoeding, dus nu verder onderzoeken dan maar

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

Ik denk dat mijn kleine man (21 weken) allergisch is voor wortel. De eerste ...
Mijn dochtertje krijgt ook last van haar darmpjes als ze wortel op heeft...

4 jaar geleden

Ik heb alleen maar borstvoeding gegeven tot 3 maanden en toen begon ik ook met hapjes (proeven). Na 4 maanden was borstvoeding niet genoeg en was ik begonnen met Nutrilon (rond 13:00 een flesje en voor het slapen gaan (23:00). Aliya vond de flesjes toch wat beter 🤣 en wilde mijn borst niet meer... alleen in de ochtend en voor het slapen gaan (als knuffelen denk ik) Nu is ze 5 maanden en zit ik wel echt aan een voedingsschema met fruit en groente hapjes (5 eetlepels ongv) Elk baby is anders... gewoon uitzoeken wat jouw kindje wilt.

4 jaar geleden

Sinds een paar dagen ook gestart met hapjes.. had eerst mango, was geen succes.. paar dagen later worteltjes geprobeerd.. gaat erin als een trein! 2 'ijsblokjes' per keer rond een uur of 18. 3 dagen gedaan en nu dag 2 van de zoete aardappel.. gaat ook prima.. Maarrr.. onze dame vind het een goed idee om tussendoor ineens dr hand in dr mond te doen en vervolgens te gaan zwaaien 🙈 .. dan zit dus alles onder.. en je raad het al, de wortel gaat zo goed als nergens uit, ook niet als ik het direct in de was doe.. Hoe doen jullie dit? Ik hou nu met 1 hand haar handjes vast en met de andere hand voeren.. maar lijkt wel een gevangenis 🤣

4 jaar geleden

Sinds een paar dagen ook gestart met hapjes.. had eerst mango, was geen su ...
Misschien een idee, m'n gastouder doet bij hapjes een soort schort aan bij de kindjes. Is met lange mouwen en van soort plastic achtig materiaal. Worden de kleren niet vies. En ik behandel het zoals met poep, nachtje in koud water met zeep of afwasmiddel en dan de volgende dag de wasmachine in. Ik krijg het tot nu toe redelijk goed schoon dan, wel meteen behandelen, niet een half uur of uur wachten

4 jaar geleden

Ik ben 3 weken geleden begonnen, hij was toen precies 4 maanden. Geef ook gewoon borstvoeding. Niks is versnderd 😂

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Misschien een idee, m'n gastouder doet bij hapjes een soort schort aan bij ...
Volgens mij heeft ikea die

4 jaar geleden

Hoe bereiden jullie groentes als doperwten? Bevroren erwtjes gebruiken of niet? Of nu de winter eraan komt is er ook wat minder variatie aan fruit. Hoe doen jullie dat als je verse hapjes maakt?

4 jaar geleden

Reactie op DD90

Volgens mij heeft ikea die
Action ook, is eigenlijk een kinderverfschort😁