421 Reacties
4 jaar geleden
Even een domme vraag hoor.. als jullie wortels koken en pureren voor jullie kindjes, kopen jullie dan die snack wortels uit zo'n voorverpakt zakje of verse met het groen blad er nog aan zegmaar 🤔
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Even een domme vraag hoor.. als jullie wortels koken en pureren voor jullie ...
Wij nemen altijd de verse maar dat is omdat we dat bijna wekelijks eten en dan een restje pureren. Die uit een zakje kan ook goed maar dan is het slim om even te checken of en welke conserveermiddel er zijn gebruikt.
4 jaar geleden
Vandaag eerste hapje geprobeerd. Wortels. Het was geen succes, ze moest er van huilen 🤣
4 jaar geleden
Hooi! Even een vraagje over de structuur van de hapjes. We waren begonnen met wortel, deze was best korrelig en ze bleef er in stikken. Na een paar weken hebben we pompoen geprobeerd. Deze was net zo zacht als uit een potje en ging er goed in. Nu hebben we bloemkool geïntroduceerd, maar deze is net als de wortel nog erg dik en korrelig na het pureren. Na wat borstmelk toegevoegd te hebben was het veel dunner en ging het er goed in. Maar zo went ze natuurlijk niet echt aan de pure smaak van de groente. Hebben jullie nog tips voor het verdunnen of zachter maken van de groenten?
Liefs x
4 jaar geleden
Reactie op DD90
Hooi! Even een vraagje over de structuur van de hapjes. We waren begonnen m ...
Ik laat er wat kookvocht bij zitten als ik het ga pureren en ik had begrepen dat wat boter of olie goed is om het wat smeuïger te maken.
4 jaar geleden
Wij gaan pas weer beginnen als ze 5 maanden is. Moesten destijds met 3,5 maand beginnen ivm extreme honger maar ze heeft nog steeds veel last van krampen. Het is dus even een 'pick your battles' kwestie. Ze is nu ziek dus drinkt een stuk minder, dus het gaat nu goed zonder hapjes. Over 12 dagen is ze 5 maanden, ben benieuwd of haar darmen het dan wel kunnen hebben...
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ik laat er wat kookvocht bij zitten als ik het ga pureren en ik had begrepe ...
Ik had ook gelezen van boter en olie. Maar dan gaan ze toch juist weer snel poepen? Dat is nu ook weer niet nodig voor ons kindje 🤔
4 jaar geleden
Reactie op DD90
Hooi! Even een vraagje over de structuur van de hapjes. We waren begonnen m ...
Wij ook 2 dagen wortel geprobeerd en inderdaad ze "stikte" er steeds in
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ik laat er wat kookvocht bij zitten als ik het ga pureren en ik had begrepe ...
Als je borstvoeding geeft kan je ook moedermelk in de hapjes mengen. Dat doe ik om het natter te maken.
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ik had ook gelezen van boter en olie. Maar dan gaan ze toch juist weer snel ...
Bij die van ons is dat juist wel fijn. Hij poepte al niet zo vaak, maar met de hapjes kost het hem ook iets meer moeite.
4 jaar geleden
Reactie op DD90
Dat heb ik vanochtend inderdaad met de bloemkool gedaan. Toen ging het er w ...
Je kunt ook gewoon wat water erbij doen. Dat beïnvloed niet de smaak.
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op itsxclaudia
Ik had ook gelezen van boter en olie. Maar dan gaan ze toch juist weer snel ...
Je gaat poepen van vezels, niet van vet (boter en olie dus) 🤓
Tot 6m zou ik sowieso pure groenten en fruit geven. Je baby heeft dan geen vetten uit olie of margarine nodig.