421 Reacties
4 jaar geleden
Ik heb zojuist deze gekocht bij de supermarkt! Klaar voor de volgende stap voeding, bijna 6 maandjes oud! 👶🏼
4 jaar geleden
Reactie op Swiebertje
Je gaat poepen van vezels, niet van vet (boter en olie dus) 🤓
Tot 6m zou ...
Daar verschillen de meningen over dan 😊. Als ik zelf last heb van obstipatie helpt olie ook namelijk. Daarbij geeft het voedingscentrum ook aan dat je al bij de oefenhapjes vanaf 4 maanden olie of boter kunt doen. Ik denk dat een ieder vooral moet doen waar 'ie zich goed bij voelt. Zoveel mensen, zoveel meningen.
4 jaar geleden
Reactie op KayleighLehmann
Ik heb zojuist deze gekocht bij de supermarkt! Klaar voor de volgende stap ...
Mag ik vragen hoe jou voeding schema er uit ziet of uit gaat zien met een kleine van 6 maanden.
Wij zijn sinds 3 dagen pas begonnen met oefenhapjes en zitten nu sinds 2 dagen ook op 4 flessen ipv 5
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Daar verschillen de meningen over dan 😊. Als ik zelf last heb van obstipat ...
Dat je gaat poepen van vezels en niet van olie is niet mijn mening maar fysiologie.
Wanneer je olie of boter gaat geven is inderdaad een keuze.
4 jaar geleden
Ik weet niet of er baby’s zijn die niet goed hun hapjes eten. Mijne gaf bijna alles terug met haar tong naar buiten maar sinds ik een houten lepel gebruik ipv een plastic lepel gaat het wel goed.
4 jaar geleden
Reactie op rozekanarie
Ik weet niet of er baby’s zijn die niet goed hun hapjes eten. Mijne gaf bij ...
Wij geven nu sinds 1 week hapjes. Bij ons is juist het probleem dat ze der mond niet open doet 🤔
4 jaar geleden
Reactie op rozekanarie
Ik weet niet of er baby’s zijn die niet goed hun hapjes eten. Mijne gaf bij ...
Die van mij moet ook nog steeds wennen met happen en slikken. Hij snapt t nog niet zo goed. Waar heb je die houten lepel gekocht? Is t proberen waard.
Wij lopen inmiddels richting de 6 maanden dus gaan weer wat uitbreiden. Hij eet inmiddels
7 - fles 210
9/10 - fruit 120gr
11 - fles 210
15 - fles 210
17 - groente met aardappel/rijst/pasta 120gr
19 - fles 210
Groente en fruit is opgebouwd van 4 lepeltjes naar hele porties en hij lust bijna alles. Soms gaat iets er niet lekker in, dan laten we t en proberen t later weer. Food = fun zolang hij voldoende heeft aan de fles dus geen stress om eten hier 😅
Nu gaan we uitbreiden met granen en brood en vlees en vis toevoegen. Daarnaast gaat de melk vervangen worden door opvolgmelk. Zit alleen nog af te vragen wanneer we flessen moeten minderen.
4 jaar geleden
Hier gaan de oefenhapjes nog niet fantastisch, meestal krijgt ze 1 hapje binnen. Ze moet er nog niet veel van hebben, doet de mond niet open. Ik vind het ook nog best vroeg om met4 mnd te starten. Mijn dochter is zaterdag 21 weken. Ik geef niet dagelijks hapjes ivm werk maar als ik vrij ben oefen ik meestal wel.
Komt vanzelf wel. Melk is nu nog t belangrijkste dus heb geen haast!
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ik laat er wat kookvocht bij zitten als ik het ga pureren en ik had begrepe ...
Ja ik gebruik ook het kookvocht om het wat natter te maken. Met wortels best veel toegevoegd om het hapbaar te maken.
Zoete aardappel en knolraap waren hier favoriet!
4 jaar geleden
Hoe maak je pompoen klaar? Ik wilde die in een zakje kopen maar ze waren op.. is een verse pompoen makkelijk om
Klaar te maken?
4 jaar geleden
Hoe maak je pompoen klaar? Ik wilde die in een zakje kopen maar ze waren op ...
Het makkelijkste is om dan het bolle en het smalle deel apart te schillen. Dus in de breedte doormidden. Ik snij dan het topje van de bovenkant en zet m op de onderkant op de snijplank. Dan met een groot scherp mes de schil er af snijden. Na de eerste plak kan je goed zien hoe dik de schil is en hoeveel je ervanaf moet halen. Daarna in blokjes. Bij de bolle onderkant het zelfde kwa schillen. Maar die snijd ik daarna door midden en lepel eerst de zaadlijsten er uit. Dan ook in blokjes.
Haha zo heel verhaal over pompoen snijden😆. Hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb.
4 jaar geleden
Heeft er iemand tips om een groentehapje onderweg mee te kunnen nemen? Sinds kort krijgt ze rond 15 a 16 uur haar groentehapje en we zullen vast een keertje niet thuis zijn op dat tijdstip. Spullen voor de fles heb ik altijd mee, maar als je het groentehapje niet in de koelkast kan bewaren (bijv dagje winkelen of dierentuin), hoe neem je het dan mee? Nu haal ik het 's ochtends uit de vriezer en ontdooi het in de koelkast.
4 jaar geleden
Reactie op Meisjemama
Heeft er iemand tips om een groentehapje onderweg mee te kunnen nemen? Sind ...
Als je het dan ook bevroren meeneemt dan kan het over de dag heen ontdooien. En als ze echt grote porties eten kun je voor dat soort momenten ook een potje meenemen. Die hoeven niet gekoeld.
4 jaar geleden
Reactie op Meisjemama
Heeft er iemand tips om een groentehapje onderweg mee te kunnen nemen? Sind ...
Ik heb zelf een klein koeltasje ( gebruik heb vooral voor als ik gekolft heb om de melk hierin te bewaren) maar je zou die ook mee kunnen nemen en het groentehapje daarin bewaren met een koelelement.