421 Reacties

4 jaar geleden

Hier zijn we bezig met oefenhapjes! De kleine man heeft nu al 8 dagen banaan op en vanavond voor het eerst wortel. Ik probeer eigenlijk alles zelf te maken. Mijn moeder en zusje zeiden van: “Als je ze eerst aan een potje van de supermarkt laat wennen qua smaak en daarna het zelf wil gaan maken, ze dit laatste dan vaak niet meer willen hebben omdat ze het andere gewend zijn”. Nu weet dit niet, maar ik ben wel een “zelf-maker”. Ik heb wel potjes van bruine bonen met appel in de supermarkt gehaald, want dit eten wij echt niet haha. Plus, ik zal meer smaken uitproberen als zoete aardappel, avocado, tomaat, etc. Dit heb ik nog niet in de schappen zien staan 🤷🏼‍♀️ Wortel vond hij trouwens echt geweldig 😻 Bij banaan “griezelde” hij de eerste keer na hapje 6 ofzo. Nu ging meteen het hele bakje (1el) naar binnen haha 😂

4 jaar geleden

Reactie op Kimmutjuh89

Hier zijn we bezig met oefenhapjes! De kleine man heeft nu al 8 dagen bana ...
probeer s pompoen te maken de mijne vondt het heerlijk

4 jaar geleden

Mijn meisje is 21 weken maar ik merk dat ze er nog niet echt aan toe is. Ik geef af en toe een oefenhapje maar ze doet haar mondje niet goed open, ik moet het er echt in stoppen. Na 1 klein hapje is het vaak al genoeg. Ik heb bloemkool, zoete aardappel en pompoen gegeven. Herkenbaar voor jullie? Ik ben benieuwd wanneer het wel gaat komen.. Voor nu laat ik het maar zo, het heet niet voor niets oefenhapjes denk ik dan maar.

4 jaar geleden

Mijn meisje is 21 weken maar ik merk dat ze er nog niet echt aan toe is. Ik ...
Ja dat is de juiste instelling. Het zijn oefenhapjes! Ons meisje ging het ook pas na een week of 3, 4, doorhebben hoe ze moest happen en ineens lekker smakken op het eten. Blijf dezelfde smaken aanbieden. Ze moet eraan wennen

4 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Ja dat is de juiste instelling. Het zijn oefenhapjes! Ons meisje ging het o ...
Ja ik heb een aantal dagen zoete aardappel gegeven en nu ben ik overgegaan op pompoen. Doe jij t wel elke dag? Ik red dat vaak ook niet op de dagen dat ik werk dus ik doe het misschien 3/4 van de 7 dagen

4 jaar geleden

Ja ik heb een aantal dagen zoete aardappel gegeven en nu ben ik overgegaan ...
Wij redden het ook niet elke dag, dus ik geef ook wat mee naar de opvang.

4 jaar geleden

Hier hetzelfde verhaal, bij ons doet ze ook niet zelf der mondje open. Als wij haar mondje open doen en een lepeltje erin doen dan eet ze het wel op. Vaak ook niet meer als een paar kleine lepeltjes. Ben ook benieuwd wanneer ze zelf der mondje open gaat doen. Wij hebben nu wortel, banaan en sperziebonen geprobeerd

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

Vandaag een hapje avocado geprobeerd maar dat vond meneer dus echt niet lek ...
Mijn dochtertje eet avocado graag met een appeltje

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Mijn dochtertje eet avocado graag met een appeltje
Mijn oudste vond het ook altijd erg lekker ... en heb ik ook allerlei combinaties mee gemaakt. Maar vind het fijn als ze eerst de smaak een beetje kennen. Maar misschien toch maar wat sneller combineren

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Prissje

Mijn oudste vond het ook altijd erg lekker ... en heb ik ook allerlei combi ...
Het is een optie als ze het echt niet lust. Lekker verdoezelen zodat ze alsnog de voordelen en vitaminen van avocados binnen heeft 😁. Maar misschien moet ze inderdaad nog even wennen, avocado smaakt wel flets tegenover andere fruitsoorten

4 jaar geleden

Heeft iemand al eens een erwten hapje gemaakt ? Hebben jullie hiervoor diepvries erwtjes gebruikt of kan het ook erwtjes uit een potje voor gebruiken ?

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Heeft iemand al eens een erwten hapje gemaakt ? Hebben jullie hiervoor diep ...
Erwtjes uit de vriezer.. even koken en pureren gaat perfect

4 jaar geleden

Erwtjes uit de vriezer.. even koken en pureren gaat perfect
Ok. Thnx. En heb een zakje snack worteltjes liggen. Kan ik die ook gewoon gebruiken ?

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Ok. Thnx. En heb een zakje snack worteltjes liggen. Kan ik die ook gewoon g ...
Jahoor als je ze goed zacht kook kan het prima. Ik gebruik trouwens gewoon wortels en erwtjes uit de vriezer en pureer ze samen ze vind t heerlijk net zoals wij gewoon dowerwtjes met worteltjes eten😃

4 jaar geleden

Jahoor als je ze goed zacht kook kan het prima. Ik gebruik trouwens gewoon ...
Das ook een goede tip. Eerst dit maar eens proberen

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Heeft iemand al eens een erwten hapje gemaakt ? Hebben jullie hiervoor diep ...
Mega grote hit hier!! Gewoon uit de diepvries even stomen en pureren.

4 jaar geleden

Hier ook herkenbaar. Ze is nu 23 weken en sinds ongeveer een kleine week doet ze goed haar mondje open. Vooral appel, peer, pompoen en zoete aardappel vindt ze heel erg lekker. Dan doet ze vanzelf haar mondje open na iedere hap en zegt 'hmmm' tijdens iedere hap. 😂 De overgang naar mondje open doen en goed happen was best wel plotseling; de ene dag ging het nog niet heel goed en de volgende opeens al heel veel beter. Dag daarna had ze opeens goed de smaak te pakken en hapte ze heel goed. Komt vanzelf wel allemaal. 😊 Gewoon lekker doorgaan met oefenen en al is het maar 1 hapje per keer dan heeft ze toch die smaak weer even geproefd.

VRIEND

4 jaar geleden

Ah ja zou kunnen. Met rijstebloem wordt het wel weer iets zoeter.. of gewo ...
Courgette geprobeerd met rijstebloem en ging erin als zoete koek!

4 jaar geleden

Reactie op Rosa500

Courgette geprobeerd met rijstebloem en ging erin als zoete koek!
Top! Hier ook echt favoriet als hapje

4 jaar geleden

Hoe bouwen jullie de flessen ‘af’? CB raadde mij aan onze dochter meer met ons mee te laten eten. Dus pap Sochtends, fruitje tussendoor, smiddags broodje, savonds warmte maaltijd. Melk nog steeds hoofdvoeding, maar als we op tijdstip van de fles eerst iets anders geven dan gaat ze uiteindelijk steeds minder melk willen. Nu zijn we hiermee begonnen, maar onze dame drinkt gerust na het bordje pap of een volledig broodje, een volle fles a 180cc op. Het lijkt niet dat ze al vol zit en dan een halve fles laat staan. Wat ik had verwacht. Op deze manier krijgt ze dubbel zoveel eten binnen..dat moet toch niet de bedoeling zijn? Het is al een grootte dame (bijna 6 maanden, 72 cm en 8800 gram) Hoe doen jullie dit? Hoe kan je vaste voeding geven als je ook melk moet blijven geven zonder te overvoeden..snap er niks van