421 Reacties

4 jaar geleden

Hebben hier meer ouders last van kids die het brood echt niet lekker vinden? Ik heb al van alles geprobeerd. Maar de foto hieronder laat zien hoe hij telkens reageerd 🙈 Heb zelf het idee dat het is omdat hij nog geen stukjes gewend is

4 jaar geleden

Reactie op Kindjes2020

Hoe bouwen jullie de flessen ‘af’? CB raadde mij aan onze dochter meer met ...
Wij stoppen gewoon 🙈 dus halen er gewoon hopsa een fles af 😂

4 jaar geleden

Hebben hier meer ouders last van kids die het brood echt niet lekker vinden ...
Whahaha zo reageerde die van mij gisteren en vandaag op erwtjes 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Kimmutjuh89

Whahaha zo reageerde die van mij gisteren en vandaag op erwtjes 🤣
Hahaha ze kunnen gezichten trekken he die kleintjes 🤣 groente en fruit gaan er altijd goed in gelukkig

4 jaar geleden

Zacht fruit zoals vijgen en aardbeien laat ik hem gewoon zo eten. Een vijg snij ik in kwarten en dan sabbelt hij het vruchtvlees er zo uit. Aardbei heeft hij ook gewoon op. Wel goed vasthouden, onze zoon vindt het heerlijk!

4 jaar geleden

De onze vond het ook niet lekker geef nu crackers en die vind ze heerlijk

4 jaar geleden

Reactie op Kroon27

Mega grote hit hier!! Gewoon uit de diepvries even stomen en pureren.
Uit een potje wordt afgeraden ivm zout etc. Ik had 1 pak diepvries erwten, even koken en pureren en dan lekker smullen

4 jaar geleden

Reactie op -babygirl-

Dankje voor de tip dat ga ik ook eens proberen

4 jaar geleden

Reactie op -babygirl-

Doe je ook margarine op brood? Dat werkt hier heel goed

4 jaar geleden

Vandaag liga gegeven. Lekker dat ze het vond ! Ik vond het wel spannend, omdat het makkelijk af te bijten is. Ook zonder tandjes 😅

VRIEND

4 jaar geleden

Hoe geven jullie aubergine? En tomaat?

4 jaar geleden

Iemand al eens kiwi geprobeerd ?

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Tomaat doe ik cherrytomaat en die snij ik door de helft. Goed vasthouden en dan sabbelt hij het op. Aubergine nog niet gegeven.

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Aubergine nog niet gedaan. Bij tomaat maak ik gewoon tomatensausje, lekker door de pasta met wat gehakt

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Iemand al eens kiwi geprobeerd ?
Jahoor kiwi met banaan heerlijk vond t ze t hier

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij stoppen gewoon 🙈 dus halen er gewoon hopsa een fles af 😂
Hetzelde hier, mijn zoontje (6 mnd, 8 kilo) eet alles op wat je hem voorschotelt. Ik maak een deel van de flesjes nu maar een schepje kleiner... maar eigenlijk geen idee of dat de juiste tactiek is... hij wil altijd meer 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

De onze vind aubergine, appel, zoete aardappel heerlijke combo... voor tomaat, tomaat, venkel en pasta.

4 jaar geleden

Wij mengen het met melk

4 jaar geleden

En ineens hebben ze het door.. Onze dochter, morgen 23 weken.. we waren al even bezig met oefenhapjes, maar vaak ging alles er weer uit (op de wortel na) .. afgelopen week op de kdv heeft ze in de ochtend een fruithapje mee gegeten .. en sinds gisteren is ze ineens ontzettend goed aan het happen, 'kauwen' en slikken.. vandaag zelfs (op 1,5 hapje na) 200gr pompoen naar binnen gewerkt! 🤗 Vind het alleen best moeilijk om, naast de 4-5 flessen die ze nog krijgt, ook nog 2 'vaste' momenten per dag te vinden voor de hapjes.. werk zelf 4,5e dag (op moment vanuit huis) en mijn vriend wisselend ochtend, middag, avond.. ze gaat 1 tot 2 keer een halve dag naar de opvang, bij uitzondering wel eens een hele dag. Maar ondanks dat: zo trots op de dame! Ze kijkt er ook zo trots bij 😁

4 jaar geleden

En ineens hebben ze het door.. Onze dochter, morgen 23 weken.. we waren al ...
Oh wat goed zeg! Inderdaad, ik vind het ook lastig plannen. Omdat het bij ons nog oefenhapjes zijn, doe ik het vaak na de fles. ‘S morgens hebben we een ritueeltje dat we allemaal wakker worden, de kleine krijgt bv en papa maakt voor ons fruitssmoothies :) zit alleen fruit en haverveld in dus ik geef kleine lepeltjes aan hem. Hij zit ons namelijk zo aan te kijken :) Of ik geef een hapje als hij wakker is en het duurt nog even voor hij de fles krijgt. Maar als het volwaardige voeding zou zijn, dan heeft ie die fles daarna natuurlijk niet meer nodig. Nogmaals, het is bij ons echt nog oefenen Je kan bij Voedingscentrum schema’s vinden :) heel handig!