421 Reacties

4 jaar geleden

Onze kleine man is nu 5 maanden oud en we geven hem oefenhapjes groente en fruit. Maar hoe doe je dat als je straks ook aardappels/pasta/rijst en vlees/vis gaat geven? Mix je dan alles door elkaar heen? Of geef je eerst een hapje groente, dan een hapje aardappel, dan een hapje vlees? En hoe bereid je het vlees? Ik heb een babycook maar die is om te stomen dus ik neem aan dat je daar geen vlees/vis in doet? Bak je het in de pan? En gepureert vlees dat klinkt ook niet echt aantrekkelijk 🙈 Ik heb nog veel te leren 😂

4 jaar geleden

Reactie op Esther_Noah

Onze kleine man is nu 5 maanden oud en we geven hem oefenhapjes groente en ...
Ik heb dat ook met mijn meid van 5.1 maand. Lijkt me niet echt bepaald lekker als je alles door de blender doet. Ik ga nu al over mn nek. 🤣

4 jaar geleden

Hoe geven jullie pompoen? Zelf nooit gegeten xD moet je dat eerst ook koken/stomen?

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Hoe geven jullie pompoen? Zelf nooit gegeten xD moet je dat eerst ook koken ...
Even koken en prakken of pureren. Kan t gewoon enkel geven maar ook met rijst bijv. Dit doe ik soms ook gewoon koken en dan wat kookvocht erbij laten en pureren daarna mengen met de pompoen.

4 jaar geleden

Even koken en prakken of pureren. Kan t gewoon enkel geven maar ook met ri ...
Hoelang kook je de rijst en pompoen dan? En welke rijst gewoon snelkookrijst?

4 jaar geleden

Reactie op Esther_Noah

Bij onze oudste heb ik de aardappel bijna altijd gemengd met de groente. Ook omdat ik zelf een hap droge aardappel niet lekker vind. Vlees/vis zijn wij gaan aanbieden op het moment dat onze oudste wat meer in stukjes kon eten. Ik rulde dan gehakt in de pan of bakte een stuk kipfilet in plakjes. Deze sneed ik dan in hele kleine stukjes en deed dit door het eten. In het begin deed ik het vlees er doorheen zodat ze het makkelijk weg kreeg. Zodra ze echt stukken kon eten en soort van kauwen kreeg ze het vlees apart.

4 jaar geleden

Reactie op Esther_Noah

Vis kan je prima stomen. Vlees bak ik gewoon. Daarna doe ik t in de food processor. Die maakt er geen puree van maar hakt het fijn. Daarmee kan ik ook de structuur redelijk goed bepalen.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Hoe geven jullie pompoen? Zelf nooit gegeten xD moet je dat eerst ook koken ...
Ja eerst stomen of koken. Wat een klus om die uit elkaar te halen trouwens 😫

4 jaar geleden

Reactie op TrotseMamaaa

Hoelang kook je de rijst en pompoen dan? En welke rijst gewoon snelkookrijs ...
Ik doe altijd dïepvriesblokjes pompoen. Beetje water erop en zacht koken. Rijst heb ik inderdaad snelkookrijst en dan zoals je t normaal kookt doen. Rijst gaat plakken als je pureert dus vandaar dat je er wat kookvocht bij moet laten

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Ja eerst stomen of koken. Wat een klus om die uit elkaar te halen trouwens ...
Lang leve diepvriesblokjes haha

VRIEND

4 jaar geleden

Lang leve diepvriesblokjes haha
Ja ga ik volgende keer ook halen. Of zo voorgesneden pompoen 😂

4 jaar geleden

Vandaag mango geprobeerd, het wat geen succes ze keek heel de tijd heel zuur 🤭

4 jaar geleden

Ons zoontje eet zijn fruit onwijs makkelijk, hij vind het heerlijk. Maar groente... dat is opeens een tegenvaller. Hij neemt 4 a 5 hapjes en is er klaar mee.. vraag me af of als ik groente in de ochtend geef en fruit in de middag hoe hij dan eet. Voorheen at hij groente heel makkelijk, misschien sprongetje.. Iemand ervaring met dat groente opeens moeilijker is?

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Vandaag mango geprobeerd, het wat geen succes ze keek heel de tijd heel zuu ...
Ik doe mango samen met appel of peer.. enkel mango gaat hier ook biet lekker maar als combi wel

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Ons zoontje eet zijn fruit onwijs makkelijk, hij vind het heerlijk. Maar gr ...
Geen ervaring maar mocht omdraaien niet helpen kan je ook groente/fruit mixen proberen. Bijvoorbeeld witlof met appel is hier een enorme hit. En zo zijn er meer recepten te vinden waarbij fruit en groente gecombineerd worden.

4 jaar geleden

Ik doe mango samen met appel of peer.. enkel mango gaat hier ook biet lekke ...
Ja ik ga zometeen mango met banaan proberen, hopelijk gaat het dan beter 😀

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Vandaag mango geprobeerd, het wat geen succes ze keek heel de tijd heel zuu ...
Wat grappig dat verschil! Met mango klimt die van mij bijna het bakje in!

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Geen ervaring maar mocht omdraaien niet helpen kan je ook groente/fruit mix ...
Ja! Zo is hier bruine bonen met appel echt favoriet!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Ons zoontje eet zijn fruit onwijs makkelijk, hij vind het heerlijk. Maar gr ...
Ja mixen kan wel helpen. Met inderdaad fruit of (zoete) aardappel of baby rijst als je dat gebruikt. En gewoon blijven proberen

4 jaar geleden

Even een vraag voor de borstvoedingsmoeders hier. Mijn dochtertje ( 5 maanden) krijgt sinds 2 weken groente/fruit oefenhapjes. Maar nu heeft ze sinds vorige week woensdag geen poepluier gehad. Hiervoor nooit zolang gehad. Volgens cb is het normaal dat met bv het langer weg kan blijven. Maar een antwoord op de vraag hoe of wat heb ik niet gekregen. Ik heb gister en vandaag een pruimhapje gegeven. Hopelijk helpt dit. Iemand nog idee wat ik kan doen en hoelang ze zonder poepluier mag ?