421 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Even een vraag voor de borstvoedingsmoeders hier. Mijn dochtertje ( 5 maand ...
Ik heb ergens gelezen tot 10 dagen, maar zou goed in de gaten houden dat ze zichzelf blijft en geen koorts oid krijgt, als je t niet vertrouwd kun je altijd de huisarts bellen...

4 jaar geleden

Yeah, net een 💩 luier. En wat voor 1 haha. Denk dat de pruimen geholpen hebben. Dat wordt een blijvertje 🤭

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Even een vraag voor de borstvoedingsmoeders hier. Mijn dochtertje ( 5 maand ...
Ja bij ons bleef de poepluier ook lang uit na het starten van de hapjes. Had de dokter gebeld en die zei inderdaad een pruimen hapje en ook genoeg water bij de hapjes aanbieden. Dat deed ik te weinig omdat ik bang was dat ze te vol zou raken van water ten koste van de BV. Maar met vast voedsel is het toch belangrijk om genoeg water aan te bieden

4 jaar geleden

Mijn zoontje is 6 maanden en we zijn net een maand begonnen met lege hapjes, omdat mij zoontje prematuur is (5 weken te vroeg geboren). Oefenhapjes gaan steeds beter, mondje gaat goed open en hij is echt aan het genieten. Ik merk al zeker een lange tijd dat de flesje overdag steeds moeilijker worden. In het begin drinkt hij volop en na 80 ml duwt hij de fles weg, gaat op de speen knauwen. Uiteindelijk lukt het ons om hem 130 ml te laten drinken. En ‘s avonds drinkt hij wel meer. We volgen geen schema, we volgen mijn zoontje ‘S morgens borstvoeding Na ongeveer 3,5 uur een flesje Dan weer na ongeveer 3,5 uur een flesje Borstvoeding voordat hij naar bed gaat En hier kan je de klok op zetten: 21:00-22:00 flesje (drinkt 170-200 ml) en om 2:00-3:00 een flesje Best veel voedingsmomenten. Nu vraag ik me af of ik al een flesje kan vervangen met een hapje. Is het een teken dat hij op z’n speentje knauwt? En hoeveel melk moeten ze nog elke dag binnenkrijgen? Verder is hij altijd vrolijk en tevreden. Gaat volgens mij wel door een sprongetje, want de slaapjes worden korter en z’n bedtijd vindt hij lastiger. Wat zouden jullie doen met de hapjes en/of moeite met flesjes drinken?

4 jaar geleden

*lege hapjes = oefenhapjes

4 jaar geleden

Heeft iemand hier al bonen uitgeprobeerd?

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Heeft iemand hier al bonen uitgeprobeerd?
Ja bruine bonen met appel van de kruidvat. Is hier 1 van de favorieten!

4 jaar geleden

Onze zoon wordt volgende dinsdag 6 maanden, en dan gaan we stilaan starten met vaste voeding. Dit weekend gaan we al eens wortel geven om te zien wat het geeft. Dan is mijn lief er bij! In de week werkt hij laat. Ik heb op maandag wel een afspraak gemaakt bij de vroedvrouw om toch eens heel dat vaste voedingverhaal deftig te overlopen zodat we goed kunnen starten. Ik heb niet echt een concrete houvast momenteel waardoor ik me wat verloren voel en niet echt hoe ik exact moet beginnen. Maar kijk er wel naar uit om ermee te beginnen!

4 jaar geleden

Mag een baby van 6 maanden al vis? Google is verdeeld

4 jaar geleden

Ik kijk altijd in de winkel wat er in de potjes zit.. dat koop ik dan los haha

VRIEND

4 jaar geleden

Ja zolang het maar gaar is. Vette vis zoals zalm is goed voor ze

4 jaar geleden

Reactie op Rosa500

Ja zolang het maar gaar is. Vette vis zoals zalm is goed voor ze
Wou zalm halen, maar ze hadden alleen nog maar met peper gekruide dus helaas, ze moet een weekje wachten😂

4 jaar geleden

Onze kleine man alweer 23 weken oud; wat vliegt de tijd! 😱 Ondertussen al allerlei hapjes geprobeerd: banaan, peer, meloen, wortel, doperwtjes, bloemkool en nu aan de bruine bonen met appel. Normaal maak ik alles zelf, maar de bruine bonen heb ik uit een potje. Want wij lusten zelf geen bruine bonen 🙈 Hij vindt het echt heeeeerlijk; maar als zijn moeder die later de spuitluiers mag verschonen, denk ik echt: HELP! 😆💩

4 jaar geleden

Geen idee, ik geef t gewoon. Cb gaf aan dat baby mee mag eten met wat de pot schaft. Nou is dat ivm kruidig eten en pittig eten en zoutgebruik niet handig in ons huishouden dus dat doen we niet, maak alles apart voor die kleine. Maar ik maak dus wel vis ook :-)

4 jaar geleden

Reactie op Kimmutjuh89

Onze kleine man alweer 23 weken oud; wat vliegt de tijd! 😱 Ondertussen al ...
Haha, wij hadden vd week precies hetzelfde! Hij vindt het heerlijk, wij iets minder 🤣

4 jaar geleden

Wanneer geven jullie pasta en aardappelen door de voeding heen? Gewoon met 6 maanden al? En hoeveel gram ongeveer?

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Wanneer geven jullie pasta en aardappelen door de voeding heen? Gewoon met ...
Wij deden dat al vanaf 5 mnd, cb raadde aan vanaf 6☺️ ik houd ongeveer aan 1 deel vlees/vis 2 delen granen/bonen/aardappel/pasta en 4 delen groente

4 jaar geleden

Mag je kiwi en aarbei geven aan je kleintje vanaf 6 maanden?

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij deden dat al vanaf 5 mnd, cb raadde aan vanaf 6☺️ ik houd ongeveer aan ...
Okee! En maak je dat elke keer vers of vries je ook wel wat in?

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Mag je kiwi en aarbei geven aan je kleintje vanaf 6 maanden?
Kiwi in ieder geval nog niet, is heel allergeen (vooral de pitjes), volgens mij raden ze aan pas vanaf een jaar, maar zonder pitjes kan denk ik wel iets eerder. Aardbei kan ook snel allergische reactie geven en kan je beter eerst even goed afspoelen met warm water, dit verkleint de kans al flink.