421 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij deden dat al vanaf 5 mnd, cb raadde aan vanaf 6☺️ ik houd ongeveer aan ...
Doe je dan speciale baby pasta of gewoon normale pasta? En doe je dan de pasta en vlees/vis heel fijn snijden of in een staafmixer?

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Okee! En maak je dat elke keer vers of vries je ook wel wat in?
Ik vies t gewoon in. Maak hapjes van 200 gram met alles erin. Als ik pasta of rijdt toevoeg zorg ik dat de saus bovenop gaat zodat t vocht met ontdooien en opwarmen naar beneden zakt en de pasta zacht blijft.

4 jaar geleden

Reactie op itsxclaudia

Doe je dan speciale baby pasta of gewoon normale pasta? En doe je dan de pa ...
Ik heb een keukenmachine die ik gebruik. Eerst bak ik t vlees/vis en gooi t dan in de machine en haksel het tot t de gewenste structuur heeft. Kies steeds een iets grovere structuur. Voor pasta gebruikte ik de inimini pasta van de ah voor baby’s maar net ook gewone macaroni gekookt en eben in de keukenmachine gedaan tot t kleiner was. Geen idee of dat laatste goed gaat, gaan we vanavond merken 😂

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Mag je kiwi en aarbei geven aan je kleintje vanaf 6 maanden?
Zit ook in de potjes van olvarit dus ik heb het al wel gegeven. Goude kiwi met een beetje banaan fijn geprakt . Ging er prima in!

VRIEND

4 jaar geleden

Wou zalm halen, maar ze hadden alleen nog maar met peper gekruide dus helaa ...
Zul je altijd net zien! Vergeet ook niet om in de vriezer te kijken, zeker voor witte vis, is dat handig

4 jaar geleden

Reactie op Rosa500

Zul je altijd net zien! Vergeet ook niet om in de vriezer te kijken, zeker ...
Ik was bij de visboer😜

4 jaar geleden

Nou Rosan houdt net zoals haar moeder niet van tomaat. Net haar met de pot mee laten eten: hapje van 3/6e tomaat, 2/6e Penne en 1/6e Gehakt, kind heeft alles uit zitten kokhalzen en het lag duidelijk aan de smaak😂

4 jaar geleden

Bieden jullie meerdere keren per dag iets aan, of dagelijks op 1 vast moment? Wij zijn gestart met wortel, en na drie minihapjes moest onze zoon er echt niks meer van weten. Nu vraag ik me af of we straks nog eens een beetje aanbieden, of best wachten tot morgen?

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Bieden jullie meerdere keren per dag iets aan, of dagelijks op 1 vast momen ...
Wij deden 1 vast moment toen we begonnen met hapjes. Maar ze wilde er ook weinig van weten. Het consultatiebureau adviseerde ons om vaker op de dag aan te bieden. Dat heeft wel geholpen denk ik, of gewoon omdat ze ouder werd, maar ze eet nu heel graag hapjes!

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik deed smorgens en smiddags een paar hapjes.. tot ik merkte dat een smaak goed ging deed ik smorgens een nieuwe smaak en smiddags de smaak die ze al kende.. zo alles geïntroduceerd. Nu wet ze smorgens fruit en tegen 17.00 uur groente.

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik deed dan wachten tot morgen. Een nieuwe smaak wilde mijn dochter de eerste dag standaard niets van weten. De tweede dag ging het vaak al beter en de derde dag begon ze het echt lekker te vinden. Gewoon rustig blijven aanbieden!

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ik wou net hetzelfde vragen. Vandaag groene boontjes geprobeerd en na een paar hapjes had ze er al genoeg van. Wel een fles van 180 aangeboden en opgedronken.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Mag je kiwi en aarbei geven aan je kleintje vanaf 6 maanden?
Ik heb op 4 maanden aarbei gegeven. Wel 5 minuutjes laten stomen. Ging goed binnen.

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Ik heb op 4 maanden aarbei gegeven. Wel 5 minuutjes laten stomen. Ging goed ...
Aardbei*

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie tips! We gaan gewoon morgen nog eens proberen. Tot dinsdag waren we van plan om wortel te geven zodat hij kan wennen. ^^

4 jaar geleden

Die van mij vindt de lepel nu interessanter dan de hapjes haha. Hij mag altijd daarna zelf even de lepel vasthouden.

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Ik heb op 4 maanden aarbei gegeven. Wel 5 minuutjes laten stomen. Ging goed ...
Aardbei gaat inderdaad erg goed!

4 jaar geleden

Net even heel hard gelachen met een berichtje van de crèche. Onze zoon heeft daar vandaag voor het eerst groentepap gegeten. We gingen er vanuit dat hij sowieso nog een fles ging krijgen omdat hij niet aan 150 gram zou komen, maar hij heeft bijna 180 gram gegeten blijkbaar. Wat?! 😂

4 jaar geleden

Stomen jullie 't fruit voordat jullie 't geven?

4 jaar geleden

Reactie op Prilgeluk

Stomen jullie 't fruit voordat jullie 't geven?
Nee wij niet