421 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Stomen jullie 't fruit voordat jullie 't geven?
Ligt er aan welk soort fruit. Appel bijvoorbeeld wel.
4 jaar geleden
Reactie op Leonore1985
Ligt er aan welk soort fruit. Appel bijvoorbeeld wel.
Ik stop wat appel met misschien een mini-scheutje water of appelsap in de blender. Werkt ook goed 😄👍🏻
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Waarom appel bijvoorbeeld wel? Heb vandaag weer fruithapjes gemaakt, mengel ...
Ik kook de appel ook altijd.. dan wordt het zachter dus makkelijker te eten.. mijn dochter slikt alles gelijk door dus voor mn eigen rust wat fijner haha
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Wij doen alles nog door de staafmixer dus is altijd vloeibaar eigenlijk
Deed ik eerst ook maar sinds 2 weken begonnen met prakken om meer vast voedsel te introduceren... vind t soms best eng haha
4 jaar geleden
Reactie op Prilgeluk
Waarom appel bijvoorbeeld wel? Heb vandaag weer fruithapjes gemaakt, mengel ...
Ik krijg een appel niet zo lekker door de staafmixer heen. Als ik het even met een laagje water laat koken gaat dat makkelijker vind ik.
4 jaar geleden
Mango is hier heel favoriet. Ze trekt t steeds uit mn handen 😅
Die ogen! 🤩
4 jaar geleden
Fruit en groente vindt ze heerlijk. Daarna aardappel en rijst bij de groente gedaan, ging er ook goed in. Maar nu zijn we begonnen met zalm, kabeljauw en kip er bij door en daar wil ze nog niks van weten. Heel andere smaken natuurlijk. Zal wel even weer wennen en doorzetten zijn denk ik.
Herkenbaar?
4 jaar geleden
Reactie op Babyjdv
Haha tja zo kun je 't ook bekijken.
Mocht je iets beters weten dan pureren ...
Mijn zoon is pas net aan groente en fruit begonnen, maar wel fan ervan. Ik prak alles omdat ik echt niet overweg kan met de staafmixer.
Ik wacht nog even met vis en vlees. Hij krijgt de belangrijkste voedingsstoffen toch via de melk, dacht ik.
4 jaar geleden
Heeft er iemand tips voor het bereiden van diepvries meloen en mango? Ik dacht, dat prak ik wel even als het ontdooid is maar dat lukt met de meloen in ieder geval niet. En aangezien het nog oefenhapjes zijn, haal ik maar 1 blokje per keer eruit en de staafmixer komt er daarom niet bij. Nu haal ik meloen de volgende keer wel vers en dan met de staafmixer, dan is het een grotere hoeveelheid, maar diepvries mango, heeft iemand daar tips voor? Wij eten dat nooit dus uit de diepvries is dan wel ideaal, maar zit dus te dubben hoe ik het dan eenmaal ontdooid kan pureren of in ieder geval kleiner kan maken.
VRIEND
4 jaar geleden
Reactie op Meisjemama
Heeft er iemand tips voor het bereiden van diepvries meloen en mango? Ik da ...
Ik haal de mango vers, schil en pureer het en vries het dan pas in. Is een keer moeite doen en vervolgens lekker ‘vers’ voorraadje. Wellicht ook een optie? Zelf geen ervaring met hetgeen jij benoemt.
4 jaar geleden
Reactie op Meisjemama
Wij doen mango ook schillen en snijden en dan in de staafmixer. Bijvoorbeeld 2 mango tegelijk en dan verdelen in bakjes. Dan kan je het laten ontdooien en is het gelijk goed 😁 zo doen wij het met alle fruit behalve banaan. Dus met appel, peer, meloen, mango
4 jaar geleden
Reactie op Meisjemama
Wat ik doe is een grotere hoeveelheid diepvriesmango ontdooien en pureren en daarna weer terug invriezen in kleinere porties. Bijvoorbeeld in een ijsblokjesvorm voor echt kleine porties.