421 Reacties

VRIEND

4 jaar geleden

Hoe gaan jullie van gepureerd eten naar iets grover?

4 jaar geleden

Ik heb zo’n hakapparaat. Perfect voor diepvriesfruit. Voor een grover resultaat kan je de pulse stand gebruiken. Meestal maak ik nu voor minimaal 2 porties. Als je er maar voor 1 portie in doet krijg je niet zo’n mooie gladde puree.

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Hoe gaan jullie van gepureerd eten naar iets grover?
Prak het of ik doe het in de food processor die ik dan pulseer tot het gewenste grove hapje

4 jaar geleden

Reactie op Meisjemama

Heeft er iemand tips voor het bereiden van diepvries meloen en mango? Ik da ...
Ik doe ook diepvries mango, die wordt wel zacht! (van de AH tenminste). Ik doe een blokje in een plastic (herbruikbaar) zakje en leg dat in lauw water (dan wordt de mango niet heet, maar wel aangenamere temperatuur). Duurt wel wat langer voor het ontdooid is

4 jaar geleden

Hier vandaag een stuk galia meloen 🍈 gegeven. Ik houd zelf het stukje vast en laat hem erop sabbelen/knauwen. En hij vond het lekker! Hapjes met een lepel gaan nu opeens moeizaam. Hij duwt de lepel weg of houd z’n mondje dicht. Mais Fingers gaan wel goed.

4 jaar geleden

Zou ik hier gewoon van kunnen invriezen ? Moet anders binnen 24 uur op. en ze eet echt nog niet zoveel hiervan. Iemand enig idee ?

VRIEND

4 jaar geleden

Heeft iemand ervaring van geven van noten (ivm voorkomen allergie) hoe doen jullie dat? Ik geef overigens al pindakaas.

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Zou ik hier gewoon van kunnen invriezen ? Moet anders binnen 24 uur op. en ...
Als je steeds een beetje eruit haalt met een schone lepel en in een kommetje verwarmd, kan je het potje afgesloten in de koelkast best 2 a 3 dagen bewaren hoor.

4 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Als je steeds een beetje eruit haalt met een schone lepel en in een kommetj ...
Top. Dank je wel. Doe idd elke keer klein beetjs eruit.

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

Hier vandaag een stuk galia meloen 🍈 gegeven. Ik houd zelf het stukje vast ...
Ja bij mij gaan hapjes met een lepel ook moeilijk. Alleen stukjes groente en fruit wil hij hebben. Hij gebruikt het meer om op te slabbelen en te knagen dan het ook echt op te eten

4 jaar geleden

Reactie op Lisamp

Ja bij mij gaan hapjes met een lepel ook moeilijk. Alleen stukjes groente e ...
En wat geef je? Want ik vind het nog eng om grote stukken te geven en dat zich dan verslikt. Heeft die van jou ook tandjes? Want bij die van ons komen nu door en ik denk dat hij dan liever kauwt dan een lepel wil.

4 jaar geleden

Reactie op ysdnil88

En wat geef je? Want ik vind het nog eng om grote stukken te geven en dat z ...
Ik heb nog geen tandje gespot maar, het is ook erg moeilijk om te kijken want zijn tong steekt hij meteen uit zodra je maar met een vinger in de buurt van zijn mond komt haha. Ik geef hem mango want daar kun je goed op sabbelen zonder dat er een stukje af komt. Lekkere koude komkommer gaat ook heel goed, ik maak het dik genoeg dat het niet zo zijn keel in kan schieten of afbreekt. Stukje zoete aardappel. Eigenlijk van alles wel als je hem maar rechtop houd en zelf met het eten bezig laat, gaat het best goed en als het net wat te ver komt, spuugt hij het uit. Ontspan en laat het gebeuren. Kokhalzen ziet er eng uit maar het komt goed.

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Zou ik hier gewoon van kunnen invriezen ? Moet anders binnen 24 uur op. en ...
Ik deed het restant in een siliconen ijsblokjeshouder in de vriezer.. haalde ik elke dag 2 blokjes uit de vriezer. Je kunt het dus prima invriezen

3 jaar geleden

Heeft er iemand al andijvie gegeven ? En welke rijst pakken jullie ? Ik merk dat ik een beetje vastloop qua ideeen .

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Heeft er iemand al andijvie gegeven ? En welke rijst pakken jullie ? Ik mer ...
Ja gestoofd! Met zoete aardappel.. Gewone Rijst krijg ik er hier niet in dus dat kan ik niet vertellen.. wel heb ik soms bloemkoolrijst dat vind ze wel lekker

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Ik rauw met wat aardappel ernaast. Ging er goed in. Qua rijst pak ik wat ik eet. Ze heeft al zilvervlies gehad, zaden en noten, rijst uit de sushi die ik ontleed heb voor haar, rijst met een beetje nasikruiden, basmati. Ze vindt het allemaal lekker en heel leuk om zelf te eten. Lekker pielen met die kleine korreltjes

3 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Ja, hij heeft wat stamppot rauwe andijvie van ons gehad. Een van de weinige dingen die hij gelijk weer uitspuugde!