421 Reacties

4 jaar geleden

Doordat Rosan veel spuugt beginnen we trouwens eerst gewoon een maand met a ...
Courgette

4 jaar geleden

Reactie op Danis1998

Wij zijn vandaag begonnen ze is nu 16 weken Het is zkr geen vervanging van ...
Vanaf 6 maanden zeggen ze dat de vaste voeding pas een flesvervanger is.

4 jaar geleden

Ik heb hier een beaba babycook boek aangekocht hierin staan alle groenten fruit vlees vis kruiden per leeftijd op. Wil je dat ik hiervan eens een foto neem?

4 jaar geleden

Reactie op jilleke

Ik heb hier een beaba babycook boek aangekocht hierin staan alle groenten f ...
Ohh dat zou super zijn!

4 jaar geleden

Op smikkels.nl vind je ook ideeën qua groente en fruit hapjes.

4 jaar geleden

Geven jullie naast oefenhapjes ook rijstebloem vanaf 4 maanden? Het cb heeft mij hier niks over verteld, maar ik lees op dit forum dat sommige het al wel geven.

4 jaar geleden

Geven jullie naast oefenhapjes ook rijstebloem vanaf 4 maanden? Het cb heef ...
In principe niet. Maar onze oudste had vanwege reflux rijstebloem om de melk mee in te dikken in plaats van johannesbroodpitmeel.

4 jaar geleden

Rijstepap was hier een groot succes zoals jullie kunnen zien 😂😂

4 jaar geleden

Gisteren snapte ze er niks van en belandde de pompoen overal behalve op haar hoofd

4 jaar geleden

En nu wil ze niet stoppen met eten, al 2 ijsblokjes op (ongeveer 1,5 in de mond) en vraagt nog om meer

4 jaar geleden

Zijn er ook ouders die met 6 maanden geïnteresseerd zijn in de Rapley metho ...
Ja, ik ben me aan het inlezen! Zoutloos, suikerloos en zonder toegevoegde stoffen lijkt me heel gezond voor zo’n teer babytje! Dan kan hij wennen aan pure smaken en hopelijk daardoor een gezonder eetpatroon ontwikkelen!

4 jaar geleden

Goed topic! Ik ben ook begonnen met oefenhapjes. Theelepel per keer echt alleen om aan de smaak te wennen maar de kleine lijkt alles vies te vinden. Zelfs tot kokhalzen toe. Heb nu wortelen, watermeloen (alleen tegen zijn lip gehouden) en bloemkool geprobeerd. Meer babies die hier last van hebben? En wat doe je hiermee?

4 jaar geleden

Reactie op Valy

Goed topic! Ik ben ook begonnen met oefenhapjes. Theelepel per keer echt al ...
Kokhalzen en naar buiten werken wil niet altijd zeggen dat ze het niet lekker vinden, maar is ook nog wel eens omdat ze nog niet zo goed weten hoe ze het door moeten slikken. En als je maanden alleen maar melk drinkt is het natuurlijk ook wel heel erg wennen om iets anders te proeven. Komt vanzelf goed, succes!

4 jaar geleden

Hier vanochtend voor de eerste keer broccoli geproefd, vond het allemaal wel prima 😅😂geen gek gezicht nog

4 jaar geleden

Reactie op Valy

Onze oudste is begonnen met banaan, omdat dat het enige was wat hij wilde. Later kwam de rest ook helemaal goed. De jongste is nog niet zo ver.

4 jaar geleden

Reactie op Valy

Ik ben nog niet begonnen omdat ons zoontje in begin heel veel last van krampjes heeft gehad, maar wij hebben van consultatiebureau wel een pakketje mee gekregen met een soort ijsblokjesvorm voor 10 porties. Het schijnt dat een baby 10x iets geproefd moet hebben voordat ze aan de smaak gewend zijn. Ook niet teveel wisselen in begin, maar ze eerst aan bijv. 2 smaken, bijv. Bloemkool en wortel te laten wennen en als ze die 'kennen' weer een nieuwe groente te doen. Pas als ze er wat aan gewend zijn smaken te gaan combineren.

4 jaar geleden

Reactie op Valy

Hier deed Rosan dat ook hoor! Lag niet perse aan de smaak maar meer het 'mama wtf doe je waar is mijn fles". Ze snapte gewoon niet hoe het werkte. Houd het bij 1 smaak: wortel is goed om te beginnen. Bied gewoon 1x per dag een beetje aan, het kwartje zal echt plots vallen en dan ineens kunnen ze geen genoeg krijgen😜

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op Valy

Hier begonnen met bloemkool. De eerste paar keer ook flink van gespuugd. Ik ben het nu voor of ruim na de voeding gaan geven zodat niet alle melk meekomt bij het spugen. Na 5 keer proeven vond hij bloemkool ineens wel ok, en bij de zesde keer bleef hij happen naar de lepel en ging zelfs lachen toen hij de bloemkool in zijn mond had. Leek dus echt een kwestie van wennen. Om het in het begin geen negatieve ervaring te laten worden met zo'n lepeltje heb ik op de "spuugdagen" s middags gepureerde aardbei laten proeven. Die structuur is wat snotterig en het is vochtiger, dat ging een stuk beter. En ik laat hem zelf ook het lepeltje vasthouden en zelf naar zijn mond brengen (waarbij ik zelf ook wel het lepeltje vast blijf houden, anders duwt hij hem zo zijn keel in). Misschien heb je hier iets aan.

4 jaar geleden

Wij zijn ook gestart. Mijn dochter drinkt niet altijd even goed haar melk op en de vroedvrouw vond dit misschien wel een leuke afwisseling. Ze doet het heel goed eigenlijk. Ze heeft nu 4 keer wortel met aardappeltjes gegeten en vandaag had ze zo’n 25 gr binnen. Morgen gaan we voor courgette!

4 jaar geleden

Reactie op Tjitsv

Hier vanochtend voor de eerste keer broccoli geproefd, vond het allemaal we ...
Heb je de broccoli gekookt daarna gepureerd of is het rauw?