421 Reacties

4 jaar geleden

Kun je fruit eigenlijk ook invriezen? Na de groenten wil ik binnenkort ook beginnen met fruit.

4 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Kun je fruit eigenlijk ook invriezen? Na de groenten wil ik binnenkort ook ...
Zeker! Ik heb wel ervaren dat als je peer pureert en invriest en het daarna ontdooit dat het alle textuur verliest en echt water wordt. Maar appel en mango gaan bijvoorbeeld perfect. Banaan deed ik liever vers omdat dat heel snel bruin wordt.

4 jaar geleden

Wij willen vandaag ook beginnen met oefenhapjes, onze zoon is vandaag 18 weken oud. Hoe veel geven jullie? Ik kreeg het advies 2 theelepeltjes aan te bieden en ik wil beginnen met wortels. Mijn man kiest voor aardappel maar ik vind die zo dik en kleverig worden na het koken en pureren in de mixer, of kun je aardappel beter stampen zodat je kleine stukjes krijgt?

4 jaar geleden

Dat pruimhapje van de AH stinkt!!! Toch vond Rosan hem wel prima hahaha

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Wij willen vandaag ook beginnen met oefenhapjes, onze zoon is vandaag 18 we ...
Je kan ook wat water of melk (poeder of borst) toevoegen aan de aardappels om het wat zachter te krijgen. Ik begon ook met een paar hapjes, vooral omdat het nieuw is voor de darmen om er 'vast' voedsel in te krijgen. Inmiddels geef ik ook met een nieuwe smaak wel wat meer. Wanneer ik een kant en klaar potje koop geef ik ongeveer een kwart daarvan. Als het aan haar ligt eet ze dat hele ding op maar ze is nog niet eens 4 maanden dus ik zet er maar een stop op. Ze moest wat eerder beginnen ivm extreme honger, het heeft er wel voor gezorgd dat er nu weer 3 uur tussen flessen zit ipv 2 of 2,5, dus dat scheelt. Maar gelijk zoveel vind ik niet nodig hahaha.

4 jaar geleden

Genoeg info te vinden over signalen waarmee je kindje aangeeft klaar te zijn voor hapjes. Mijn vraag is wellicht onnozel maar andersom: wanneer merk je dat je kindje er nog niet aan toe is? Ze is nog niet heel enthousiast bij de hapjes waar we deze week mee begonnen zijn. Krijg moeizaam wat naar binnen en dan is het meestal ppffftt en vliegen de sputters soms in het rond. Is dat een kwestie van wennen? Geen idee wat ze met die lepel en dat spul er op aan moet? En blijven proberen? Of... Gewoon een enthousiaste mama die te vroeg is met de hapjes? Inmiddels net 4 mnd en een aantal dagen wortel geprobeerd en vandaag banaan en broccoli.

4 jaar geleden

Reactie op Babyjdv

Genoeg info te vinden over signalen waarmee je kindje aangeeft klaar te zij ...
Ik zou het gewoon blijven aanbieden en het accepteren als ze niet wil. Nu hoeft het natuurlijk nog niet. Er komt vanzelf een dag dat ze opeens begrijpt wat ze ermee moet doen. En dan heb je wel kunnen oefenen.

4 jaar geleden

Wij doen middels de rapley methode. Dus stukjes aanbieden en ze eet dan gewoon met de pot mee. Wel wacht ik tot ze 6 maanden is

4 jaar geleden

Ik ben 3 dagen begonnen met wortel. En janken en janken. Ik dacht dat ie t niet moest. Kwam vandaag mn moeder. San dat kind heb honger je moet ff opschieten daarom jankt ie.. mn ma ging hem voeren en voila... meneer eet een halve pot wortelen weg en is zowaar tevreden. Wat een grap

4 jaar geleden

Reactie op Louise18-20-22

Ik zou het gewoon blijven aanbieden en het accepteren als ze niet wil. Nu ...
Hiermee eens

4 jaar geleden

Reactie op M.N.E ❤️

Wij willen vandaag ook beginnen met oefenhapjes, onze zoon is vandaag 18 we ...
Gewoon geven waar je baby om vraagt. Ene dag gaat bij ons het bakje wel leeg (grote van er ijsklont) en andere dag hoeft ze niet alles. Ik heb nog geen aardappel gegeven. Wel pompoen, wortel, bloemkool, broccoli en courgette.

4 jaar geleden

Reactie op LenteKind84

Gewoon geven waar je baby om vraagt. Ene dag gaat bij ons het bakje wel lee ...
Dit werkt maar half. Als ik geef waar mijn dochtertje om vraagt heeft ze binnen no time zoveel overgewicht dat ze nooit zal leren staan omdat ze zo weer naar de grond zakt 😂. Ze blijft maar eten eten eten... Heeft ze in ieder geval nog iets van mij overgenomen hoor😂. Kind is nu 15,5 week en moet alvast hapjes want ze drinkt veel te veel flesvoeding en nu drinkt ze nog steeds megaveel flesvoeding terwijl ze de hapjes ook niet genoeg vindt😂

4 jaar geleden

Dit werkt maar half. Als ik geef waar mijn dochtertje om vraagt heeft ze bi ...
Wij hebben er ook zo een maar onze man is gelukkig wat langer dan gemiddeld dus mogen ook echt iets meer geven. Hij krijgt nu 4 flessen van 240 en soms zelfs een 5e met t warme weer. Daarnaast raadde t cb aan om vaart te maken met hapjes dus hij mag nu al 100gr totaal op een dag. Dat geven we dan in fruit in de ochtend en groente in de avond... zeg maar dag tegen oefenen en hallo tegen steeds serieuzer eten 😂

4 jaar geleden

Ik ben 3 dagen begonnen met wortel. En janken en janken. Ik dacht dat ie t ...
Als mijn dochter te veel honger heeft werkt het ook niet om groentenpap te geven. Vandaag was dit het geval, heb dan eerst even haar fles gegeven, de grootste honger heeft ze weggedronken en daarna heeft ze nog 60gr groentenpap gegeten en was ze heel vrolijk tijdens de groentenpap!

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Als mijn dochter te veel honger heeft werkt het ook niet om groentenpap te ...
Vandaag in rap tempo een halve pot wortelen gegeven en gelachen en genoten. Zowaar een keer geen gehuil. Denk wel dat als ik niet stop hij zo door blijft eten..... Mijn ma vertelde dat ik met 6 maanden een halve kilo spinazie wegwerkte zonder problemen. En guess what , im still alive :p

4 jaar geleden

Vandaag in rap tempo een halve pot wortelen gegeven en gelachen en genoten ...
Mn bolletje is wat bol, dus hij heeft niet echt alles per see nodig, gezien ie ook iedere 3 uur (voor zijn gevoel) moet schreeuwen voor een fles omdat anders zn laatste uur weer heeft geslagen.

4 jaar geleden

Ik was vorige week gestart met hapjes, maar hij heeft vervolgens elke dag buikkrampen gehad. Ben dus gestopt ermee. Komt dit vaker voor? Moet ik eigenlijk doorzetten of zouden z'n darmpjes er nog niet klaar voor zijn en nog even een paar weken wachten en dan opnieuw proberen? Hij is 4 maanden

4 jaar geleden

Reactie op Coco88

Wij hebben er ook zo een maar onze man is gelukkig wat langer dan gemiddeld ...
Hoeveel weken is je zoon? Wij zijn vandaag met een lepeltje begonnen, maar volgens mij kon hij het hele schaaltje wel leeg eten. 16 weken is hij nu.

4 jaar geleden

Hoeveel weken is je zoon? Wij zijn vandaag met een lepeltje begonnen, maar ...
19 weken. Ik ben bij 16/17w begonnen met 1x per dag 4 lepeltjes. Na een paar keer oefenen 2x per dag wat lepeltjes en nu dus aan t opbouwen naar 100 gram per dag en dat zit er denk ik zo in want als hij t lekker vind wil hij gewoon dooreten 😅

4 jaar geleden

Reactie op Lindah1989

Ik was vorige week gestart met hapjes, maar hij heeft vervolgens elke dag b ...
Ik was begonnen met bloemkool ivm licht verteerbaar... die nacht was het draaaaaamaaaaa. Paar dagen later begonnen met wortel en na de ochtend fles. Nergens last van 👍