421 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op KayleighLehmann

Is fruit ook gewoon in te vriezen en warm te maken (te ontdooien)? Aangezie ...
Ik zou het fruit de avond ervoor uit de vriezer halen dan hoef je het niet op te warmen. Denk ook dat er dan een hoop vitaminen verloren gaan door de magnetron

4 jaar geleden

Vanwege de reflux van ons meisje zijn we met 3,5 maand al met hapjes begonnen (ofja hapjes we moesten het opbouwen naar 1 ons per dag) op advies van kinderarts en dieetiste. Ze is bijna 5 maanden en eet aardappel, vrijwel alle groente en fruit (behalve kiwi aardbei en citrus, hier moesten we mee wachten). Ei en pindakaas is inderdaad vanwege allergieën. Wanneer ze ongeveer 600 ml flesvoeding dronk, was dat voldoende met alle groente en fruit die ze at. De fles was altijd stoeien, maar nu met hapjes is ze ontzettend vrolijk en gaat het erg goed.

4 jaar geleden

Reactie op ESanne

Vanwege de reflux van ons meisje zijn we met 3,5 maand al met hapjes begonn ...
Oh en stukjes meloen of appel vindt ze heel lekker om op te zuigen, was met de warmte echt een uitkomst. Ik houd deze wel nog even vast, uit voorzorg of ik snijd ze extra groot.

VRIEND

4 jaar geleden

Geven jullie de allereerste keren groenten met aardappelen of starten met enkel groenten?

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Geven jullie de allereerste keren groenten met aardappelen of starten met e ...
Alleen groente.

VRIEND

4 jaar geleden

Alleen groente.
Wanneer doe je er ongeveer aardappel bij?

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Geven jullie de allereerste keren groenten met aardappelen of starten met e ...
Ik gaf direct met aardappel. 1/3 aardappel, 2/3 groenten. Zo legde de vroedvrouw het uit, alsook het cb. Hier hebben we al wortel, courgette, brocoli gemaakt, telkens met aardappel. In het kinderdagverblijf heeft ze op een wenmomentje ook een papje met rode biet gekregen. Morgen staat aubergine met aardappel op het menu 😉

4 jaar geleden

Reactie op Daantje7420

Hier in Zwitserland is het advies om het groentehapje smiddags te geven. Zo ...
Ik kreeg ook als advies om het groentenhapje ‘s middags te geven. Dan heeft het nog genoeg tijd om te verteren. Als de groenten goed gaan mogen we een maand erna met een fruithapje beginnen en dat is dan ook met de namiddagvoeding. Na het groentenpapje moet ik inderdaad nog een flesje aanbieden, voorlopig merk ik ook wel dat ze die fles echt nodig heeft, ze gaat toch vlotjes binnen.

4 jaar geleden

Reactie op Sara89

Wanneer doe je er ongeveer aardappel bij?
Voorlopig nog niet, eerst eens laten wennen aan uberhaupt die andere structuur :). Het wil hier nog niet zo vlotten, ze vind de wortel vooralsnog niet zo boeiend.

4 jaar geleden

Was dit bij jullie ook ongeveer de reactie op t eerste hapje? Of waren jullie babies enthousiaster? 😁

4 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Was dit bij jullie ook ongeveer de reactie op t eerste hapje? Of waren jull ...
Pas na 2 weken en 3 verschillende groenten werd mijn zoon pas een beetje enthousiast. De banaan van vanochtend was wel een grote hit!

4 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Hihi dat is ook echte groente. Wij zijn met oranje begonnen. Dat ging goed. En ik kan slecht pureren, maar zelfs de stukjes gingen er goed in.

4 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Wahahahaha Ja die reactie kregen wij net ook 🤣

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Ok. Ik heb de 3 mnd afspraak ook vorige week gehad, maar ze hebben niks gez ...
Als je volledig bv geeft en je dochter aan de lichte kant is zou ik zeker pas met 6mnd oefen hapjes gaan geven. En dan sowieso eerst bv en dan pas t hapje.

4 jaar geleden

Reactie op Essie1234

Hier net zo hoor 😂😂

4 jaar geleden

Nou die van ons moest er ook niks van hebben. We zijn begonnen met gestoomde en gepureerde pompoen. Hoelang proberen jullie het met 1 voedselsoort? En wat is het beste moment om het hapje te geven? We hebben het nu na de fles gedaan en merkte bij de volgende fles dat hij weinig trek had.

4 jaar geleden

Reactie op muqs

Nou die van ons moest er ook niks van hebben. We zijn begonnen met gestoomd ...
Ik probeer de baby zoveel mogelijk met ons mee te laten eten. Dus fruit bij het ontbijt en groente bij het avondeten. Gister wortel, vandaag zoete aardappel. Als hij naar de opvang gaat, krijgt hij daar fruit in de ochtend. En als we hem groente meegeven, krijgt hij dat ook.

4 jaar geleden

Maken jullie de hapjes fijn met een staafmixer of prakken?

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan5meiden

Maken jullie de hapjes fijn met een staafmixer of prakken?
Ik pureer het nog. Zodra hij beter kan “kauwen” maken we t wat minder gepureerd

4 jaar geleden

Reactie op Channnnn

Als je volledig bv geeft en je dochter aan de lichte kant is zou ik zeker p ...
Thnx. Ik hoor het wel van het cb idd . Dan is ze 5 maanden .ik dacht zelf ook al aan om met 6 mnd te gaan beginnen