421 Reacties

4 jaar geleden

Reactie op CL1994

Ik ben begonnen op 16 weken. Startend met 30 gram, een week later zit ik nu ...
Hier ook net gestart ze wordt deze week 16w. Lukt goed 🤗

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan5meiden

Maken jullie de hapjes fijn met een staafmixer of prakken?
Ik op dit moment nog met de staafmixer. Met 6 maanden maak ik alles wat minder fijn en probeer ik t met de gewone mixer of vork. Ligt er ook een beetje aan wat ik kook. De staafmixer is overleden na worteltjes die niet lang genoeg gekookt waren😅 Meteen maar een nieuwe gehaald, die bevalt prima!

4 jaar geleden

Reactie op muqs

Nou die van ons moest er ook niks van hebben. We zijn begonnen met gestoomd ...
Ik doe 4 dagen achter elkaar hetzelfde hapje geven. De eerste 16 dagen alleen maar groenten. Daarna geef ik ‘s ochtends fruit en ‘s middags groenten. Zodat hij vast iets van een ritme krijgt. 0730 180cc 0930-10.00 fruit 1100 150cc 1430 180cc 1630 groenten 1800 150cc

4 jaar geleden

Reactie op Mamavan5meiden

Maken jullie de hapjes fijn met een staafmixer of prakken?
Ik gebruik een staafmixer. Tot nu bloemkool, broccoli en banaan geprobeerd Hij geniet er echt van, superboos als t op is.

4 jaar geleden

Sinds 2 weken bezig met groente, maar het is een drama😅 eerst potjes gegeven was geen succes, sinds een aantal dagen verse groente, lijkt iets beter te gaan maar alsnog niet meer dan 3 mini hapjes. Meer mensen die moeite ervaren met het geven van hapjes?

VRIEND

4 jaar geleden

Misschien een stomme vraag maar hoe warm moet het hapje zijn? Zelfde temperatuur als de fles?

4 jaar geleden

Reactie op AnnaW

Ik gaf direct met aardappel. 1/3 aardappel, 2/3 groenten. Zo legde de vroed ...
Aardappel voor het vol gevoel? Of ook voor de smaak?

4 jaar geleden

Wij doen idd ook alles vers maken. Ik doe fruit met de staafmixer, en groentes zijn wat groter en die vries ik ook in dus dan gooi ik het gewoon in de blender op de smoothie stand en dan is alles haar fijn. ze is nu een maand op hapjes en ze heeft al banaan perzik appel peer pruim op en qua groentes doperwtjes broccoli bloemkool courgette wortel advocado en pompoen. Met de dag gaat het beter maar merk wel dat ze fruit idd toch iets lekkerder vind als groente vooral de perzik! dan lijkt ze net zo’n baby vogeltje met der mondje wijd open 😂❤️

4 jaar geleden

Reactie op Mijntje88

Misschien een stomme vraag maar hoe warm moet het hapje zijn? Zelfde temper ...
Ja, dat klopt, ongeveer zelfde tempertuur. Lauw/warm dus. Moet zeggen dat als het uit de magnetron komt het gloeiend heet lijkt, maar zodra ik het in zijn schaaltje doe en even roer is het direct weer afgekoelt. Zou het dus liever iets te warm maken en wachten dan andersom. Anders heeft hij/zij op het einde koude groenten

VRIEND

4 jaar geleden

Reactie op KxS

Ja, dat klopt, ongeveer zelfde tempertuur. Lauw/warm dus. Moet zeggen dat ...
Dankje voor de tip 😊

4 jaar geleden

K heb een recept van een cursus k weet niet of je die handig vind? Hoe kan k in contact komen? K en mijn vriendin lopen gelijk dus we appen elke dag met elkaar wat ons babys mogen eten k start zelf maandag

4 jaar geleden

Sinds 2 weken bezig met groente, maar het is een drama😅 eerst potjes gegev ...
Ja hier ook een baby die maar een paar kleine hapjes eet. Ze vindt het wel interessant en doet haar mond wel open voor de hapjes maar ze houdt niet veel binnen. Ach het zijn maar oefenhapjes. Het zou ook nog geen voeding hoeven te vervangen dus als ze er klaar mee is, is ze er klaar mee 🤷🏻‍♀️

4 jaar geleden

Ja hier ook een baby die maar een paar kleine hapjes eet. Ze vindt het wel ...
Dat is helemaal maar. Vind het soms wel frustrerend als ik hoor dat andere kindjes wel makkelijk eten hihihi. Kan niet alles hebben helaas. Ze is vanaf de geboorte al een heel makkelijke en vrolijke baby. En wat ze zegt ze vindt het wel interessant maar max 3 hapjes is ze er klaar mee. Vind het ook wel prima hoor. Genoeg is genoeg.

4 jaar geleden

Zijn er ook ouders die met 6 maanden geïnteresseerd zijn in de Rapley metho ...
Ja ik ben hier in geïnteresseerd

4 jaar geleden

Dat is helemaal maar. Vind het soms wel frustrerend als ik hoor dat andere ...
Ayla vindt worteltjes lekker en lust ook wel wat bloemkool, maar gemixt fruit moet zij ook niet hoor! Had gister appel, banaan en mango maar dat viel totaal niet in de smaak.

4 jaar geleden

Dat is helemaal maar. Vind het soms wel frustrerend als ik hoor dat andere ...
Ze is ook nog jong, hé. Tegenwoordig is het advies eerder om te starten rond 6 maanden of van zodra je kindje zelf aangeeft dat het klaar is om een stap verder te gaan. Dus dat komt allemaal wel goed. :)

4 jaar geleden

Reactie op KxS

Ik doe 4 dagen achter elkaar hetzelfde hapje geven. De eerste 16 dagen alle ...
Hoeveel weken is jou baby precies? Ik vind dit wel een mooi schema! Mijn dochter is nu 18 weken en ben echt nog een beetje zoekende!

4 jaar geleden

Reactie op Lotski

Ze is ook nog jong, hé. Tegenwoordig is het advies eerder om te starten ron ...
Bedankt voor de support. Ben ongeduldig hahaha sorry

4 jaar geleden

Reactie op Mamamoose

Vraagje; zijn jullie hier zelf mee begonnen of kwam het cb hiermee ?
Cb gaf bij mij aan met 3 maanden dat we vanaf 4 maanden konden starten. Meneer wordt standaard boos als de fles op is 😝 Hij kijkt ons ook echt t eten uit de mond en is constant aan z’n vingers aan het sabbelen. Ik ga morgen beginnen met de hapjes.. Ben benieuwd hoe het gaat

4 jaar geleden

Geven jullie ook 100% pindakaas en roerei? Ik heb gelezen dat je hier ook mee moet beginnen vanaf 4 maanden, in een kleine hoeveelheid, voor eventuele allergieën.