421 Reacties

4 jaar geleden

Ik heb eerst 2 weken wortels gegeven en ga nu beginnen met 1 week bloemkool en 1 week broccoli, zodra bij dat op heeft start ik met fruit erbij. Dus totaal 2 dingen op n dag. Welk fruit maken jullie, en hoe? Prakken? Of potje? Banaan kan je wel prakken maar appel wordt al een ander verhaal.

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Ik heb eerst 2 weken wortels gegeven en ga nu beginnen met 1 week bloemkool ...
Je zou het met een staafmixer kunnen mixen. Appel moet je eerst 5 minuten koken of stomen zodat het zachter wordt, dan kan je het prima pureren. Ik probeer zo veel mogelijk zelf vers te bereiden en in te vriezen. Eventueel met de pot mee eten maar toch ook af en toe een potje tussendoor, is altijd makkelijk als je een keer niks heb of geen tijd heb om iets te maken dat ze een potje dan ook eten.

4 jaar geleden

Ik weet niet of het goed te lezen is, maar dit staat in de gebruiksaanwijzing van m'n babyvoedsel stomer/blender. Misschien hebben jullie hier iets aan voor de stoom/kooktijden van verschillende soorten groenten en fruit. Denk niet dat het uit maakt welk apparaat of welke manier van bereiden je gebruikt.

4 jaar geleden

Starten met ei en pindakaas of eerst de groente en fruit hapjes? Of maakt dat niet uit?

4 jaar geleden

Reactie op Zwitzal

Geven jullie ook 100% pindakaas en roerei? Ik heb gelezen dat je hier ook m ...
Ja. Wij zijn gestart met pindakaas nadat hij 4weken gewoon groente en fruit had. Dus zeg maar vanaf maand 5. Ga dit weekend weer pindakaas doen maar grotere hoeveelheid en dan volgend weekend ei. Wij kiezen voor t weekend omdat we dan thuis zijn en baby zelf in de gaten kunnen houden.

4 jaar geleden

Zijn er ook ouders die met 6 maanden geïnteresseerd zijn in de Rapley metho ...
Ja zeker. Ik lees nu het boek van de kleintjes methode. Komt op hetzelfde neer.

4 jaar geleden

Vandaag met 4 maanden gestart met bloemkool. Ze vond het vies en moest kokhalzen, echt maar een mini hapje doorgeslikt en ook deels uitgespuugd. Morgen maar weer verder oppakken..

4 jaar geleden

Reactie op Proud Mom 2020

Hoeveel weken is jou baby precies? Ik vind dit wel een mooi schema! Mijn do ...
Mijn zoontje is vrijdag 18 weken. Maar inmiddels hebben we een nieuw schema, omdat deze flessen te kort op elkaar zaten. 0730180cc 1030 fruit 1230 180cc 1700 180cc 1830 groenten 2130 180cc

4 jaar geleden

Vandaag met 4 maanden gestart met bloemkool. Ze vond het vies en moest kokh ...
Haha herkenbaar, zo zijn wij ook begonnen. Dat kokhalzen doet onze dame alleen omdat ze nog niet goed door heeft hoe ze het hapje door moet slikken. Niet omdat ze het niet lekker vindt

4 jaar geleden

Ben in volle verwachting van een pakket van de OXO eetset, slabbetjes, bordjes, kommetjes en de hele poespas! Pas als we helemaal klaar zijn, gaan we er aan beginnen! Wél met een klein hartje,.. want dan is de fase ‘baby’ al voorbij! 😒 maar als ik tijdens het eten naar mijn alert monstertje kijk, kijkt ie het eten uit m’n mond, dus ik vrees dat hij er klaar voor is. 😆

4 jaar geleden

Vandaag met 4 maanden gestart met bloemkool. Ze vond het vies en moest kokh ...
Haha wij vandaag hetzelfde met broccoli. Maar blijkbaar hoeft het niet perse te betekenen dat ze het vies vinden begreep ik. Het is meer het 'nieuw'

4 jaar geleden

Voorbeeldmenu van cb voor 6 maanden. Rosan eet nu al meer dan 1,5 eetlepel fruit joh, echt niet dat die daar genoeg aan heeft 😂😂😂

4 jaar geleden

Daley krijgt sinds een week groentehapjes. Ik zit te denken om hem ontvelde gekookte tomaat te geven. Kan het of is het nog te vroeg? Hij is 21 weken

4 jaar geleden

Hebben jullie kindjes nu ook bruinige ontlasting? Het begint sinds de hapjes wel serieus te stinken 🙈

4 jaar geleden

Reactie op Jann89

Starten met ei en pindakaas of eerst de groente en fruit hapjes? Of maakt ...
Je kn het beste eerst laten wennen aan groente paar smaken en vervolgens pindakaas en ei erdoor heen doen. Wel apart van elkaar en ook niet elke keer. Heb gelezen minstens 1x pw. Ik doe nu enkel nog groente en pindakaas, ga dit weekend ei geven en vanaf volgende week fruit erbij. Zoontje is nu 20 weken

4 jaar geleden

Seppe eet al 4 weken groentjes. Vorige zaterdag wel even schrikken. Allergische reactie op aubergine gehad

4 jaar geleden

Reactie op MamavanSeppe

Seppe eet al 4 weken groentjes. Vorige zaterdag wel even schrikken. Allergi ...
Jeetje, dat is schrikken. Hoe uitte de allergische reactie zich?

4 jaar geleden

Rosan eet nu al een paar weken hapjes en het werd steeds meer, ze kende geen stop. Ze bleef afgelopen week snachts steeds huilen, niet normaal meer. Gisternacht zo erg dat ze meerdere keren per uur gilde met als enige 'pauze' tussen 5 en 7.... Het leek op kramp maar niks hielp. Gister een dagje geen hapjes gegeven en voila, mevrouw sliep door. Vanaf nu voor ons alleen nog maar 2 of 3 happen groenten, hoe boos ze dan ook wordt...

4 jaar geleden

Rosan eet nu al een paar weken hapjes en het werd steeds meer, ze kende gee ...
Matthias heeft de smaak inmiddels ook te pakken, maar als we hem tevreden houden door veel te geven spuugt hij het later allemaal weer uit. Ook hier dus maar even boos zijn, is voor zijn eigen bestwil 😉.

4 jaar geleden

Reactie op Miarnold

Jeetje, dat is schrikken. Hoe uitte de allergische reactie zich?
Begon met rode vlekken in het gezicht, daarna heel zijn lijfje en begon heel onrustig te worden. Eigenlijk al vanaf ik begon zijn gezicht proper te maken