20 Reacties

3 jaar geleden

Onze dochter van ruim 7,5 maand heeft er veel last van als de slecht poept. Wij zijn er achter gekomen dat ze slecht poept van wortels en bananen. Banaan krijgt ze daarom helemaal niet en wortel maar heel af en toe en maximaal 1 dag achter elkaar. En daarnaast proberen we haar goed te laten drinken. Wij geven 3x flesvoeding en daarnaast water.

3 jaar geleden

Soms werken wat meer vezels, juist voor een betere spijsvertering. Misschien starten met wat brood gedompeld in moedermelk? Of ook wat meer vocht aanbieden?

3 jaar geleden

Bij ons werkte peer, kiwi en sperziebonen heel goed voor haar stoelgang, en vooral ook meer groente en fruit en iets minder flessen. Ik weet niet hoe groot haar hapjes zijn, maar misschien kan je deze wat verhogen naar 150/180 gr fruit en 175/200 gr groente? En dan het liefst met aardappel, en uitkijken met bijv rijst want dat werkt stoppend.

3 jaar geleden

Ahw super zielig mijn zoontje had er ook heel veel last van, ik had alles met voeding enzo geprobeerd. Hij wilde niks meer eten had pijn en veel huilen en snachts huilend wakker worden. Toen toch maar naar de huisarts en daar kreeg ik een laxeersiroop. Dit heb ik eigenlijk maar 1,5 dag (3x een 1ml) gebruikt en sinds dien gaat het super goed. Als hij weer een paar dagen verstopt zit mag ik dit weer geven. Maar dat is niet meer nodig geweest.

3 jaar geleden

Onze dochter had er ook last van toen we net begonnen met vast voedsel. We hebben toen een potje pruimenhap aan haar gegeven (kon ik alleen bij de ah van hun eigen merk vinden) en dat werkte als een trein. Nu geven we haar 1 á 2 keer per week preventief pruimenhap en hebben we eigenlijk nooit meer last

3 jaar geleden

Reactie op Donika

Ahw super zielig mijn zoontje had er ook heel veel last van, ik had alles m ...
God nu je het zegt herinner ik me weer dat wij ook een paar keer lactulose hebben gegeven, maar 5cc per dag, en daarna ging het ook al een stuk beter alsof ze weer had geleerd te poepen!

3 jaar geleden

Bij ons werkt: -Meer vocht -Probiotica -Regelmatig pruimenhapje Maar als hij echt veel last heeft misschien even naar de huisarts?

3 jaar geleden

Reactie op Kroon27

God nu je het zegt herinner ik me weer dat wij ook een paar keer lactulose ...
Jaa idd het gaat echt al langer dan een maand goed nu. Elke dag ontlasting soms om de dag! Het was zo zielig om hem zo hard te zien persen en vervolgens een lege luier en tijdens het persen ook echt huilerig... zo zielig

3 jaar geleden

Klinkt misschien rigoureus maar als ze zoveel last heeft ff helemaal terug op alleen borstvoeding... Als haar ontlasting weer op orde is kun je de vaste voeding weer opbouwen.

3 jaar geleden

Hier ook een slechte poeper! Wat ik doe als ik merk dat ze erg perst is luier open en haar beentjes in haar buik duwen. Dus eigenlijk net als wat je zelf moet doen als je bevalt. Ik merk dat wanneer ze dan perst het er veel makkelijker uit komt.

3 jaar geleden

Vieze vraag 💩 , maar hoe ziet de ontlasting er dan uit? Ons zoontje poepte een tijdje echt een drolletje. Volgens Cb was dit prima. Maar toen was het een paar dagen diarree en nu weer een dag niet gepoept... het varieert best erg vind ik....

3 jaar geleden

Tijdelijk geen banaan geven maar pruim helpt misschien iets

3 jaar geleden

Oooh kant en klare potjes pruim van ah? Ga ik meteen is checke se

3 jaar geleden

Misschien even rustig aan doen met vast voedsel? Sommige babydarmpjes doen er wat langer over om te rijpen

3 jaar geleden

Hier werkt ook het pruimenhapje van de AH goed!

3 jaar geleden

Af en toe een potje pruim geven. Of die knijpzakjes pruim van ellas. Werkt perfect.

3 jaar geleden

Hier werkt kiwi in het fruithapje ook heel goed. Als hij een dag niet gepoept heeft en ik geef kiwi in het fruithapje (vers, dus met pitjes) zitten die zelfde middag de pitjes nog in de ontlasting, het werkt hier bij de kleine goed om gelijk te poepen.

3 jaar geleden

mijn zoon heeft hier een maand lang last van gehad, vanaf 6 tot 7 maand... uiteindelijk van het persen anaalklier onsteking gekregen en moest geopereerd worden :/... Echt heftig voor hun, en voor jezelf. Ik denk dat het goed is als je toch even voor de zekerheid naar de arts gaat voor medisch advies

3 jaar geleden

Wat vervelend! Misschien kan je zijn groente en fruitmaaltijden wat verdunnen met water? Dat hielp heel erg bij mijn eerste. Pas het nu ook toe bij mijn tweede en dat gaat gelukkig goed.

3 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook steeds last van haar buik/ ontlasting. Echt van alles geprobeerd om het wat zachter te krijgen ed. Echt welke keer is het krijsen als ze wat probeert te drukken. Gister hebben we de tip gekregen om sinaasappel te persen en te geven bij vezels (wij hebben pap gedaan). Nu heeft ze eindelijk vanochtend lekker gepoept, geen klein hard poepje, maar lekkere brei. Misschien dat dit ook voor jouw kleintje helpt.