114 Reacties
3 jaar geleden
Hier ook sprong 8, zomaar ineens! Ik zag het even niet aankomen, ging net zo goed allemaal. Ik lees het niet heel veel terug maar hebben jullie kindjes ook ineens hele boze buien en daarbij ook een beetje, hoe zal ik het zeggen, agressie? Mijn zoontje gooit ineens met spullen als die boos is, stampt met zijn armen en benen of hij duwt mij met een ruk weg. Nog nooit gezien van hem hij is altijd heel lief.
En ja slapen.. drama. Net van 7 tot half 9 bezig geweest en hij heeft het net 10 min geleden opgegeven.
3 jaar geleden
😅🥵😑🙄😫 hier ook sprong 8, eten en drinken is met name een drama maar dat kunnen ook de doorkomende tandjes zijn. Het slapen heeft er niet onder te lijden (gelukkig) maar hij is wel een kleine draak smijt met spullen van 0 naar 100 wordt hij boos of heel verdrietig.. en dat eigen willetje is nu wel volledig ontwikkeld haha.
Hang in there mama's
3 jaar geleden
Hier weer een heftige nacht 🙈 ik loop erbij als een zombie en mag zo gaan werken bij 11 schreeuwende kinderen HELP
3 jaar geleden
Reactie op Mary91
Hier precies hetzelfde! Ligt de hele nacht stijf tegen me aan, en word elke ...
Idem hier.al 11maand 10tot 15 x wakker met nacht dat is idd pittig en enorm vermoeiend.maandag gaan ze ook buisje in de oren plaatsen want heeft constant oorontsteking en hopelijk slaapt die dan eens 8u door want als koppel is het ook wel heel pittig met zo weinig slaap.....good luck daar
3 jaar geleden
Hij was vorige week ziek en ondanks dat heel vrolijk overdag en goed geslapen.. Ik kreeg maandag de melding via oei ik groei dat sprong 8 kwam en de volgende dag was de duivel weer ontsnapt uit de hel 😝 NIET NORMAAL! Echt een terror baby. Niks goed, alles stom, hysterisch krijsen als hij zijn zin niet krijgt en ‘s nachts spoken en de hele buurt wakker schreeuwen. Hij flipte compleet uit omdat hij het rooster van onze convectorput (verwarming in de vloer) niet open kreeg. Ik hoop dat deze sprong kort en krachtig zal zijn en niet al te lang gaat duren 😂
VRIEND
3 jaar geleden
Ik vervoeg mij bij het clubje! 😫😫 2 nachten op rij schreeuwend wakker worden. En dan van 03:00-05:00 gezellig willen spelen/kletsen maar zeker niet slapen. Als ze haar zin niet krijgt veranderd ze in een “klein” monstertje, gooit ze wat ze vast heeft weg of duwt ze mij. Waarna ze heel erg hard moet lachen 🙄
3 jaar geleden
Reactie op Sara89
Ik vervoeg mij bij het clubje! 😫😫 2 nachten op rij schreeuwend wakker wor ...
Dat in de nacht spelen en kletsen doet meneer hier nu ook ineens! Hij was hele verhalen aan het vertellen alsof hij de presentator van een talkshow was.. Met gebaren en al er bij. Af en toe een complete lachkick om z’n eigen grapjes (die ik natuurlijk nog niet begrijp aangezien hij brabbelt alsof hij van een andere planeet komt).. Probeer dan maar serieus te blijven 🤪
VRIEND
3 jaar geleden
Reactie op anne34
Dat in de nacht spelen en kletsen doet meneer hier nu ook ineens! Hij was h ...
Haha geloof ik best! Het is ergens wel schattig. Mijn dochter haar bedje is naast ons bed en dan zie ik haar hoofdje en voel ik haar handjes al grabbelen aan mijn gezicht. Dan neem ik haar even in bed en klimt ze over ons. Ik hoop dan dat ze sneller moe wordt, maar helaas 😅
3 jaar geleden
Die van jullie ook zulke drabbers? Echt alles moet NU hoe zij t wil en als dat niet lukt gillen en huilen. Enige wanneer ze niet jengelt is als je de hele dag naast haar op de grond mee komt spelen...er aan toegeven of grenzen stellen? Ook al zit je dan dagen in t gekrijs? Heeft dat al zin?..wil geen prinsesje die op haar wenken wordt bediend..maar menn! T is wel een monster nu
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Die van jullie ook zulke drabbers? Echt alles moet NU hoe zij t wil en als ...
Zo herkenbaar! Wilt alleen maar bij mij of dr vader zijn. Kan geen minuut alleen spelen. En slapen.. ho maar. Huilen, huilen en nog meer huilen. Het ging echt van de één op de andere dag. En vannacht wou ze elk uur bij mij drinken. Ik hoop dat dit snel weer voorbij is.
Maar ik zie ook veel leuke dingen zoals blokken stapelen, telefoontje spelen, bijna los kunnen staan. Van staan naar zitten helemaal zelf. Dus dit donderwolk je heeft een zilverrandje.
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Same here. Ik stel wel grenzen op een manier waarvan ik hoop dat hij het snapt. Ik zeg bijvoorbeeld “we kunnen nu niet samen spelen, mama moet even koken. Gelukkig kan je wel zelf spelen met je keukentje” en zet hem bij z’n keukentje. Soms werkt het, soms niet maar kan hem niet de hele dag vermaken
3 jaar geleden
Reactie op Kindjes2020
Hahaha herkenbaar ik zit vrijwel de hele dag op de grond met ballen en auto's te spelen en als ik dat niet doe dan loop ik met hem het huis door (hij kan t bijna zelfstandig) als ik NEE zeg dan is het drama ik krijg zelfs boze blikken of hij probeert met 1 handje te meppen... ik woon in huis met een klein monster nu 🤣
3 jaar geleden
Ohhhhhhhh mag ik asjeblieft gewoon even 5 minuten klagen , en uitrusten nu ze net ( vraag me af voor hoelang ) ligt te slapen en ik geen kind aan me been heb hangen.
Ohhhh ik kan niet eens even de vaatwasser uitpakken of een wasje opvouwen , dan is het huilen schreeuwen gillen.
Ze wil of dat ik naast haar zit of de hele tijd aandacht in de vorm van vooral tegen me aan leunen , aan me been hangen en heeel zielig doen.
Eerder kon ze altijd zo leuk
'alleen ' spelen.
Nu vermaakt ze zich nog geen 1minuut alleen ...
Al helemaal niet te praten over als je zegt dat ze iets NIET mag dan is het helemaal fout inclusief hele boze blik en vandaag zelfs 2 keer keihard in m'n hand bijten.
Ik hoop zo dat dit snel over is.
Ik vind mn lieve schat echt even een kattekop op het moment 😥
3 jaar geleden
Ik moet eerlijk toegeven dat het me niet meer zoveel doet. In het begin jankte ik elke sprong keihard mee want alles was zo frustrerend maar inmiddels kan ik er erg goed mee dealen. Ik merk heel goed dat ze weer in een sprong zit maar ik weet nu ook heel goed dat deze periodes weer over gaan.
Het is gewenning denk ik. Ik maak me niet gelijk meer zorgen als ze anders slaapt of eet/drinkt. Ze is afhankelijker en wordt sneller boos, achja so be it. Ik merk dat doordat ze al zoveel moeilijke periodes heeft gehad de sprongen nu ook meevallen.
3 jaar geleden
Reactie op Babyapril2o2o
Ohhhhhhhh mag ik asjeblieft gewoon even 5 minuten klagen , en uitrusten nu ...
Hier helpt het om samen de was op te vouwen! Zij pakt ook wat kleding uit de wasmand en speelt er maar even mee, ze probeert me na te doen (wat totaal niet lukt natuurlijk) maar ik kan ondertussen 3/4 van de was opvouwen en het laatste beetje doe ik snel als ze wat eet of slaapt!
3 jaar geleden
Die van ons heeft ook ineens hele gekke slaapmomenten. Ze slaapt hier wel echt heel moeilijk in sinds de sprong maar wel heel veel en lang. Vanochtend 0815 wakker en 0915 weer kapot. Gister en eergister was dat ook al en dan slaapt ze gerust 2,5 uur. Smiddags slaapt ze pas weer rond 1530, daarvoor lukt het ab so luut niet. En dan gerust tot 1730. Is om 1845 weer kapot en slaapt tot 0815. Dus krijsend in slaapt te krijgen maar wel veel meer slaap. Herkenbaar?
3 jaar geleden
Hier valt het het nog steeds mee. Hij laat sneller zijn ongenoegen blijken door te krijsen en zich achterover te werpen en dergelijke (en elke keer moet ik zo ontzettend mijn lach inhouden, want baby tantrums zijn gewoon hilarisch), en tijdens het naar bed gaan ‘s avonds is het één en al ‘joehoe ik ben wakker!’. Dan zit hij gemakkelijk nog minstens een halfuur ons bed door te rollen, staat hij rechtop en voert hij precies de monoloog van Charlie Chaplin uit The Great Dictator. Ook al is hij doodmoe.
Vorige week was het record 2 uur wakker en rollen, omvallen, rechtstaan, brabbelen, jengelen,... 💩