114 Reacties

3 jaar geleden

Inmiddels weet ik niet meer waar de symptomen vandaan komen, net tandje 7 door, tand 8 staat op doorkomen, voor de zoveelste keer verkouden en omgeslagen in pseudokroep en officieel in sprong 8. Meneer weigert te slapen en wil erg graag aandacht. Dat slapen is nooit goed geweest maar dit is weer duidelijk 2 stappen achteruit: 2e slaapje weigert hij (valt bijna om van de slaap maar slapen ho maar) de avondslaap is weer 30x terug komen, neerleggen (staat de schreeuwen) en troosten en dan is het vanaf een uur of 3/4 zo’n 2 uur lang niet willen slapen. Mama wil wel slapen. Nu herken ik bij jullie ook dit soort verhalen. Hoe kwamen jullie kleintjes uit het sprongetje? En vooral, wanneer???

3 jaar geleden

Pff hij mag snel voorbij zijn 🤭! De drambuien zijn vermoeiend, maar kan ik nog mee leven. Maar mijn zoontje wil bijna geen stukken fruit en avondeten eten. Alleen banaan en potjes avondeten gaan er in.. brood daarentegen is geen probleem! Ook als ik zijn verse eten pureer gaat het er niet in..

3 jaar geleden

Hoe lang duurt deze sprong? Hier al 2 maanden aan de gang, word er echt heel moe van

3 jaar geleden

Hier begint het eindelijk wat beter te gaan. Vermoeiende nachten achter de rug. ‘S avonds is het wel nog moeilijk ...

3 jaar geleden

Onze “sprong” duur inmiddels al 10 weken... als we het nog een sprong kunnen noemen. Volgens mij plakt ze alle sprongen gewoon achter elkaar. Overdag slaapt ze met gemak in en slaapt dan ook rond de 1,5 uur. Alleen de avond en nachten zijn echt verschrikkelijk. Ze krijst de boel bij elkaar als we haar in bed leggen. We hebben in slaap wiegen geprobeerd(soms een uur lang en dan denk je dat ze diep slaapt en zodra je maar denkt haar in haar ledikantje te willen leggen begint het gekrijs weer). Slaapmuziekjes. Slaapliederen. Op haar kamertje zitten tot ze in slaap valt (dat doet ze al helemaal niet). Laten huilen heeft geen nut want ze is mega overstuur. Via de slaapcoach geconstateerd dat ze wel genoeg slaapt over het algemeen, maar op de verkeerde momenten. In de ochtend haalt ze soms 2/2,5 uur na een slechte nacht. Nu op aanraden van de slaapcoach geven we haar een fles in bed.... dit heeft net zo goed geen effect. Mijn vrouw en ik lopen inmiddels op ons tandvlees en de opa’s en oma’s vinden oppassen in de nacht veelal te pittig of het komt niet uit... dus bijslapen is er niet bij. Owja... en als ze eenmaal slaapt na 1 a 2 uur ploeteren, dan hebben we geluk als ze maar 1 keer wakker wordt in de nacht. 😥 Help! Heeft iemand de gouden tip...

3 jaar geleden

De nachten zijn het wel waard want sinds vandaag loopt onze lieve schat vlot achter een loopkarretje! Het gaat opeens snel! Mede dankzij de sprongen 🙈🙈

3 jaar geleden

Reactie op Sin

Inmiddels weet ik niet meer waar de symptomen vandaan komen, net tandje 7 d ...
Yep! Heel herkenbaar! Geen idee hoe of wanneer het mag aflopen. Wij zijn er best wel klaar mee. Geen avonden meer over, slecht slapen... geef mijn portie maar aan fikkie

3 jaar geleden

Reactie op Jasje

Onze “sprong” duur inmiddels al 10 weken... als we het nog een sprong kunne ...
Je schrijft hier EXACT ons verhaal op het moment. Ik ga al met zenuwen de nacht in, het is echt vreselijk. Niks maar ook niks helpt. Dus geen gouden tip maar weet wel precies wat jullie meemaken !

3 jaar geleden

Je schrijft hier EXACT ons verhaal op het moment. Ik ga al met zenuwen de n ...
Het is niet te doen😱. De hele dag gezellig en leuk... tot het bedtijd is. We gaan morgen weer iets nieuws proberen. De kamer reinigen met witte salie. Haar zus sliep namelijk ook slecht op die kamer... wie weet. Baadt het niet, schaadt het niet. Helpt dat niet... dan een rondje acupunctuur voor een biosensor meting. Misschien is er iets anders. Kan me bij onze eerste dochter niet herinneren dat die sprongetjes zó lang duurde. Of ik heb het verdrongen🤔... misschien hadden we dit dan niet nog een tweede keer gedaan. Niet dat ik haar wil missen.. maar het slaaptekort breekt op.

3 jaar geleden

Avonden en nachten zijn hier ook onvoorspelbaar. Ik merk wel dat het verlatingsangst is bij onze dochter. Daarnaast komen er 6 kiezen door, dat helpt niet mee. Het is een fase toch?

3 jaar geleden

Hoort het bij de sprong dat als je ‘nee’ zegt, ze heel hard beginnen te huilen? My god, als ik hier het woord maar in m’n mond durf te nemen is het krijsen. Ook weer opnieuw overal aanzitten waarvan hij weet dat het niet mag. Wat een ellende🙄

VRIEND

3 jaar geleden

Reactie op KxS

Hoort het bij de sprong dat als je ‘nee’ zegt, ze heel hard beginnen te hui ...
Heel herkenbaar in ieder geval. Of heel dramatisch op de grond gaan liggen en ‘huilen’ maar tussendoor wel kijken of ik hem zie.... als ik terugkijk meteen weer verder dramatisch doen. Kan zo meedoen in GTST ;)

3 jaar geleden

Hoe zit het met die sprongen ?? Wanneer is welke en hoe lang duurt t ? Ik dacht dat we sprong 8 awel chter de rug hadden. Maar na afgelopen nacht ben ik daar opeens niet zo zeker van..ze doet weer ongelooflijk moeilijk met slapen, ze zit zich gewoon wakker te houden...heeft driftbuien (letterlijk stampvoeten) Of is het alweer.sprong 9. Ze is nu een jaar en 3 weken (week 56)

3 jaar geleden

Hoe zit het met die sprongen ?? Wanneer is welke en hoe lang duurt t ? Ik d ...
Dit had ik ook! Ik heb nooit wat gemerkt van andere sprongen tot 3 a 4 weken geleden. Drama met slapen en mega driftbuien etc. Na anderhalf a 2 weken kon hij ineens veel meer en was de rust wedergekeerd. Dit heeft 1 a anderhalve week geduurd, nu weer drama met slapen en driftbuien. Wel wat meer vrolijke momenten dan de vorige keer maar pfff. Ik weet het ook niet of dit nu dan nog sprong 8 is of al sprong 9

3 jaar geleden

Reactie op Baby_F

Heel herkenbaar in ieder geval. Of heel dramatisch op de grond gaan liggen ...
Zo herkenbaar dit! 😅

3 jaar geleden

Hoe zit het met die sprongen ?? Wanneer is welke en hoe lang duurt t ? Ik d ...
Bij ons zouden we net uit sprong 8 moeten zijn. Ik las laatst wel ergens dat de sprong eigenlijk doorloopt tot aan de volgende omdat ze tijdens de sprong de symptomen laten zien, maar daarna eigenlijk pas de ontwikkelingen.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Bij ons zouden we net uit sprong 8 moeten zijn. Ik las laatst wel ergens da ...
Als ik dit schema moet geloven hebben we nog een dikke week ellende als ik met haar originele lanceerdatum moet rekenen...al was de overgang van 7 naar 8 niet merkbaar... dus maak mijn borst maar vast nat voor nummer 9 er meteen achteraan

3 jaar geleden

Reactie op KxS

Hoort het bij de sprong dat als je ‘nee’ zegt, ze heel hard beginnen te hui ...
Als ze hier haar zin niet krijgt en je nee durft zeggen, begint ze te huilen alsof je ze mishandelt 😂 echt erg.

3 jaar geleden

Reactie op Leonore1985

Bij ons zouden we net uit sprong 8 moeten zijn. Ik las laatst wel ergens da ...
Ja hier ook in de vaardighedenfase en dat merk ik wel maar de symptomen van de sprong zijn niet weg 😂

3 jaar geleden

Reactie op sofiekn

Ja hier ook in de vaardighedenfase en dat merk ik wel maar de symptomen van ...
Slapen gaat hier gelukkig weer beter, maar meneertje is een partij driftig! Iedereen die zegt dat wij altijd zo'n vrolijk kind hebben zou nu eens langs moeten komen...