114 Reacties
3 jaar geleden
Sprong zou hier voorbij moeten zijn maar zitten midden een vreselijke fase/sprong hoe je het noemen wil...
- krijsen in bed alsof er brand is... en niet gaan slapen behalve bovenop mama of papa
-of leuker: helemaal niet slapen overdag
- driftbuien als hij niet krijgt wat hij wil
En dat de hele dag door. Om gek van te worden
3 jaar geleden
Wij hebben inmiddels de stap gemaakt naar de acupuncturist voor een biosensor meting. Waar dat onze oudste dochter overdag duidelijk tekenen liet zien dat ze last had van prikkels en hoog sensitief bleek te zijn, heeft onze jongste ook hoog gevoeligheid alleen uit zich dat bij haar voornamelijk in de nacht. Prikkels krijgt ze niet verwerkt zoals een andere baby en dat is dan tijdens sprongetjestijd nog veel erger. Ze heeft nu druppeltjes bachbloesem gekregen.
Toen onze oudste na 2,5 jaar nog steeds niet doorsliep en gemiddeld 6 keer wakker werd in de nacht waren we zo wanhopig dat we alles wilde proberen. Een tip van een collega om eens naar de acupuncturist te gaan, zorgde ervoor dat ze nog maar 1 keer gemiddeld in de nacht wakker werd. Zo sceptisch als wij waren, zo blij werden we er van.
Dus tip! Laat een biosensor meting doen bij de acupuncturist bij de kindjes die moeilijk door de sprongetjes komen. Het kost een euro of 40 waar je een deel van terugkrijgt via de zorgverzekering. Over een weekje zou het bij ons moeten werken.
3 jaar geleden
Reactie op sofiekn
Als ze hier haar zin niet krijgt en je nee durft zeggen, begint ze te huile ...
Die van ons is hardleers. Pas na 3 keer nee begint ze te huilen... en toch tussendoor nog proberen wat niet mag. Dus bij elke extra nee gaat ze een volumetoon harder huilen😂. Soms echt hilarisch
3 jaar geleden
Reactie op Jasje
Wij hebben inmiddels de stap gemaakt naar de acupuncturist voor een biosens ...
Wat fijn zeg! Ik geloof hier ook echt in!
Kan je wellicht de site sturen waar je het gedaan hebt. Dan kan ik zelf opzoek naar zoiets in de buurt
3 jaar geleden
Wat fijn zeg! Ik geloof hier ook echt in!
Kan je wellicht de site sturen w ...
https://www.mariannetenwestenend.nl/behandelingen.html
Dit is onze acupuncturist in Uden. Het gaat dan om de Bioresonantie. Ze is overdag al weer iets vrolijker. En vannacht voor het eerst weer geslapen met maar een paar keer de tut terug stoppen ipv een paar uur wakker. Inslapen gaat nog niet veel beter.
3 jaar geleden
Reactie op Hildje
Erg hè?! Hier nu ook sinds een paar dagen en dachten net dat het allemaal v ...
Hier precies hetzelfde! Paar dagen wat kalmer, maar die driftbuien nu als hij idd zijn zin niet krijgt. Vind het vooral sneu dat bijna niks hem kan troosten.. hij blijft er echt in hangen als ik hem niet op een gegeven moment zijn tutje geef
3 jaar geleden
Ik hoop maar dat het een sprong is, en niet zijn karakter 😬😀 want het duurt ondertussen toch al meer dan een maand... ik denk een mix van toch wel een heel koppig en gevoelig jongetje, dat heftig reageert op sprongetjes. Winkelen met hem is ondertussen een ramp, zodra ik even stilsta, begint het gekrijs, en stopt het ook niet meer, tenzij ik hem even iets toestop om te eten, maar dat werkt maar kort... fopspeen of speeltjes smijt hij gewoon weg 🤯 negeren werkt niet, hij kan uren doorgaan als hij zijn zin niet krijgt... nooit zo meegemaakt met mijn dochter... Als we bv naar het strand gaan of in de tuin bij oma zitten is het een schattig en lief peutertje. Maar soms is hij echt boos, en dan trekt hij bv opzettelijk aan onze haren 😳 dat wordt nog wat 😅
3 jaar geleden
Mehhh sinds afgelopen weekend is het hier weer bingo!! Het slapen voor de nacht gaat moeizaam.. hij wordt steeds 22:00-24:00-5:00 wakker en wilt dan alleen tegen me aan slapen. Bij ons in bed ziet hij als speelterrein dus houdt hij iedereen wakker. Overdag gaat het ene keer wel maar wilt mega veel gedragen worden en smijt meer met spullen als ik NEE roep en test me behoorlijk uit.
Hij heeft nog steeds 2 slaapjes nodig maar gezien gisteren nachtnraken werd heeft hij 4 dutjes gehad (steeds 30 min of iets langer) ik raak inmiddels gewend aan z'n sprongen maar pffffoei deze ervaar ik wel als pittig. De vorige was ook geen feestje!
Hopen dat het snel voorbij gaat en zijn nieuwe skills mag uittesten.
Succes allemaal. Ps foto voor de leuk
3 jaar geleden
Reactie op Jasje
Onze “sprong” duur inmiddels al 10 weken... als we het nog een sprong kunne ...
Ik herken het! Bij ons ook een drama. Zoontje sliep op een gegeven moment om half 11 niet normaal hoelang hij aan een stuk wakker kan blijven. En snachts wilt hij uiteraard bij mama en papa in bed. Wij zijn het niet gewend en kunnen totaal niet slapen. Dus als hij in slaap valt dan breng ik hem weer terug zijn bed in en dan begint hij weer te krijsen. Ben maar rond 5 uur in de ochtend met hem naar beneden gegaan dat was het begin van de ochtend! Nu doen we hem wiegen op de wiegstoel met de fles erbij. Ik weet dat we er nooit meer vanaf kunnen, dan is het maar zo!